Piti sit kertoo työkavereille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksei mansikoita voi syödä? :o mä tein äitienpäivänä mansikkakakun ja söin ihan `hirveesti` niitä :o raskaana kans...

Ulkomaisia on kielletty syömästä jos niis on jotain pöpöjä poimijoiden käsistä, voi saada jonkun mahapöpön.. Korjatkaa jos oon ymmärtänyt väärin?

:D:Dmeinaatko ettei kotimaisissa voi olla pöpöjä

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
miksei mansikoita voi syödä? :o mä tein äitienpäivänä mansikkakakun ja söin ihan `hirveesti` niitä :o raskaana kans...

Ulkomaisia on kielletty syömästä jos niis on jotain pöpöjä poimijoiden käsistä, voi saada jonkun mahapöpön.. Korjatkaa jos oon ymmärtänyt väärin?

:D:Dmeinaatko ettei kotimaisissa voi olla pöpöjä

Niinpä :D. Miten kotimaisten mansikoiden (jotka poimitaan hyvin suurelta osin ulkomaalaisten toimesta!) pöpöisyys olisi sen vähäisempää?

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Mie kans oon syöny, vadelmia kans :wave: Ja homejuustoa, ja fetaa ja ja ja ja....

Syön siis lähes kaikkea mitä mieli tekee B)

No, nuo niin sanotut kiellothan ovat oikeasti pelkkiä suosituksia, jotka on annettu sen perusteella, että toisissa ruoissa on korkeampi riski joihinkin tartuntoihin tai muihin ongelmiin. Eli säkällä voi syödä mitä vaan, eikä käy mitään ja huonolla säkällä sitten läsähtää kohdalle se listeria tai muu.

Vaan kaikessa on riskinsä, toisissa jutuissa se vain on korkeampi ja silloin niistä annetaan suositukset välttää.

Onhan ne hyvä pestä, sama muuten pätee suomalaisiinkin. Ulkomaalaisten käsistä tuskin tulee sen enempää kuin suomalaistenkaan mutta multaa ja likaista kasteluvettä niissä saattaa olla.

Hehe heh. Päivä huvittavin aloitus :D

Ehkä ymmärtäisin jos oisit pelännyt niissä olevan hyönteismyrkkyä tai vastaavaa... Mutta että oikein ULKOMAALAISTEN POIMIJOIDEN käsissä tulevat bakteerit. :D:D

Muista sitten käsihygienia kun vauva on vähän kasvanu, ojentaa sulle marjan jonka on kotopuskasta poiminut, on luultavasti tenava rapsuttanut takapuoltaan, sorkkinut kuollutta myyrää kepillä ja kaivanu nokkaansakkin jossain välissä.

Mä oisin ainaki vaan jättäny syömättä mitään numeroa asiasta tekemättä.
Jos joku ois kysyny ni oisi´n sanonu ettei vaan tee mieli nyt, tai et en oo mansikkaihmisiä.
Kannattaa oikeesti ottaa järki käteen noissa syömis jutuissa ja käyttää sitä maalaisjärkeä.
Mä oon aina syöny ihan kaikkea, kohtuudella.
Se, että oisit vaikka yhen mansikan ottanu ni ei kait ois ollu maailmanloppu.

luuleksä että ne ois siellä töissä heti into pinkeenä kysyny jotta miks miks et syö?
en mä ainakaan ala kyseleen jos joku ei jotain mansikoita syö. jos joku ei syö ei syö..eikä sitä tarvi mainostaa erikseen. jättää ottamatta ja jos joku kysyy niin sanoo että ei kiitos ei nyt maistu.

Ulkomaiset pakastevadelmat, boysenmarjat ym. voi saada noroviruksen. Niitä kannattaa vältellä kuumentamattomana vaikka ei olisi raskaanankaan. Raskaana tietysti erityisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
ja mieheni on ulkomaalainen (tässä maassa kyllä kotimainen) ja lapsemme puoliksi ulkomaalaisia. Ovatkohan he pöpöisämpää porukkaa kuin minä ihana puhdas 100% suomalainen :D

Totta tämäkin, en edes hokanut! Enhän mä voi syödä edes niitä suomalaisia, kun eivät ole mulla kotimaisia :D Vai pitäisikö tarkistaa, että jospa siellä tilalla olisivat ollet poimiat samasta maasta, niin sitten voisi vetäistä :D

JOo, mutta oikeista mäkin söin tänään niitä espanjalaisia, hyviä olivat :)

Suomalaisilla poimijoilal ei sit voi olla paskaset kädet:D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
luuleksä että ne ois siellä töissä heti into pinkeenä kysyny jotta miks miks et syö?
en mä ainakaan ala kyseleen jos joku ei jotain mansikoita syö. jos joku ei syö ei syö..eikä sitä tarvi mainostaa erikseen. jättää ottamatta ja jos joku kysyy niin sanoo että ei kiitos ei nyt maistu.

Tätä mäkin mietin.... itse en kiinnitä ainakaan työpaikalla mitään huomiota siihen, ottaako joku niitä ulkolaisia mansikoita, kippaako joku juustokakut ja graavilohet tai juoko joku mielummin maljan alkoholittomana. Ja en varsinkaan rupe ensimmäiseksi spekuloima, että onkohan toi nyt raskaana :D :D

Ihmiset vaan luulee, että kaikkia kiinnostaa...

Sori mut nyt kyllä naurattaa:D

Ihan hyvähän se ois huuhtoa mansikat,salaatit ym ym ym.
Todella tärkeää pitää huoli puhtaudesta ja siitä ettei säilytä ruokaa väärin.

Esim nää listeriatapaukset mitä suomes on,niin tulee aikalailla siitä ettei ihmiset pidä huolta noista kahdesta jutusta.

No olet kyllä

Uusimmat

Yhteistyössä