Pitäkää ne lapset ravintolassa ees jotenkin kurissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle opetettiin jo pienenä, et kun syödään niin istutaan nätisti paikoillaan, ei panna kyynärpäitä pöydälle, ei porsasteta tai lähdetä pöydästä juoksentelemaan tai aleta kiljumaan. Siis ihan kotona. Kun osattiin kotona käyttäytyä niin samat tavat oli ravintolassakin. Meillä oli aina joku oma kirja tai väristysjuttu mukana et jos oli tylsää niin väritettiin tai katseltiin kirjaa. Ekaa kertaa oon ollu ravintolassa parivuotiaana :)

Joo ja se oli sellanen kiva paikka, missä lapset kiltisti piirtää eikä huuda ja riehu roikkumassa jossain telineillä ja pallomeressä.. nimim. ei mielellään Länsikeskuksen Cittarin Heseen jos haluaa syödä rauhassa. B)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä sanon, että lasten olis hyvä istua hiljaa ja liikkumatta siellä ravintolassa. Sinne mennään rentoutumaan valmiiseen pöytään, nauttimaan hyvästä ruoasta ja aikuisesta seurasta, ei niiden lasten huutamisesta ja riekkumisesta.

Jaa. Mun mielestä lapsikin saa keskustella ja kukaan aikuinenkaan ei liikkumatta istu. Toinen asia on juokseminen jne.

Jos aikuinen ilikkuu pöydästä..niin hänellä on asiaa henkilökunnalle, tai menee noutopöytään (jos on sellainen ravintola) tai sitten menee vessaan. eli sille on jokin oikea syy. Mun mielestä lasten ei tule liikuskella ravintolassa ympäriinsä ja pällistellä muita asiakkaita..saatika juosta. Kaiken lisäksi voivat vielä livahtaa ulos tämmöset naperot.

Ravintolassa on muitakin asiakkaita ja niin pitää käyttäytyä, että kaikki saavat rahan eestä sen rauhallisen aterian. Ei haittaa porinat ja juttelut ja nauru..mutta se, että juotsaan ympäriinsä ja kuljeskellaan ilman mitään syytä, on todella ärsyttävää. Ihmist puhuvat myös bisneksiä pöydissä, kannattaa miettiä sitäkin. Eivät kaikki oo kivalla perhelounaalla.

Minusta ei haittaa jos lapsi siinä oman pöydän tienoilla vähän liikuskelee eikä häirii ketään. Pitkäksi se aika tulee vaan nököttää tuolilla kun on jo syöny ja aikuset seurustelevat.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
tuosta kaupassa juoksusta, eikös täällä vähän aikaa sitten ollut aloitus tästä, miksi lapset istuvat kärryissä...ehkäpä juuri siksi etteivät ne juokse ympäri kauppaa ja riehu siellä, kun siellö kaupassa on ihan pakko kumminkin käydä, et älkää ihmetelkö kun varmasti tiedätte syyn

No kyllä musta on kummallista, jos ei muuten saa lastaan olemaan juoksematta kuin laittamalla se kärryihin. Kuuluis kai lapsen totella kun sille sanoo?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
haista sinäkin pitkä p***ka :headwall:
suorastaan jo vituttaa nämä nicopetteri jutut, voisitko ens kerralla kirjottaa ihan oman lapsen nimen

En voi, sillä nicopetteri-nimitystä käytetään kurittomista muksuista ihan yleisesti. Jopa poliisit kutsuvat ostarilla roikkuvia mopopoikia nicopettereiksi. Yleisnimitys, samaan tapaan kuin vaikkapa urpo.

ei ihan mene läpi :laugh:
vai poliisitkin puhuvat nicopettereistä :laugh:

sulla on aika vilkas mielikuvitus :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Mun täytyy sen verran sanoa että olen omalle lapselleni opettanut käytöstapoja ihan alusta saakka ja tosi hyvin käyttäytyikin..... kunnes iski uhma ja kunnolla iskikin ja olen välillä ihan neuvoton.... Ei se vaan aina onnistu :(

Iske valjaat päälle =D En tiedä myydäänkö noita enää, mutta mulla itellä on ollu jo vaunuissa/rattaissa valjaat, koska olin sellainen, että nousin aina ylös seisomaan sieltä ja yritin lähteä liikkeelle =) Tosin tämä oli sillon muinoin, itslelä ei ole vielä lapsia, niin en tiedä miten nykyisin nuo on..taitaapi vaunuissa ja muissa olla jo itsessään jonkinlaiset kiinnitykset.

Mutta olen kyllä noita valjaita nähnyt kaupungilla, että ehkä ne ovat ihan hyvät. Kuitenki on kyse lapsen turvallisuudesta. Kaupungilla tiataa olla kyllä siltä varaltakin, että lapsi eksyisi (tai vaikka joku veisi).

Meillä on ollut kans 2-vuotiaalle valjaat mukana, vähän uhkauksenakin. Tosin huutoahan ne ei estä..

