Pitäiskö kysyä lapseni kummilta suoraan vai mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksais olla noin utelias:
Mä haluisin tietää, että miksi sen käytös muuttui yhtäkkiä? Ennen se aina halusi olla tekemisissä jne.

No, jos se sinua niin paljon kiinnostaa niin kysy

No eikö sua ihmetytä, jos joku sun läheinen kaveri lopettaa yhteydenpidon yhtäkkiä?

Oletko miettinyt onko omassa käytöksessäsi jotain vikaa? Esim itse sain tarpeekseni kun kummilapsen äiti piti meitä kummivanhempia vain lapsenhoitajina ja lahja-automaattina. Muuten yhteydenpitoa ei juuri ollut, aina muisti ennen joulua ja syntymäpäivää ilmoittaa mitä lapselle pitää ostaa lahjaksi. Syntymäpäiville meitä ei kutsuttu, vaan seuraavalla viikolla kahville... juhliin pääsi vain sylikummi ja isovanhemmat eli aika selväksi tehtiin että me olemme kakkosluokassa.

Minä rupesin välttelemään heitä ihan tarkoituksella, koska tälläinen käytös on tosi loukkaavaa. Kummilapselle laitan enää joulukortin ja syntymäpäivänä pienen paketin.

Miten vaikeaa se on käsittää, että kaikki äidit ei todellakaan vaadi kummilta mitään, muutakuin toivovat ystävyyden jatkuvan. Automaattisesti pitää kuvitella, että lahjoja ja hoitoapua odotellen? Minä kun en ole koskaan minkäänlaista pyyntöä esittänyt lahjojen suhteen, ja koskaan en ole pientä lastani hoitoon ollut kyselemässä, en kummilta enkä mummilta.
Meilläkin on sama tilanne, että silti entiset ystävät on etääntyneet, kummit mukaan lukien kuin lapsi syntyi. Saisiko tästä asiasta keskustella? Ilman että sinä jankutat tuota samaa lahja-asiaa, kuinka moni vastasyntyneen äiit kyselee niin kiihkeästi lahjoja tai lastenhoitoapua? Kun kyse on yhteydenpidon loppumisesta lapsen syntymään, niin eiköhän siinä mätä muut asiat, mikä? Sen haluaisimme tietää...

Mä haluisin tietää, että miksi sen käytös muuttui yhtäkkiä? Ennen se aina halusi olla tekemisissä jne.

No eikö sua ihmetytä, jos joku sun läheinen kaveri lopettaa yhteydenpidon yhtäkkiä?

Oletko miettinyt onko omassa käytöksessäsi jotain vikaa? Esim itse sain tarpeekseni kun kummilapsen äiti piti meitä kummivanhempia vain lapsenhoitajina ja lahja-automaattina. Muuten yhteydenpitoa ei juuri ollut, aina muisti ennen joulua ja syntymäpäivää ilmoittaa mitä lapselle pitää ostaa lahjaksi. Syntymäpäiville meitä ei kutsuttu, vaan seuraavalla viikolla kahville... juhliin pääsi vain sylikummi ja isovanhemmat eli aika selväksi tehtiin että me olemme kakkosluokassa.

Minä rupesin välttelemään heitä ihan tarkoituksella, koska tälläinen käytös on tosi loukkaavaa. Kummilapselle laitan enää joulukortin ja syntymäpäivänä pienen paketin.

Miten vaikeaa se on käsittää, että kaikki äidit ei todellakaan vaadi kummilta mitään, muutakuin toivovat ystävyyden jatkuvan. Automaattisesti pitää kuvitella, että lahjoja ja hoitoapua odotellen? Minä kun en ole koskaan minkäänlaista pyyntöä esittänyt lahjojen suhteen, ja koskaan en ole pientä lastani hoitoon ollut kyselemässä, en kummilta enkä mummilta.
Meilläkin on sama tilanne, että silti entiset ystävät on etääntyneet, kummit mukaan lukien kuin lapsi syntyi. Saisiko tästä asiasta keskustella? Ilman että sinä jankutat tuota samaa lahja-asiaa, kuinka moni vastasyntyneen äiit kyselee niin kiihkeästi lahjoja tai lastenhoitoapua? Kun kyse on yhteydenpidon loppumisesta lapsen syntymään, niin eiköhän siinä mätä muut asiat, mikä? Sen haluaisimme tietää...

