Piti sitten käydä naapureilta pyytämässä anteeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Kun 3v uhmis sai taas yhden raivarin. Tällä kertaa se oli niin sekopäisenä että löi mua, potki ja hakkasi ovia, ja naapurit ilmestyi oven taa. Ovat kuulemma pitkään jo kuunnelleet tätä menoa ja pelkäävät että lapsella on joku hätä. Menin ja yritin selittää, että meillä on vaan "tavallista kovapäisempi lapsi", ja että näitä raivareita tulee mutta yritetään aina selvitä niistä...

Tuo mieskään ei saanut pidettyä aisoissa, yleensä nuo kohtaukset menee puolessa tunnissa ohi, sylissä pitämällä, mutta se huuto on ihan uskomatonta silloinkin. Ja nyt meni siis kirkkaasti jo yli. Täyttä kirkumista, ja kun se sylissäkin huutaa että äiti päästä pois, ihmekös jos naapurit jo kuvittelee vaikka mitä....

Mutta mä en jaksa. Mä en jaksa joutua pihalle asunnosta johon on vasta muutettu, tuon raivopään takia. Mä en jaksa istua joka päivä kirkuva lapsi sylissä ja yrittää tuloksetta rauhoitella. Mitä mä teen väärin? Jäähylle ei voi laittaa, menee vaan hysteerisemmäksi ja juoksee täysin sekopäisenä repimässä ja pomppimassa pitkin kämppää. pelkään, koska on poliisit ja lastensuojeluviranomaiset oven takana ja meillä häätölappu.

Mä en halua ees pitää tota kohta enää sylissä, hetkittäin tunnen jopa vihaa kun nuo kohtaukset menee tälle mittakaavalle. Mä en jaksa tota enää.

Kannattaa varmaan mennä lapsen kanssa neuvolaan ja tehdä sitten ohjeiden mukaan. Itse asiaa se ei muuta, mutta naapureilla on varmaan turvallisempi olo, jos sanot, että neuvolan ohjeiden mukaan toimitte. Jos sitten joku ilmottaisikin asiasta eteenpäin, sinulla olisi tukijoukkoja ja "homma hanskassa".

:hug: terv. 3v:n kanssa joka päivä taisteleva

Mä olen yrittänyt jo vaikka mitä, mutta ei auta muu kuin tuo sylissä pito ja odottaa että menee ohi. nyt pääsee joku vääräleuka sanomaan miksi niitä lapsia piti ees tehdä...voin sanoa että tällä hetkellä kaduttaakin ja lujaa!

me otetaan poika syli otteeseen ja pidetään siinä niin kauan kunnes kiukku laantuu.Ja tuon aikana lapselle EI saa puhua mitään...lapsen on siinä turvallista olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen yrittänyt jo vaikka mitä, mutta ei auta muu kuin tuo sylissä pito ja odottaa että menee ohi. nyt pääsee joku vääräleuka sanomaan miksi niitä lapsia piti ees tehdä...voin sanoa että tällä hetkellä kaduttaakin ja lujaa!

:hug: Kohtalotoveri. En kyllä osaa mitään järkevää sanoa tai neuvoa, kun meilläkin raivotaan edelleen ( poika 9v. ) , mutta onneksi paljon harvemmin enää nykyisin. perheneuvolasta voi saada keskusteluapua.

Hei. Saat varmaan Kasperista parhaita neuvoja psykologilta. Asia on niin, että jos lapsi omaa tietyntyyppisen tempperamentin ja sun oma tempperamentti ei ole yhteensopiva siihen, niin noita ongelmia tulee väistämättä. Silloin tarvitset ehdottomasti neuvoja, että miten lasta tulee käsitellä, jotta saadaan lapselle laitettua turvalliset rajat ilman ylimääräistä tuskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
me otetaan poika syli otteeseen ja pidetään siinä niin kauan kunnes kiukku laantuu.Ja tuon aikana lapselle EI saa puhua mitään...lapsen on siinä turvallista olla.

Lapselle ei saa puhua mitään??? :o No todellakin saa ja pitää puhua, jos joudutaan kiinni pitämään! Rauhallisesti toistaen yksinkertaisia lauseita kuten "ei ole mitään hätää", "äiti on tässä ihan lähellä" yms. Ne antaa lapselle turvallisuuden tunteen silloin kun hän ei kykene hallitsemaan omia tunteitaan ja tekemisiään.

Ap, nyt pikaisesti yhteys neuvolaan. Kun lapsella on noin voimakas oirehdinta kiukun aikana, on syytä poissulkea tutkimuksin erinäiset sairaudet ja häiriöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:

Lapselle ei saa puhua mitään??? :o No todellakin saa ja pitää puhua, jos joudutaan kiinni pitämään! Rauhallisesti toistaen yksinkertaisia lauseita kuten "ei ole mitään hätää", "äiti on tässä ihan lähellä" yms. Ne antaa lapselle turvallisuuden tunteen silloin kun hän ei kykene hallitsemaan omia tunteitaan ja tekemisiään.

