Pitäisi haluta toista lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnanäkymätönhiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninnanäkymätönhiiri

Vieras
Mutta en vaan halua :/ En kuitenkaan haluaisi, että esikoinen jäisi ainokaiseksi sillä itse olen sellainen enkä halua hänelle samaa yksinäisyyttä.

Miten, onko täällä ketään kuka olisi ilman vauvakuumetta tai sen suurempia haluja kuitenkin tehnyt toisen lapsen, ehkä kolmannenkin?

Miten raskaudet meni, entä vauva-aika?

Kuinka vanha sun esikoinen on?
Itse en (ainakaan tällä hetkellä) halua toista lasta. Enkä todellakaan menisi sen takia toista tekemään että esikoinen saisi sisaruksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanäkymätönhiiri:
Mutta en vaan halua :/ En kuitenkaan haluaisi, että esikoinen jäisi ainokaiseksi sillä itse olen sellainen enkä halua hänelle samaa yksinäisyyttä.

Miten, onko täällä ketään kuka olisi ilman vauvakuumetta tai sen suurempia haluja kuitenkin tehnyt toisen lapsen, ehkä kolmannenkin?

Miten raskaudet meni, entä vauva-aika?

Tein molemmat lapset ilman kummempia kuumeita, kakkosen kaveriksi jos näin kylmästi saa sanoa. Raskaus meni siinä sivussa, nopeammin kuin esikoisen. Vauva-ajasta en ole kummankaan kohdalla nauttinut, enkä niistä ajoista paljon muista. Nyt nuorempikin jo 2v ja leikkivät 4v:n kanssa paljon yhdessä. Ja myös tappelevat, mutta siinä niitä sosiaalisia taitoja oppii. Toki onhan aina ystäviä ja sukulaisia lapsella, mut MINUSTA mikään ei korvaa sisarusta parhaimmillaan. Tarkoitan että sisarussuhde voi olla äärettömän läheinen, molemmilla on tärkeä ihminen joka ymmärtää, tukee ja auttaa. Jonka varmasti tuntee ja johon voi luottaa. Näin esim mulla ja siskollani.

Minulla on kohta 6v poika .Minulla oli pojansyntymän jälkeen samat ajatukset. Mä olen 4-lapsisesta perheestä ja taas ajattelin että kaipasin niin usein äidin huomiota, enkä sitä saanut haluamallani tavalla kun tuntui että äidillä oli aina kaikkea muuta, että haluan vain yhden lapsen. Nyt hieman katkerana katselen miten en saa enää lapselleni lyhyellä ikäerolla sisarusta.

Yhteistyössä