Pitäkää ne lapset ravintolassa ees jotenkin kurissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tää on kielletty aihe :whistle:
Muistelen että joskus kauan sitten aiheesta keskusteltiin palstalla ja yllättävän moni oli sitä mieltä että eihän lapset opi käyttäytymään ravintolassa jos niitä ei ensin viedä sinne riehumaan säännöllisin väliajoin :whistle:

No mä luulen, että jotkut on tarkoittanut sitä, että aluksi lapset ei ehkä osaa olla niinkuin pitäisi. Mun kaksivuotias ainakin tylsistyy tosi nopeasti kun on saanut syötyä ja sitten alkaa kitinä ja yritys poistua pöydästä. Joskus on päässytkin karkuun hetkeksi ja ehtinyt juosta jonkun metri ennenkuin olen saanut kiinni. MUTTA ero on mun mielestä siinä, että mä todellakin komennan ja kiellän lasta ja jos tämä ei tottele, niin lähdetään pois ravintolasta, mun mielestä toisten ei tarvitse kärsiä jos mun lapsi ei ihan vielä ole oppinut kaikkia käytöstapoja. Mutta kyllä me edelleen aiotaan mennä ravintolaan niitä harjoittelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
nimeltä kutsuminen on mun mielestä halventamista :(

ei olis kiva jos mun lapsen nimellä haukuttais kaikki idiootteja, entä sun?
Ei olisi kivaa, ja siksi mietinkin aika tarkkaan sitä, onko nimillä jokin toinenkin merkitys/väännös, kun muksuille nimiä mietin. Jorma, Urpo, Nicopetteri/Nico-Petteri, Alma yms olivat poissuljettuja vaihtoehtoja.

Eihän tuossa ketään yksittäistä Nicopetteriä/Nico-Petteriä halveerata, joten ei siitä voi oikeuteen vetää.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
kuka sanoo ettei voi?
tämä nicopetterin äitikö? vai ne poliisit, vai sinä?

Ööö...järki sanoo.

Eivät Urpot voi haastaa ketään oikeuteen siksi, että typeryksiä kutsutaan urpoiksi. Almat eivät voi haastaa ketään oikeuteen siksi, että puliakkoja kutsutaan kassialmoiksi. Eikä poliiseja voi haastaa oikeuteen siksi, että he kutsuvat tietyntyyppisiä poikia nicopettereiksi.

nimeltä kutsuminen on mun mielestä halventamista :(

ei olis kiva jos mun lapsen nimellä haukuttais kaikki idiootteja, entä sun?

Pakko puuttua, ensiksikin ei se nikopetteri oo mikään sen nimisen haukkumajuttu, vaan tulee tod.näköisesti siitä et on sellainen yleinen pojan nimi, joku kymmenen vuotta sitten samanlainen nimitys oli janipetteri. Ja mun lähisukulaisen nimi on Yrjö, eikä se oikeesti voi haastaa ketään oikeuteen siitä et "yrjöttää" tai yrjö lentää".. Ei pidä ottaa niin henkilökohtaisesti!:)

Mistä niitä vanhempia riittää jotka eivät lapsineen osaa käyttäytyä ravintolassa?

-"lapset on lapsia" ja siksi saavat huutaa ja häritä muita. (menkää ulos rauhottumaan niin että muut saavat nauttia ruuasta)
-lapset juoksee ravintolassa ilman kenkiä. "Kiva" saada lasinsiru jalkaan. :/
- Syöttötuolissa istuva lapsi saa räsniä leivät sun muut ruuat lattioille (lapsella on sillon tekemistä eikä häiritse vanhempia). Ja ne kaikki silput jätetään surutta latttialle ja pöydille.
-Se juokseminen... Siinä voi oikeesti käydä pahoja vahinkoja.
-ja keittiöön änkeminen :/

Huh... kaiken huippuna vaipan vaihto ruokapöydällä. :xmas: :o Miten, miten se voi edes tulla kenellekkään mieleen? tai ruokasalissa vaikkakin vaunuissa?

:flower: Hyvinkäyttäytyviä lapsiperheitäkin on. =) onneks aika paljonkin.

Muistelen että joskus kauan sitten aiheesta keskusteltiin palstalla ja yllättävän moni oli sitä mieltä että eihän lapset opi käyttäytymään ravintolassa jos niitä ei ensin viedä sinne riehumaan säännöllisin väliajoin :whistle:

Sama koskee myös kiljuvia kakaroita kaupassa, kun eihän ne muuten opi olemaan, jos niitä ei päästä kauppaan riehumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Sama koskee myös kiljuvia kakaroita kaupassa, kun eihän ne muuten opi olemaan, jos niitä ei päästä kauppaan riehumaan.

Miten mäki oon aina luullu et käytöstavat opitaan kotona :whistle:
Tai ainakin ennen opittiin, nyt mennään kauppaan, ravintolaan ja toisten häihin niitä vasta opettelemaan :o :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Tai ainakin ennen opittiin, nyt mennään kauppaan, ravintolaan ja toisten häihin niitä vasta opettelemaan :o :whistle:

Tuon kun olis aikoinaan tienny, ei olis kotona tarvinnu tavoille opettaa ollenkaan, olis vaan pukannu kersat kauppaan päiväksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:

Tuon kun olis aikoinaan tienny, ei olis kotona tarvinnu tavoille opettaa ollenkaan, olis vaan pukannu kersat kauppaan päiväksi :D

Hitto, niinhän mä teen tän jäpikän kanssa kunhan se vähän tästä kasvaa :D
Sinne vaan ihmisten sekaan opettelee :whistle:

Yhteistyössä