Piti sit kertoo työkavereille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
luuleksä että ne ois siellä töissä heti into pinkeenä kysyny jotta miks miks et syö?
en mä ainakaan ala kyseleen jos joku ei jotain mansikoita syö. jos joku ei syö ei syö..eikä sitä tarvi mainostaa erikseen. jättää ottamatta ja jos joku kysyy niin sanoo että ei kiitos ei nyt maistu.

Tätä mäkin mietin.... itse en kiinnitä ainakaan työpaikalla mitään huomiota siihen, ottaako joku niitä ulkolaisia mansikoita, kippaako joku juustokakut ja graavilohet tai juoko joku mielummin maljan alkoholittomana. Ja en varsinkaan rupe ensimmäiseksi spekuloima, että onkohan toi nyt raskaana :D :D

Ihmiset vaan luulee, että kaikkia kiinnostaa...

No kaikkia ei kiinnostakaan, mutta aina jossain on joku kyylä, jota kiinnostaa enemmän muitten asiat kuin omat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apua! Mitenkähän ne äidit selviää raskaudesta, jotka asuvat ulkomailla?!?

Mä selvisin ihan hyvin, kumma kyllä :D

Mutta tuli noista mansikoista mieleen, että jos te niitten syömistä kyttäätte (siis raskaana olevat), ettette söis ulkolaisia mansikoita- että älkää sitten syökö kans ekoja mansikoita kiskoilta, mitä ne väittää olevan Suomesta.

Ei ne ole koskaan Suomesta. Vähintäänkin Ruotsista :D

Ulkomailla asiat voivat todella olla toisin.

Etelä-Euroopassa odottajista jopa 90 % on saanut toksoplasman ennen raskautta, jolloin vauvalle ei koidu haittaa siitä, että äiti altistuu sille raskausaikana. Suomessa n. 70 % odottajista ei ole toksoplasmoosin kantajia, jolloin raskausaikana saatu primaaritartunta voi vammauttaa tai tappaa vauvan. Oireet, esimerkiksi aivovaurio, voivat ilmetä lapsessa vasta vuosien päästä, jopa kouluiässä. Etelä-Euroopassa toksoplasmoosivasta-aineet testataan rutiinisti, ja mikäli vanhaa toksotartuntaa ei löydy, kieltolistalle menevät kaikki tuoreet vihannekset, juurekset ja marjat, joita ei ole kypsennetty.

Mansikoiden ei pitäisi olla tokson suhteen riski, jos ne on huolellisesti puhdistettu. Alkuperämaalla ei ole sinänsä väliä. Raskausajan toksoplasmoosi on hyvin harvinainen, joten syytä hysteriaan ei ole, mutta tautia kuitenkin tavataan (Suomessa vuosittain n. 100 tapausta).

Apua! Mitenkähän ne äidit selviää raskaudesta, jotka asuvat ulkomailla?!?

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
miksei mansikoita voi syödä? :o mä tein äitienpäivänä mansikkakakun ja söin ihan `hirveesti` niitä :o raskaana kans...

Ulkomaisia on kielletty syömästä jos niis on jotain pöpöjä poimijoiden käsistä, voi saada jonkun mahapöpön.. Korjatkaa jos oon ymmärtänyt väärin?

OOTKO VÄHÄN IDIOOTTI!!!

tollaisten ei pitäisi lisääntyä.

miksei mansikoita voi syödä? :o mä tein äitienpäivänä mansikkakakun ja söin ihan `hirveesti` niitä :o raskaana kans...

Ulkomaisia on kielletty syömästä jos niis on jotain pöpöjä poimijoiden käsistä, voi saada jonkun mahapöpön.. Korjatkaa jos oon ymmärtänyt väärin?

Sen voi saada vain pakastetuista marjoista, ja niistäkin yleensä ulkomaisista vadelmista. Noron nimittäin. Tuoreita mansikoita olisit voinut syödä hyvällä omallatunnolla - ähäkutti!

OOTKO VÄHÄN IDIOOTTI!!!

tollaisten ei pitäisi lisääntyä.

Yhteistyössä