Kerkeänkö enää saada toista lasta?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Olen täyttänyt 36 vuotta ja ikä tulee vain lisää. Minulla on 3,5 vuotias lapsi ja olen työelämässä hoitovapaan jälkeen. Olen aina halunnut kaksi lasta, mutta nyt vain tuntuu siltä ettei sitä sopivaa aikaa kerkeä tullakaan enää minun elämässäni. En halua lapsille lyhyttä ikäeroa vaan haluan, että tuo esikoinen saa nauttia kaikesta huomiosta pitkään ilman kilpailevaa sisarusta. En voisi laittaa lasta hoitoon heti äitiysloman loputtua, eikä halua ole kituuttaa pienillä tuloilla enää toista kertaa. Miten käy taas arvostukseni työssä, jos jään taas vauvalomalle? Onko täällä ketään samanlaisia pohtivia, liian järkeviä äitejä?

Kaikkea ei voi saada ja itse se on valinta tehtävä.
Joskus tosin kohtalo voi astua peliin ja tulee yllätysraskaus, mieti miten suhtautuisit siihen?
Entäs mitä ajattelisit jos saisit tietää ettet voi enää tulla raskaaksi?
Sisarus on lapselle rikkaus eikä lapsilla nyt silleen yleensä pitäisi olla oloa että äidin huomiosta ja suosiosta joutuu kilpailemaan, kai sitä syliä ja rakkautta riittäisi kahdellekin..? :)

Se on sitten vaan tehtävä vaikea valinta, kumpi on tärkeämpää. Kaiken voi elämässään saada, mutta ei yhtä aikaa. Jos haluat toisen lapsen, sen aika on nyt, ja työelämän aika sitten sen jälkeen.

Onhan noita tullut pohdittua, mutta ihminen tarvii paitsi järkeä, niin myös rohkeutta!!! (mä yhdistin äitiysloman ja väitöskirjan teon).

En tiedä tosta "ilman kilpailevaa sisarusta"... Yleensä niistä tulee hyviä kavereita kuites. Seuraa toisilleen. Ja silleen. =)

Ja tosiaan, jos on "liian järkevä", niin ei niitä lapsia vissiin koskaan kannata tehä.....

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
En tiedä tosta "ilman kilpailevaa sisarusta"... Yleensä niistä tulee hyviä kavereita kuites. Seuraa toisilleen. Ja silleen. =)

Ja tosiaan, jos on "liian järkevä", niin ei niitä lapsia vissiin koskaan kannata tehä.....

Näin juuri, sitä "sopivaa aikaa" ei tulekaan, jos sitä jää odottelemaan. Ja sisarukset ovat lapselle rikkaus ja maailman paras taistelupari opettelemaan yhdessäelämisen taitoja, leikkikaveri, jonka kanssa voi liittoutua vanhempia vastaan, jos vanhemmat ovat tiukkiksia. Eli en näe tuota sisarusasiaa ollenkaan kuten sinä.

Yhteistyössä