Kerrankin joku puhuu asiaa ja ymmärtää mun pointin. Kiitos!

Ehkä teillä on vaan erilaiset näkemykset siitä, miten tiivistä yhteydenpidon pitäisi olla? Ymmärrän kyllä senkin, jos hänen on vaikea sovittaa käyntiä teillä, jos käy sukulaisillaan samalla paikkakunnalla. Jos hälläkin on lapset, niin reissuista tulee herkästi raskaita, jos pitää käydä useammassa paikassa.

Mutta miksi aina ennen pidettiin usein yhteyttä, mutta lapsen syntymän jälkeen kaikki loppui?
Joo ja ymmärrän, että reissaaminen on raskasta lasten kaa.

Kurjaa että monella täällä on heti se asenne, että ap on jotenkin väärässä. Ei nyt ensimmäiseksi kyllä mulla tullut mieleen, että jaahas, kummilapsen äiti on varmaankin vongannut kummitätin miestä. :p Tosi kurjaa tuollainen, luulen että kummitätillä on käynyt nyt niin, että ensin on ollut innoissaan kummilapsesta ja aikanaan sinun raskausajastakin, mutta jotenkin vaan arki menee sitten niin, ettei ehdi tai jaksa olla tekemisissä. Tai ehkäpä tosiaan on tullut joku väärinkäsitys jossain tilanteessa, että ovat loukkaantuneet? Mielestäni voit ihan suoraan kysyä, että oletko jotenkin loukannut, kun tuntuu että yhteydenpito on hyytynyt. =)

Kerrankin joku puhuu asiaa ja ymmärtää mun pointin. Kiitos!

Itse olen ajatellut, että kokeeko ystävät itsensä tarpeettomiksi tai syrjäytetyiksi kun vauva syntyy, että väteytyvät taka-alalle. Vaikka oikeastihan minä ainakin olen entistä enemmän heitä kaivannut kun halunnut tukea, seuraa ja aikuista ihmistä. Eikä vauva ole heidän asemaa vienyt, ei vauva ole pois ystävyyssuhteelta. Ehkä he ajattelevat vaan, ettei heille ole tilaa elämässä ja kaiken tilan täyttää lapsi , mikä on väärin ja tuntuu pahalle ja välinpitämättömälle kun kaipaa ystäviään. En ole rohjennut kysyä asiaa suoraan, mutta ajatellut sen olevan jotain tällaista. Yrittänyt kaikintavoin ylläpitää suhteita, mutta kun se lähteminen on huomattavasti helpompaa lapsettomalta kuin lasten äidiltä, jolla lapset mukana. Miettinyt olen sitäkin, että harmittaako heitä kun ne lapset todellakin on aina siinä tapaamisessa läsnä, ei ihan aina mutta yleensä. Ehkeivät he enää osaa jutella entiseen malliin tai jotain, jokuhan siinä on. Jos jollain on kokemusta niin voisitteko hieman valaista?

Onko kummitädillä omia lapsia?Tai suunnitelmissa? Mulla yhden läheisen ihmisen kanssa yhteydenpito väljähtyi ja myöhemmin selvisi että, yrittivät vauvaa jo pidemmän aikaa tuloksetta. Hänelle teki pahaa nähdä meidän taaperoa ja vauvaa, mutta ei halunnut asiaa paremmin selitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko kummitädillä omia lapsia?Tai suunnitelmissa? Mulla yhden läheisen ihmisen kanssa yhteydenpito väljähtyi ja myöhemmin selvisi että, yrittivät vauvaa jo pidemmän aikaa tuloksetta. Hänelle teki pahaa nähdä meidän taaperoa ja vauvaa, mutta ei halunnut asiaa paremmin selitellä.

Kyllä on 3 lasta.
Se mua tässä hämää, että ei oo aikaa mesettää tai edes vastata mun tekstiviestiin tai puheluun.

Yhteistyössä