Pitäkää ne lapset ravintolassa ees jotenkin kurissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Joo, hei! Lukekaapas tämä lasten vanhemmat!

Ei liity ravintolaan, mutta parkkipaikkoihin. Tiedän, että vanhemmat kuulevat tästä koko ajan..mutta ihan tosi, jos lapsi vilistää auton takaa, niin SITÄ EI NÄE. Kun se peittyy sinne takapuskurin taakse (varsinki jos on siis pieni vielä). Ja parkkipaikalla joka ikinen reissu näkee näitä lapsia, jotka juoksevat parkkipaikalla iha nmiten sattuu. Lapste ovat jo pois autosta, kun auto on ees pysähtynyt! Eli käyttäkää nyt jotaki lapsilukkoja noissa! Ihan kamlaaa hommaa. Vanhemmat eivät edes näe näitä tilanteita, missä olis voinu jotain sattua..ku ovat metsästämässä toista lasta tai ottamassa kauppakasseja kylmän viileesti takakontista. Pelottaa ihan.

En tiedä ajattelevatko nämä vanhemmat istten, että se on vain evoluutiota, jos se oma pentu kuolee auton alle..mutta siltä se alkaa tuntumaan, kun ovat niin välinpitämättömiä!

Etenkin markettien parkkipaikoilla näkee tätä menoa. Sellasta 2v nassikkaa ei todellakaan näe peruuttaessaan siitä ruudusta.

Mun täytyy sen verran sanoa että olen omalle lapselleni opettanut käytöstapoja ihan alusta saakka ja tosi hyvin käyttäytyikin..... kunnes iski uhma ja kunnolla iskikin ja olen välillä ihan neuvoton.... Ei se vaan aina onnistu :(

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ei liity ravintolaan, mutta parkkipaikkoihin. Tiedän, että vanhemmat kuulevat tästä koko ajan..mutta ihan tosi, jos lapsi vilistää auton takaa, niin SITÄ EI NÄE. Kun se peittyy sinne takapuskurin taakse (varsinki jos on siis pieni vielä). Ja parkkipaikalla joka ikinen reissu näkee näitä lapsia, jotka juoksevat parkkipaikalla iha nmiten sattuu. Lapste ovat jo pois autosta, kun auto on ees pysähtynyt! Eli käyttäkää nyt jotaki lapsilukkoja noissa! Ihan kamlaaa hommaa. Vanhemmat eivät edes näe näitä tilanteita, missä olis voinu jotain sattua..ku ovat metsästämässä toista lasta tai ottamassa kauppakasseja kylmän viileesti takakontista. Pelottaa ihan.

En tiedä ajattelevatko nämä vanhemmat istten, että se on vain evoluutiota, jos se oma pentu kuolee auton alle..mutta siltä se alkaa tuntumaan, kun ovat niin välinpitämättömiä!

Mä kiillotan sädekehääni :saint: kertomalla, että meillä ON lapsilukot (omaa autoa ei ole, mutta isovanhempien autossa on lasten istuimet ja liikutaan sillä viikoittain, lapsilukot on käytössä ) ja lapset eivät kävele senttiäkään parkkiksella niin, etteivät pitäisi aikuisen kädestä kiinni.

Joskus hirvittää, kun näkee miten joku pari-kolmevuotias juoksentelee Citymarketin (tms) suurella ja vilkkaalla parkkipaikalla. Siinä voi käydä tosi pahasti :|

