Pitäisittekö vajaa 3v esikoisen päivähoidossa kun sisarus syntyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valintoja valintoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28325188]Kyllä nykyajan äidit ovat kädettömiä , avuttomia, saamattomia.
Lapsia tehdään mutta ei kyetä niitä hoitamaan.

Ennen hoidettiin lapset, eläimet ja talot.[/QUOTE]

Ja tänäpäivänä kun hoidat lapset niin kuin vanhoina hyvinä aikoina ei kauaa tarvikaan odotella kun on lastensuojelu ovella... :D

Eli olet tehnyt vauvoja valtiolle. Etkö tee lapsia itsellesi? Etkö pärjää lapsesi kanssa? Etkö osaa ulkoilla? Etkö osaa olla puistossa, jossa on lapselle kavereita? Etkö voi itse hankkia lapselle ja samalla itsellesi kavereita hiekkalaatikolta? Miksi teit vielä sen toisenkin lapsen jos et jaksa edes ensimmäistä?

[QUOTE="ihmettelen";28325223]Eli olet tehnyt vauvoja valtiolle. Etkö tee lapsia itsellesi? Etkö pärjää lapsesi kanssa? Etkö osaa ulkoilla? Etkö osaa olla puistossa, jossa on lapselle kavereita? Etkö voi itse hankkia lapselle ja samalla itsellesi kavereita hiekkalaatikolta? Miksi teit vielä sen toisenkin lapsen jos et jaksa edes ensimmäistä?[/QUOTE]

:laugh:

Sä et vissiin osaa lukea, tai ainakaan ymmärrä lukemaasi?

tää on taas niin tätä :D

[QUOTE="ihmettelen";28325223]Etkö osaa olla puistossa, jossa on lapselle kavereita? Etkö voi itse hankkia lapselle ja samalla itsellesi kavereita hiekkalaatikolta? [/QUOTE]

Juu osaisin kyllä, mutta tuutko ensin tekemään meille puiston tänne jonnekin? Samalla voisit kyhätä meillekin ne pyhät kerhotilat ja järjestää toimintaa :)
Kovasti oon kyllä tossa oman takapihan 1mx1m hiekkalaatikoltakin kavereita lapselle huhuillut, mutta ei oo näkynyt :(

[QUOTE="Hiphei";28324549]Siksi siitä on tullut ongelma, käytetään hyväksi järjestelmää .
Ei viitsitä nähdä vaivaa omien lasten takia.
Kotihoito on tutkitusti parempi pienelle lapselle.
Jos on sosiaalisia ongelmia, terveydellisiä tai muuten lapsen parempi olla
päiväkodissa niin ok.
Uskon että päivähoito-oikeus tullaan rajaamaan vielä.[/QUOTE]

Miten niin käytetään hyväksi, jos meillä kerran subjektiivinen päivähoito-oikeus on? Eihän se mitään hyväksikäyttöä ole silloin, jos sitä oikeutta käytetään.
Ja tutkimukset on myös osoittaneet, että lapsi hyötyy varhaisesta päivähoidosta.

Niin kauan kun meillä tuo hoito-oikeus on, urputtajat voi olla ihan hiljaa. :)

[QUOTE="ihmettelen";28325223]Eli olet tehnyt vauvoja valtiolle. Etkö tee lapsia itsellesi? Etkö pärjää lapsesi kanssa? Etkö osaa ulkoilla? Etkö osaa olla puistossa, jossa on lapselle kavereita? Etkö voi itse hankkia lapselle ja samalla itsellesi kavereita hiekkalaatikolta? Miksi teit vielä sen toisenkin lapsen jos et jaksa edes ensimmäistä?[/QUOTE]

Etkö ymmärrä ajan käsitettä? Oletko lapsesi kanssa 24/7? Miten kerho eroaa päiväkodista, jos tuntimäärät on samat? Oletko tyhmä?

Todellakin pitäisin, JOS lapsi olisi ollut päivähoidossa jo ennen toisen lapsen syntymää ja vieläpä viihtynyt siellä hyvin. Katson asiaa muun muassa siltä kannalta, että olisi väärin vanhempaa lasta kohtaan viedä häneltä tutut leikkikaverit ja muut kuviot vain sen takia, että äiti onkin yhtäkkiä taas kotona.

Myönnettäköön, että koko kotiäitiyshomma on minulle tässä vaiheessa vielä teoriaa, koska odotan vasta esikoistani. Tässä iässä (38v) tunnen itseni kuitenkin jo sen verran hyvin, että en usko olevani pitkään kotona viihtyvää tyyppiä. En pidä askartelusta ja muusta vastaavasta puuhastelusta, enkä ainakaan näin etukäteen ajateltuna koe omakseni myöskään kerhoissa yms. ravaamista. Siksi pidän omalla kohdallani kaikkien kannalta parempana vaihtoehtona sitä, että jos päädymme toista lasta yrittämään ja vieläpä onnistuisimme siinä, tämä vielä vatsassa asusteleva tyyppi jatkaisi päivähoidossa myös siinä vaiheessa, kun jäisin toista kertaa äitiyslomalle.

[QUOTE="Vieras";28325188]Kyllä nykyajan äidit ovat kädettömiä , avuttomia, saamattomia.
Lapsia tehdään mutta ei kyetä niitä hoitamaan.

Ennen hoidettiin lapset, eläimet ja talot.[/QUOTE]

Ja vielä 100 vuotta sitten aika moni lapsista kuoli likaan, heikkoon ravitsemukseen ja kulkutauteihin jo ennen ensimmäistä ikävuottaan. Isommat lapset hoiti pienemmät tai jos ei isompaa ollut, niin lapsi kapaloitiin navetan ajaksi sisälle yksinään. Onko näissä ajoissa jotain kadehdittavaa?

Yhteistyössä