Ap, nyt pikaisesti yhteys neuvolaan. Kun lapsella on noin voimakas oirehdinta kiukun aikana, on syytä poissulkea tutkimuksin erinäiset sairaudet ja häiriöt.

Mitä jos lapsi on ääniherkkä. Rauhallinenkin puhe hermostuttaa, huutaa vaan lisää.

Kun oliskin jostain tuollaisesta kyse, mutta lapsi kehittyy edellä ikätovereitaan, käyttäytyy päivähoidossa mallikkaasti...kukaan ei uskoisi minkälainen hirviö osaa olla kotona. Ja mulle se kitinä alkaa samalla hetkellä kun päiväkodin portit sulkeutuu meidän takana. Eli vika on pakko olla mussa.

Tänään vielä kämmäsin sen, etten halunnut ottaa tuota edes syliin vaan kokeilin vastoin parempaa tietämystäni laittaa jäähylle. Mutta eihän se toimi ja tiedän sen, mä alan kai olla vaan niin väsynyt sylittelemään tuota pientä hitleriä jota kohtaan en hetkittäin pysty edes tuntemaan enää mitään...

Kun oliskin jostain tuollaisesta kyse, mutta lapsi kehittyy edellä ikätovereitaan, käyttäytyy päivähoidossa mallikkaasti...kukaan ei uskoisi minkälainen hirviö osaa olla kotona. Ja mulle se kitinä alkaa samalla hetkellä kun päiväkodin portit sulkeutuu meidän takana. Eli vika on pakko olla mussa.

Tänään vielä kämmäsin sen, etten halunnut ottaa tuota edes syliin vaan kokeilin vastoin parempaa tietämystäni laittaa jäähylle. Mutta eihän se toimi ja tiedän sen, mä alan kai olla vaan niin väsynyt sylittelemään tuota pientä hitleriä jota kohtaan en hetkittäin pysty edes tuntemaan enää mitään...

Onko hänkin syntynyt keväällä?

Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:

Mitä jos lapsi on ääniherkkä. Rauhallinenkin puhe hermostuttaa, huutaa vaan lisää.

Jos aistiherkkyyksiä löytyy niin silloin on varmaan saanut myös ohjeet neuvolasta ja lääkäriltä, miten toimia. Samoin jos on saanut jonkun muun diagnoosin.

Ehei, ei vian ole pakko olla sussa. Lapsi näyttää vahvimmat tunteensa ihmiselle, joka on hänelle rakkain ja tärkein ja johon hän luottaa. Lapsi tietää ettet sinä hylkää häntä. Lapsi voi kokea esim. hirveän voimakkaana päiväkodin arjen ja hän tsemppaa itseään koko päivän, kunnes pääsee kotiin, minkä jälkeen hän ikään kuin purkautuu. En sano, että teillä olisi tämä, heitin vain yhden vaihtoehdon ilmaan ja yritän näyttää sen, ettei se todellakaan välttämättä johdu sinusta!

Huhtikuussa. Inhottavaa elää näin, pelätä koko ajan tuleeko asunnosta lähtö tai ne viranomaiset ovelle! Seinät tässä talossa muutenkin kuin paperia ja tuo yksi kirkuu niin lujaa että omatkaan korvat ei meinaa kestää...

Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Huhtikuussa. Inhottavaa elää näin, pelätä koko ajan tuleeko asunnosta lähtö tai ne viranomaiset ovelle! Seinät tässä talossa muutenkin kuin paperia ja tuo yksi kirkuu niin lujaa että omatkaan korvat ei meinaa kestää...

Onko syntynyt samana päivänä kuin Hitleri (20.4.)? Onko härkä?

No ei ole sentään hitlerin päivänä vaikka välillä tuntuu pikkuversio olevankin :) Kiitti, Swing, sait hymyn huulille.
Oinashan tuo pässinpää on.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Ei kannata häätöä pelätä, koska noi ovat "ihan normaaleja elämisen ääniä" joita saa asunnosta kuulua!!
Mutta kannattaa tosiaan neuvolassa tuosta puhua...

Meinaatko? Naapurit oli nimittäin tosissaan vihaisia ja moneen otteeseen sanoi että ovat lapsesta huolissaan. Ja onhan tässä talossa muitakin. Toistaiseksi ei raivarit ole ajoittuneet noihin aikoihin kun talossa on hiljaisuus, mutta kyllä tuo nyt huolettaa, varsinkin kun itestäkin tuo hysteerinen kirkuminen on jotain ihan järkyttävää. ihan kiva, että ovat huolissaan, mutta tässä alkaa kyllä äidin mielenterveys olla enemmän se huolestuksen aihe...

Yhteistyössä