pitäiskö mun olla huolestunut vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Täällä aiemmin valittelinkin että oon ihan turvoksissa, mutta neuvolassa katottiin ettei ainakaan raskausmyrkytyksestä oo kyse ja että turvotus on normaalia.

Mutta nyt oon huomannut että mun jalat on ihan punaiset ja niissä on valkoisia läiskiä :o :o . Siis sellaisia pieniä valkoisia laikkuja pitkin kontteja.

Mistä tuollainen vois johtua?

Mut mistä tuollaiset läiskät vois sitten johtua? Kun siis ei mulla mitenkään kontit kipeät oo tai muuta. Ja oon huomannu että just istuessa nuo jalat tulee punaisiksi ja läiskäisiksi :/ .

Jos soittais neuvolaan soittoaikana... :|

joku verenkierto häiriö...?
Mun äidillä on niitä ja sillä on tää "laikkuilmiö".
Mut,ehkä on parempi,että soittelet äippäpolille.
Toivotaan että kaikki on hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Eikös se voi just turvotuksesta johtua?

Niin sitä mä just mietin. Että voiko tosiaan olla ihan vaan se turvotus joka noita läiskiä saa aikaan :/ . Ajattelin että josko täällä olis ollut joku raskausturvonnut jolla olis ollut samaa =)

Sellasiksihan ne jalat kovasta turvotuksesta menee...Onko sulla muuten turvotusta. Kasvoissa tai sormissa? Mulla on sellanen käsitys, että ylhäältä alaspäin leviävä turvotus ois huolestuttavampaa. En kyllä mene vannomaan. Mä en oikeastaan osaa sanoa mikä on normaalia turvotusta. Mulla on lievää myrkytystä ollut viime raskaudessa ja nytkin, joten turvotusta ollut senkin vuoksi. Onko sulla jotain raskausmyrkytykseen liittyviä oireita mm. näköhäiriöitä, päänsärkyä tai ylävatsakipua? Myrkytysten kanssa tilanne voi kuitenkin nopeasti kohota, vaikka jokin aika sitten paineet olisi ollut kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Miulla on nilkat ja jalkaterät kohonnutta pullataikinaa, mutta mitkä on kontit? :whistle:

Ei näissä kyllä kai mitään pisteitä näy, sikäli kun yletän kattomaan...

Tuleeko niihin valkoinen "täplä" kun painat turvonnutta kohtaa? Sellanen mulle ainakin kovassa turvotuksessa tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Sellasiksihan ne jalat kovasta turvotuksesta menee...Onko sulla muuten turvotusta. Kasvoissa tai sormissa? Mulla on sellanen käsitys, että ylhäältä alaspäin leviävä turvotus ois huolestuttavampaa. En kyllä mene vannomaan. Mä en oikeastaan osaa sanoa mikä on normaalia turvotusta. Mulla on lievää myrkytystä ollut viime raskaudessa ja nytkin, joten turvotusta ollut senkin vuoksi. Onko sulla jotain raskausmyrkytykseen liittyviä oireita mm. näköhäiriöitä, päänsärkyä tai ylävatsakipua? Myrkytysten kanssa tilanne voi kuitenkin nopeasti kohota, vaikka jokin aika sitten paineet olisi ollut kunnossa.

No sormet mulla on turvoksissa, mutta ei lainkaan pahasti, oikeastaan vaan nuo jalat. Ja neuvolassa katsottiin ettei ainakaan ollut yhtään proteiinia pissassa.

Olikohan se viime sunnuntai iltana kun mä tässä sain ihan ihme hepulin, yhtäkkiä en oikealla silmällä nähnyt kunnolla ja kun se pitkän ajan päästä helppas niin oikea käsi ja jalka puutuivat. Menin nukkumaan ja seuraavana päivänä kaikki oli ok. Eikä oo sen jälkeen tullut mitään.