4-vuotias osaa jo olla suht nätisti, mutta onhan tuommosta 2-vuotiasta aika mahdoton saada pysymään paikallaan koko ravintola-aikaa ruoan odottamisineen ym. Senpä takia ei hienoissa paikoissa käydäkään, satunnaisesti ja hiljaiseen aikaan opetellaan lähiravintoloissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
tuosta kaupassa juoksusta, eikös täällä vähän aikaa sitten ollut aloitus tästä, miksi lapset istuvat kärryissä...ehkäpä juuri siksi etteivät ne juokse ympäri kauppaa ja riehu siellä, kun siellö kaupassa on ihan pakko kumminkin käydä, et älkää ihmetelkö kun varmasti tiedätte syyn

No kyllä musta on kummallista, jos ei muuten saa lastaan olemaan juoksematta kuin laittamalla se kärryihin. Kuuluis kai lapsen totella kun sille sanoo?

lastaan, huomaa että sulla on vissiin vaan 1 lapsi, jollain niitä on enemmän kuin se 1 ja hieman vaikeampi pitää kaikki kärryjen vieressä

Tiiätkö, kyllä ne nicopettereistä puhuu.

taitaa sitten olla siellä turuuus, hiukan poliiseilla mennyt yli nämä jutut, tosta vois jopa vetää oikeuteen halventamisesta

Peesaan :)
Ei ole koskaan tarvinnut laittaa lasta kärryyn istumaan, siis sinne kärryosaan. Kumpaakaan lasta.

lastaan, huomaa että sulla on vissiin vaan 1 lapsi, jollain niitä on enemmän kuin se 1 ja hieman vaikeampi pitää kaikki kärryjen vieressä

Mulla on kaksi, ja aina ovat totelleet.

Peesaan :)
Ei ole koskaan tarvinnut laittaa lasta kärryyn istumaan, siis sinne kärryosaan. Kumpaakaan lasta.

eikö sun lapsi ole koskaan päässyt kärryyn istumaan? miksei?

Tiiätkö, kyllä ne nicopettereistä puhuu.

taitaa sitten olla siellä turuuus, hiukan poliiseilla mennyt yli nämä jutut, tosta vois jopa vetää oikeuteen halventamisesta

Kyllä se oman poliisimieheni mukaan on ihan yleismaallinen juttu, että riekkuvat pikkupojat on "nicopettereitä". Ihan samaan tyyliin kun esim. pulinaiset on "kassialmoja" jne. Lähes ammattitermejä jo.

LapSET. Silloin toki kun eivät vielä kävelleet, ei ne enää edes halua kärryihin kun niillä on ihan toimivat jalat ja tykkäävät käyttää niitä. Autokärryt varmaan kelpaisivat mutta meidän kaupassa on vaan yhdet autokärryt joihin mahtuu kaksi lasta vierekkäin ja niissäkin tulee usein riita, niinpä niitä ei saa sitten käyttää enää. Ja kärryissähän on 15kg:n rajoitus sillä istujalla, ja vanhempi on jo sen yli. Siksi.

kuka sanoo ettei voi?
tämä nicopetterin äitikö? vai ne poliisit, vai sinä?

Ööö...järki sanoo.

Eivät Urpot voi haastaa ketään oikeuteen siksi, että typeryksiä kutsutaan urpoiksi. Almat eivät voi haastaa ketään oikeuteen siksi, että puliakkoja kutsutaan kassialmoiksi. Eikä poliiseja voi haastaa oikeuteen siksi, että he kutsuvat tietyntyyppisiä poikia nicopettereiksi.

Ei todellakaan ole "päässyt" kärryyn istumaan, siis siihen kärryosaan. Sinne kuuluu laittaa ostokset, ei lapsia.

sitten ruvettiin jo nus...maan pilkkuja :laugh:
siis jos laitan lapsen kärryyn istumaan ni se tarkoittaa siihen istuimeen tietenkin, ei kai niitä lapsia siellä ostosten seassa pidetä :o

kuka sanoo ettei voi?

Lakikirja esiin vaan ja kerro se kohta missä toi on halventava nimitys.

Ei todellakaan ole "päässyt" kärryyn istumaan, siis siihen kärryosaan. Sinne kuuluu laittaa ostokset, ei lapsia.

Ihan totta juu, meilläkään ei kyllä ole saanut istua kuin siinä istuimessa, mihin lapsi kuuluu.

kuka sanoo ettei voi?

Ööö...järki sanoo.

Eivät Urpot voi haastaa ketään oikeuteen siksi, että typeryksiä kutsutaan urpoiksi. Almat eivät voi haastaa ketään oikeuteen siksi, että puliakkoja kutsutaan kassialmoiksi. Eikä poliiseja voi haastaa oikeuteen siksi, että he kutsuvat tietyntyyppisiä poikia nicopettereiksi.

nimeltä kutsuminen on mun mielestä halventamista :(

ei olis kiva jos mun lapsen nimellä haukuttais kaikki idiootteja, entä sun?

sitten ruvettiin jo nus...maan pilkkuja :laugh:
siis jos laitan lapsen kärryyn istumaan ni se tarkoittaa siihen istuimeen tietenkin, ei kai niitä lapsia siellä ostosten seassa pidetä :o

Ostosten seassahan jotkut lapsiaan nimenomaan pitää, ja sitä palstalla usein ihmetellään. Siksi kuulemma ostosten seassa, että lapsella on painoa jo yli 15 kg tai ei mahdu enää siihen istuimeen.

Ja jos osaat lukea, niin mähän kirjoitin jo ekassa asiaa koskevassa viestissä että "kärryosaan"...

Istuimessa lapset ovat toki istuneet.

Yhteistyössä