Pitäiskö kysyä lapseni kummilta suoraan vai mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Raskauden aikana oltiin tosi paljon tekemisissä ja syntymän jälkeen muutamia kuukausia, mutta sitten jotenkin kaikki loppui. Mesessä koitan kysellä mitä kuuluu, tulee vaan vastaus ettei ehdi olee koneella. Mese on siis online-tilassa.
He asuvat parin sadan kilsan päässä, mutta käyvät aika usein meilläpäin sukulaistensa luona (facebookissa lukee niin), mutta eivät sit voi käydä meillä edes hetken. Ei kuulemma ole aikaa ?!

Kysynkö suoraan mikä vaivaa? Mitä oon tehnyt väärin tai jotain?
Jos minä ja mies ollaan tehty jotain väärin ni mun mielestä sen ei pitäisi vaikuttaa väleihin mun lapsen (hänen kummilapsen) kaa.

Eli mikä sulla on se ongelma?
Sekö että hän ei välitä olla enää yhteyksissä sinun kanssa ja kummi valinta meni puihin?
Ei kai kenenkään ole pakko olla kenenkään kaveri kenen ei halua.
Tuskimpa lapsesi siitä traumoja saa jos joku kummi ei pidä yhteyttä, eihän sitä tarvi sanoa kummiks.
Toisaalta jos tiedät paremman ehdokkaan niin pyydä häntä jälkikäteen kummiksi ja menkää kirkkoherran virastoon hoitamaan homma kuntoon.

aikoinaan olisin halunnut osallistua, vain lahjat kelpasi, ja nekin lapsen äiti määritteli mitä voisi olla. Ja hinnat aivan järkkyjä.
Ei saanut tyttö esim. ukin hautajaisissa pitää tyttäreni kädestä kiinni, vaan toisen samanikäisen.. Kiitokset joululahjoista tuli miehen käntsyyn (=mieheni sisko), kun tiedustelin onko paketti tullut perille..

jotenkin olen luovuttanut.. äiti tekee kiusaa lapsen kustannuksella..
kauhulla odotan kun on lapsen rippijuhlat 3 v päästä, en aio mennä - sorry vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raskauden aikana oltiin tosi paljon tekemisissä ja syntymän jälkeen muutamia kuukausia, mutta sitten jotenkin kaikki loppui. Mesessä koitan kysellä mitä kuuluu, tulee vaan vastaus ettei ehdi olee koneella. Mese on siis online-tilassa.
He asuvat parin sadan kilsan päässä, mutta käyvät aika usein meilläpäin sukulaistensa luona (facebookissa lukee niin), mutta eivät sit voi käydä meillä edes hetken. Ei kuulemma ole aikaa ?!

Kysynkö suoraan mikä vaivaa? Mitä oon tehnyt väärin tai jotain?
Jos minä ja mies ollaan tehty jotain väärin ni mun mielestä sen ei pitäisi vaikuttaa väleihin mun lapsen (hänen kummilapsen) kaa.

halunnut olla kummi, ja haluaisin siitä irti..
en h..tti sukulaisten lasten kummiksi toivo ketään..
jatkuvaa temppuilua vanhempien puolelta..
sukuriitojen pohjalta ja henk.kohtasten välien mukaan käytetään tässäkin valtaa..

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Eli mikä sulla on se ongelma?
Sekö että hän ei välitä olla enää yhteyksissä sinun kanssa ja kummi valinta meni puihin?
Ei kai kenenkään ole pakko olla kenenkään kaveri kenen ei halua.
Tuskimpa lapsesi siitä traumoja saa jos joku kummi ei pidä yhteyttä, eihän sitä tarvi sanoa kummiks.
Toisaalta jos tiedät paremman ehdokkaan niin pyydä häntä jälkikäteen kummiksi ja menkää kirkkoherran virastoon hoitamaan homma kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksais olla noin utelias:
Mä haluisin tietää, että miksi sen käytös muuttui yhtäkkiä? Ennen se aina halusi olla tekemisissä jne.

No, jos se sinua niin paljon kiinnostaa niin kysy

No eikö sua ihmetytä, jos joku sun läheinen kaveri lopettaa yhteydenpidon yhtäkkiä?

Mä haluisin tietää, että miksi sen käytös muuttui yhtäkkiä? Ennen se aina halusi olla tekemisissä jne.

No eikö sua ihmetytä, jos joku sun läheinen kaveri lopettaa yhteydenpidon yhtäkkiä?

Oletko miettinyt onko omassa käytöksessäsi jotain vikaa? Esim itse sain tarpeekseni kun kummilapsen äiti piti meitä kummivanhempia vain lapsenhoitajina ja lahja-automaattina. Muuten yhteydenpitoa ei juuri ollut, aina muisti ennen joulua ja syntymäpäivää ilmoittaa mitä lapselle pitää ostaa lahjaksi. Syntymäpäiville meitä ei kutsuttu, vaan seuraavalla viikolla kahville... juhliin pääsi vain sylikummi ja isovanhemmat eli aika selväksi tehtiin että me olemme kakkosluokassa.

Minä rupesin välttelemään heitä ihan tarkoituksella, koska tälläinen käytös on tosi loukkaavaa. Kummilapselle laitan enää joulukortin ja syntymäpäivänä pienen paketin.

Pientä flirttiä miehelle aina tilaisuuden tullen? Päivän piristykseksi jne. Tämmöistä alkoi meidän lapsen kummi harrastaan, eikä totta tosiaan enää välitetä pitää häneen mitään yhteyttä.