Pääsärkyä eikä ylävatsakipua mulla ei oo ollut kumpaakaan ja tosiaan verenpaine oli hyvä.

Kaipa tuo on sitten ihan normaalia turvotusta...mulla ei vaan ennen oo ollut mokomaa niin tuntuu pelottavalta :/

Miulla on nilkat ja jalkaterät kohonnutta pullataikinaa, mutta mitkä on kontit? :whistle:

Kontit on koko jalat :D . Siis mulla on polvista alaspäin jalat punaiset ja myös reidet on turvonneet. Ja tosiaan iho punottaa ja siinä ihossa valkoisia läiskiä (ihan painamattakin).

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Noh :o . Onko mahdollista ettei täällä kenelläkään ole tietoa tai kokemusta kyseisestä laikkuilmiöstä :o

soriko mie jäin ihan tuohon yhteen kenkäketjuun kiinni.

niin, eli miulle ainaki sanottiin että jos turvotusta on ja justiinsa jalat tuolleen menee laikukkaiksi niin kanattee kyllä soitella äitiyspolille. että varmistetaan ettei oo raskausmyrkytyksen oireita.

oliko siulla pissa puhas? aijjooo... sehän lukiki jo tuolla... :ashamed:

No nyt sain neuvolasta tietoa: eli ei kuulemma tarvi huolestua, kyseessä on marmoroitunut iho ja kertoo ihan vaan siitä turvotuksesta. Ja sen takia tulee istuessa kun silloin estää veren kulkeutumisen. Pitäis kuulemma koittaa istuessakin pitää jalkoja suorana vaikka tyynyjen päällä.

Ehkä mä sitten lopetan huolehtimasta =) Ja kiitos kaunis kaikille ihanille kilteille jotka jaksoitte mulle vastata :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:

Tuleeko niihin valkoinen "täplä" kun painat turvonnutta kohtaa? Sellanen mulle ainakin kovassa turvotuksessa tulee...

Joo, jos peukalolla painan, niin jää valkonen läiskä.

No nyt sain neuvolasta tietoa: eli ei kuulemma tarvi huolestua, kyseessä on marmoroitunut iho ja kertoo ihan vaan siitä turvotuksesta. Ja sen takia tulee istuessa kun silloin estää veren kulkeutumisen. Pitäis kuulemma koittaa istuessakin pitää jalkoja suorana vaikka tyynyjen päällä.

Ehkä mä sitten lopetan huolehtimasta =) Ja kiitos kaunis kaikille ihanille kilteille jotka jaksoitte mulle vastata :hug:

no hyvä! nytten voitki sitte potslojottaa ihan hyvällä omallatunnolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

no hyvä! nytten voitki sitte potslojottaa ihan hyvällä omallatunnolla :D

Juuh :D (vielä pitää selvittää mitä tarkoittaa potslojottaa)

Kiitos kun soitit miunkin puolesta ;). Kun nyt housulahetta nostin niin noi miun sääret on ainakin tässä valossa pilkulliset. Miulla on koko ajan jalat toisella pallilla ja välillä jumppaan, mutta ei se oo auttanu juuri. Ehkä pitäs juoda viel enemmän...

Miullakin oli vasta neuvola, pissa puhas ja paineet ok. Sormet vähän vaan turvoksissa.

Kiitos kun soitit miunkin puolesta ;). Kun nyt housulahetta nostin niin noi miun sääret on ainakin tässä valossa pilkulliset. Miulla on koko ajan jalat toisella pallilla ja välillä jumppaan, mutta ei se oo auttanu juuri. Ehkä pitäs juoda viel enemmän...

Miullakin oli vasta neuvola, pissa puhas ja paineet ok. Sormet vähän vaan turvoksissa.

Eli sama "tauti" molemmilla :D . No, kyllä se ohi menee...viimeistään sitten synnäriltä päästyä :D .

Mä vaan kauhulla odotan kesäkuumia :o

Yhteistyössä