No just näin sen pitää mennä =) Mut se on ihan kamalaa. Ite bongaan jo varsinki kaupasta lähtiessä kaikki ees lähimainkaan olevat lapsiperheet. Ja jos näin en ois tehny, niin oisin jo kaks kertaa peruuttanu tämmösen vaahtosammuttimen päälle. Miten ois käyny? Ihan nakilla se ois henki pois tai vihannes. Ja tosiaan näitä ei voi mitenkään nähdä, vaikka kuinka peilit tutkii ja muut. Ova tniin pieniä ja nopeita. Nykyisin käydäänki kaupas, jossa ei käy niin paljo lapsiperheitä. Ja parkkeerataan kauemmas (kallis autoX) ja näin sitten käveleskellään ennemmin pitemmästi..näin ei oo niin paljon sitä trafiikkia siinä ja nähdää paremmin, jos joku vaahtosammutin on taas karannut vanhemmiltaan. Helpottaa huomattavasti. Silti nään joka kauppareissulla läheltä piti-tilanteita muilla. Ihme, ettie noita lapsia tuon enempää niohin kuole tms.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Mun täytyy sen verran sanoa että olen omalle lapselleni opettanut käytöstapoja ihan alusta saakka ja tosi hyvin käyttäytyikin..... kunnes iski uhma ja kunnolla iskikin ja olen välillä ihan neuvoton.... Ei se vaan aina onnistu :(

Meillä on asia ratkaistu niin ettei uhmaavaa lasta viedä ravintolaan syömään.

kyse ei olekkaan siitä uhmasta tai muuten kiukkukohtauksista, itse ainakin ymmärrän et välillä lapset kiukkuaa, mut se, et lapsia joutuu muut asiakkaat kokoajan komentamaan, henkilökunta nostelemaan niitä lapsia pois keittiöstä tms paikoista, ilman et vanhemmat reagoivat mitenkään, on todella ärsyttävääääääää |O

Mä kiillotan sädekehääni :saint: kertomalla, että meillä ON lapsilukot (omaa autoa ei ole, mutta isovanhempien autossa on lasten istuimet ja liikutaan sillä viikoittain, lapsilukot on käytössä ) ja lapset eivät kävele senttiäkään parkkiksella niin, etteivät pitäisi aikuisen kädestä kiinni.

Joskus hirvittää, kun näkee miten joku pari-kolmevuotias juoksentelee Citymarketin (tms) suurella ja vilkkaalla parkkipaikalla. Siinä voi käydä tosi pahasti :|

Meilläkin lapsilukko vaikka vielä istuin käytössä. Ja parkkialueella/teillä tiukka komento kulkemisessa. Ei tule kuuloon ryntäillä minkä tuo taapero varmasti tekee ellei estä.

Samaan ketjuun voisi lisätä vielä tämän: vanhemmat, älkää antako lastenne juoksennella ympäriinsä kirpputoreilla!

Viime viikollakin jonkun kultamussukka (Aaron nimeltään, terkkuja Aaronin äidille jos täällä käyt :whistle: ) oli ihan yksikseen käytävillä leikkimässä, kun äiti laittoi kirppisloosiaan kuntoon tai mitä ikinä tekikin. Otti myynnissä olevia tavaroita, leikki niillä, ja laittoi vääriin paikkoihin takaisin. Otti pallon, potki sitä käytävillä ja osui aika moneen asiakkaaseen. Lähti sitten kirppikseltä ulos huudettuaan pari kertaa äitiään, ja meni varmaan 10 minsaa ennen kun äiti muisti että hänellä oli lapsikin mukanaan. Etsi ensin sisältä, kunnes joku kyllästynyt asiakas vihjaisi että se pentu paineli pihalle aikoja sitten, ja sieltä parkkipaikalta se sitten lastaan etsi hädissään...löysikin kyllä. Olisihan se ihan liikaa vaadittu, että katsoisi omansa perään edes hieman :headwall:

Iske valjaat päälle =D En tiedä myydäänkö noita enää, mutta mulla itellä on ollu jo vaunuissa/rattaissa valjaat, koska olin sellainen, että nousin aina ylös seisomaan sieltä ja yritin lähteä liikkeelle =) Tosin tämä oli sillon muinoin, itslelä ei ole vielä lapsia, niin en tiedä miten nykyisin nuo on..taitaapi vaunuissa ja muissa olla jo itsessään jonkinlaiset kiinnitykset.