Ymmärrän sua, ap, tosi hyvin. Kyllä muakin vaivaisi ihan hirveästi, jos joku ystävä lopettaisi/vähentäisi yhteydenpitoa yhtäkkiä. Mäkin suosittelen kysymään ihan suoraan, mistä on kyse. Kyllä ystävien kesken pitäisi pystyä puhumaan mistä tahansa ja kertomaan, jos kokee toisen loukanneen tms. Toivottavasti asia selviää!

Oletko miettinyt onko omassa käytöksessäsi jotain vikaa? Esim itse sain tarpeekseni kun kummilapsen äiti piti meitä kummivanhempia vain lapsenhoitajina ja lahja-automaattina. Muuten yhteydenpitoa ei juuri ollut, aina muisti ennen joulua ja syntymäpäivää ilmoittaa mitä lapselle pitää ostaa lahjaksi. Syntymäpäiville meitä ei kutsuttu, vaan seuraavalla viikolla kahville... juhliin pääsi vain sylikummi ja isovanhemmat eli aika selväksi tehtiin että me olemme kakkosluokassa.

Minä rupesin välttelemään heitä ihan tarkoituksella, koska tälläinen käytös on tosi loukkaavaa. Kummilapselle laitan enää joulukortin ja syntymäpäivänä pienen paketin.[/quote]

Sitäpä tässä just koitan selvittää, että onko omassa käytöksessä jotain vikaa? Kummi on aina kutsuttu synttäreille, koskaan en ole lahjaa vaatinut vaan sanonut, että on tärkeintä, että tulette edes käymään. Lapsi on piirtänyt kummille, muistanut kiittää lahjoista, kortteja lähetelty.

Alkuperäinen kirjoittaja Osuiko oikein?:
Pientä flirttiä miehelle aina tilaisuuden tullen? Päivän piristykseksi jne. Tämmöistä alkoi meidän lapsen kummi harrastaan, eikä totta tosiaan enää välitetä pitää häneen mitään yhteyttä.

En todellakaan vonkais sen miestä. Yök! Miehen pitää olla mies eikä neiti =)

Ehkä tämä asenne on syynä, että eivät käy?

juuri näin kävi meillekin..
siis joskus ihan huvitti, kun lapsen äidiltä alkoi lääsääminen just ennen joulua ja synttäreitä..
tulee Ella on ajatellut, että jos te kummit ostatte muumitalon..
V..ttu - muutoin ei päivää sanota...

Minä rupesin välttelemään heitä ihan tarkoituksella, koska tälläinen käytös on tosi loukkaavaa. Kummilapselle laitan enää joulukortin ja syntymäpäivänä pienen paketin.

Sitäpä tässä just koitan selvittää, että onko omassa käytöksessä jotain vikaa? Kummi on aina kutsuttu synttäreille, koskaan en ole lahjaa vaatinut vaan sanonut, että on tärkeintä, että tulette edes käymään. Lapsi on piirtänyt kummille, muistanut kiittää lahjoista, kortteja lähetelty.[/quote]

Onko ystävälläsi lapsia? Saanko kysyä miten suhtaudut heihin? Jos korostat oman lapsesi tärkeyttä ystäväsi silmissä kummisuhtene takia, mutta hänen lapsensa ovat pelkkää ilmaa sinulle, niin se voi olla syynä, ettei seuranne kiinnosta. Eli kohteletko ystäväsi lapsia samalla tavin kun toivot hänen kohtelevat sinun lastasi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko ystävälläsi lapsia? Saanko kysyä miten suhtaudut heihin? Jos korostat oman lapsesi tärkeyttä ystäväsi silmissä kummisuhtene takia, mutta hänen lapsensa ovat pelkkää ilmaa sinulle, niin se voi olla syynä, ettei seuranne kiinnosta. Eli kohteletko ystäväsi lapsia samalla tavin kun toivot hänen kohtelevat sinun lastasi?

On lapsia ja kyselen mitä heille kuuluu. Synttäreinä lähetän kortin ja nimipäivänä tekstarin. En koskaan painota omaa lastani, kerron jos hän kysyy jne. Joskus kun käytiin heillä kylässä vein lapsille tuliaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja sentään:

Ehkä tämä asenne on syynä, että eivät käy?

Noh, enpä oo koskaan kertonut tai näyttänyt mitenkään et sen mies on aika ällö. Kyselen välillä miehen kuulumisia. Yritän olla kaikin puolin kohtelias.

Alkuperäinen kirjoittaja Syy?:
Oletko tavannut ystävääsi kahden kesken lapsen syntymän jälkeen? Puhutko muustakin kuin lapsestasi tavatessanne?

Kaveri haluaa tavata vain sillai, että sillä on mies ja lapset mukana. Ja kyllä puhutaan paljon muustakin kuin minun lapsesta. Enemmän puhutaan sen lapsista, kun sillä on milloin mitäkin ongelmaa lasten kaa.

no on ärsyttävää ja harmi lapsen puolelta!
Ite en ole ikuna omia kummejani nähnyt, ja kyllä se jossain vaiheessa kovasti harmitti.
Muuten meillä on hiukka samanlainen tilanne. Ennen oltiin paljo yhdessä, mut nytkään ei olla vuoteen nähty :(
Meillä muuttu elämäntilanne, ja kummi ei sitä ymmärrä.

Ehkä teillä on vaan erilaiset näkemykset siitä, miten tiivistä yhteydenpidon pitäisi olla? Ymmärrän kyllä senkin, jos hänen on vaikea sovittaa käyntiä teillä, jos käy sukulaisillaan samalla paikkakunnalla. Jos hälläkin on lapset, niin reissuista tulee herkästi raskaita, jos pitää käydä useammassa paikassa.

Yhteistyössä