Mutta olen kyllä noita valjaita nähnyt kaupungilla, että ehkä ne ovat ihan hyvät. Kuitenki on kyse lapsen turvallisuudesta. Kaupungilla tiataa olla kyllä siltä varaltakin, että lapsi eksyisi (tai vaikka joku veisi).

Kauppa on toinen aika kova paikka. Eilen meinasin kilahtaa totaalisesti, kun ensin jonkun lapsi mussukka huusi ja kiljui koko kauppareissun ajan, seurasi vanhempiaan ja huusi suoraa huutoa, että hän haluu, hän haluu hän haluu. Lopulta meni sitten hyllyt järjestyksessä ja heitteli alas kaiken mihin ylettyi, potki pinot ja kasat rikki ja juoksi kirkuen ympäri kauppaa. Siinä vaiheessa kauppias puuttui asiaan. Toinen tapaus tuli kolmen tyttölapsen kanssa, antoi niille ensi töikseen karjalanpiirakat käteen ja sitten ne juoksi ympäri kauppaa ja sotki sitä karjalanpiirakkaa ympäriinsä, ne pakastealtaat ja kaapit oli kivan näkösiä rasvatahroineen. Ei siinäkään vielä mitään, mutta sitten yksi näistä herrantertuista tuli minun kauppakoristani, jonka olin laskenut maahan kun otin hyllystä tavaraa, hakemaan jugurttitölkkejä. Ei äitiä lähimaillakaan. Hain kiltisti uudet. Kassajonossa samainen muksu tuli lääppimään kassiani, jona olin laskenut kassahihnan eteen. Minun kassiini ei ole asiaa, ei varsinkaan karjalanpiirakalla, ja pitäisni mieluusti huulirasvani ihan itselläni kiitos.

me käydään lasten kanssa ravintoloissa ja siellä käyttäydytään niinkuin kuuluukin. poika haluaakin yleensä ravintolaan, kun on katsonut rottatoullea ja on kiinnostunut ravintoloista ja ruuasta. mutta tosi on ettei siellä juosta ei kiljuta, koska sitä saa tehdä kotona.

Samaa mieltä.

Käyn lasten kanssa aika usein ravintoloissa, mutta lapset istuvat pöydässä eivätkä juoksentele pitkin poikin.

Ja komennan kyllä samantien kun jonkun kullannuppu änkee kätensä meidän pöytään ja yrittää napata kananpalaa tms... :kieh:

Hei ihan mielenkiinnosta, missä käytte perheen kanssa syömässä? Nikistä päätellen olet turkulainen, kuten itsekin. Meillä suosikki paikka kolmen lapsen kanssa Panini.

Komppaan, joku roti lapsille! Saa sitä tietysti vähän ääntä olla eikä tarvitse paikallaankaan istua kuin tatti mutta jatkuva edestakaisin juokseminen, kirkuminen ja muiden ihmisten häiriköinti on liikaa.
Jotkut vanhemmat tuntuvat jopa kuvittelevan että on ravintolan henkilökunnan hommaa vahtia kakaroita että he saavat rentoutua ja syödä rauhassa. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Meillä on asia ratkaistu niin ettei uhmaavaa lasta viedä ravintolaan syömään.

Samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja ryhmärämä:
Hei ihan mielenkiinnosta, missä käytte perheen kanssa syömässä? Nikistä päätellen olet turkulainen, kuten itsekin. Meillä suosikki paikka kolmen lapsen kanssa Panini.

Agali, Sevilla, Red Hot Chilis, Amarillo, Myllyn safkapaikat...noissa enimmäkseen.

niin, se vielä ku joskus tekee mieli mässätä ja vois mennä vaikka raxiin, mut eihän siinä kaameessa huudossa voi olla. ruoka lentää, porukka änkee, kaamee katastrofi ja kaaos koko ravintolassa. kyl sielläkin vois käyttäytyä vaikka pikaruokala onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tää on kielletty aihe :whistle:
Muistelen että joskus kauan sitten aiheesta keskusteltiin palstalla ja yllättävän moni oli sitä mieltä että eihän lapset opi käyttäytymään ravintolassa jos niitä ei ensin viedä sinne riehumaan säännöllisin väliajoin :whistle:

Ajatteleeko joku oikeesti noin? :o Mä ajattelen kyllä, ettei lapset ehkä opi käyttäytymään ravintolassa jolllei ne säännöllisesti käy siellä mutta kyllä siellä silti kuuluu paikallaan istua!! AARGH! On TODELLA ärsyttävää, kun jonkun muksut juoksee ympäri ravintolaa tarjoilijoiden jaloissa ja toisten pöytien luona ja kukaan ei sano mitään! Me kyllä välillä käydään ravintolassa mutta lapset todellakin istuu pöydässä sen ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:
Jotkut vanhemmat tuntuvat jopa kuvittelevan että on ravintolan henkilökunnan hommaa vahtia kakaroita että he saavat rentoutua ja syödä rauhassa. :headwall:

Ja kun nicopetteri änkee toistuvasti vieraaseen pöytään kaivamaan nenäänsä ja esittelemään miten hienosti osaa syödä räkäänsä, niin vanhemmat vaan hihittelee että "on se meidän Nicopetteri sitten NIIN nokkela poika, oikea vekkuli, hihii!" |O

Oma ruokailu sujuu toki mainiosti kun muksu riekkuu muiden pöydissä, eikä omassa pöydässä :kieh:

tuosta kaupassa juoksusta, eikös täällä vähän aikaa sitten ollut aloitus tästä, miksi lapset istuvat kärryissä...ehkäpä juuri siksi etteivät ne juokse ympäri kauppaa ja riehu siellä, kun siellö kaupassa on ihan pakko kumminkin käydä, et älkää ihmetelkö kun varmasti tiedätte syyn

Agali, Sevilla, Red Hot Chilis, Amarillo, Myllyn safkapaikat...noissa enimmäkseen.

Eikös Sevillassa ole sellainen pieni lasten leikkinurkkauskin? Kerran oltiin siellä ja muistelisin huomanneeni sen matkalla vessan. Meidän lapset silti kyllä situi pöydässä.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:

Ja kun nicopetteri änkee toistuvasti vieraaseen pöytään kaivamaan nenäänsä ja esittelemään miten hienosti osaa syödä räkäänsä, niin vanhemmat vaan hihittelee että "on se meidän Nicopetteri sitten NIIN nokkela poika, oikea vekkuli, hihii!" |O

Oma ruokailu sujuu toki mainiosti kun muksu riekkuu muiden pöydissä, eikä omassa pöydässä :kieh:

haista sinäkin pitkä p***ka :headwall:
suorastaan jo vituttaa nämä nicopetteri jutut, voisitko ens kerralla kirjottaa ihan oman lapsen nimen

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
tuosta kaupassa juoksusta, eikös täällä vähän aikaa sitten ollut aloitus tästä, miksi lapset istuvat kärryissä...ehkäpä juuri siksi etteivät ne juokse ympäri kauppaa ja riehu siellä, kun siellö kaupassa on ihan pakko kumminkin käydä, et älkää ihmetelkö kun varmasti tiedätte syyn

No jos ei voi lapsia jättää kotiin, niin köyttäköön kärryihin. Kyllä mä samalla reissulla näin just jonkun about 6v tungettuna kärryihin istumaan ja sitten näin myös useita 2-6 vuotiaita, jotka kävelivät ihan nätisti kärryjen vierellä.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
haista sinäkin pitkä p***ka :headwall:
suorastaan jo vituttaa nämä nicopetteri jutut, voisitko ens kerralla kirjottaa ihan oman lapsen nimen

En voi, sillä nicopetteri-nimitystä käytetään kurittomista muksuista ihan yleisesti. Jopa poliisit kutsuvat ostarilla roikkuvia mopopoikia nicopettereiksi. Yleisnimitys, samaan tapaan kuin vaikkapa urpo.

Yhteistyössä