Pitäskö perua tuo neuvola-aika, vai...?

Siis tyttö tulee huomenna 2 viikkoiseksi, mutta pakkasta on reippaanlaisesti... nyt lähes -25 astetta ja aamulla luultavasti samanverran, jollei enemmänkin.

Autollahan myö sinne toki mentäis, mutta tuollaisissa lukemissa auto jäähtyy hetkessä - ja sit se on kylymä ku pakastin neuvolakäynnin jälkeen, vaikka kotona vielä vois auton lämmittää ennenkuin sinne menee.
Ottaakohan tuo kylmä ilma miten herkkään pienen hengitysteihin sisällä kylmässä autossa? :ashamed:

Tai apua... jos auto hyytyy matkalla :/ , vaikka tähänasti se on minuu uskollisesti kyytinytkin kelillä kun kelillä, mutta ainahan kaikki on mahdollista.
 
Ei siellä autossa sitä -25 astetta ole jos se on siitä ulkona seissy sen 30-40 min... sen jälkeen kun oot sillä ajanu.. joten kyl mä sinne neuvolaan lähtisin...

En mäkään ole koskaan sen lämpömittarin mukaan kulkenut eikä poikakaan.... kunnolla vain vaatetta päälle niin kyllä tarkenee!

Toisaalta jos sulla on paljon lapsia osaat kyl varmaan arvioida.... onko lähtö ihan välttämätön vai voiko sitä siirtää.... mutta mä lähtisin ensisynnyttäjänä heti kun olisin epävarma muutenkin asioista joten vastaukseni perustuu vähäiseen kokemukseeni asioista! !
 
wieras
Entä jos soitat aamulla sinne neuvolaan ja kysyt mitä mieltä he ovat..? Että siirretäänkö aikaa vai ovatko sitä mieltä, että voisitte pakkasesta huolimatta tulla..
 
Kotikäynnin mahdollisuudesta en tiedä... tuo ois siis punnituskäynti, kun syntymäpainoa ei olla vielä saavutettu takaisin.

Mie taidan aamusta soittaa sinne ja kysyä, että mitä mieltä neuvolassa asiasta ollaan. Minua itseäni ei huoleta tytön paino, tuntuu syövän ihan hyvin ja nukkuu kiitettävänkin hyvin - joten ei ainakaan nälkää tunnu näkevän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Mut mä en muutenkaan ikinä ole lämpömittarin mukaan mitään tehnyt tai jättänyt tekemättä...
Ihan totta?

Kyllä mä oon jättänyt lähtemättä kirjastoon kovalla pakkasella, ollut vähemmän aikaa ulkona, lämmittänyt saunan kun on niin kylmä, helteellä lähtenyt rannalle vaan siksi et on hellettä, jne.
Nää kaikkihan liittyy lämpötilaan.

Esikoisen treenitkin peruttiin tältä päivältä ku niillä on pakkasraja -15.

 
ap!
soita sinne ennen lähtöä ja kysäise varalta asiasta. ja sit ihan muuta kysyttävää olis... tää on vähän noloa... millaisessa kunnossa sun lantiopohjanlihaksisto kun olet monta lasta synnyttänyt? joillakinhan on luonnostaan hyvät mut joillakin löystyvät jo yhden lapsen jälkeen vaikka kuinka jumppaisi.. tarkoitan lähinnä virtsankarkailuongelmia ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap!:
soita sinne ennen lähtöä ja kysäise varalta asiasta. ja sit ihan muuta kysyttävää olis... tää on vähän noloa... millaisessa kunnossa sun lantiopohjanlihaksisto kun olet monta lasta synnyttänyt? joillakinhan on luonnostaan hyvät mut joillakin löystyvät jo yhden lapsen jälkeen vaikka kuinka jumppaisi.. tarkoitan lähinnä virtsankarkailuongelmia ym.
:eek: :eek: :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap!:
soita sinne ennen lähtöä ja kysäise varalta asiasta. ja sit ihan muuta kysyttävää olis... tää on vähän noloa... millaisessa kunnossa sun lantiopohjanlihaksisto kun olet monta lasta synnyttänyt? joillakinhan on luonnostaan hyvät mut joillakin löystyvät jo yhden lapsen jälkeen vaikka kuinka jumppaisi.. tarkoitan lähinnä virtsankarkailuongelmia ym.
Ei ne kai hullummassa kunnossa oo -luulisin, kun ei multa virtsa karkaa minneen... eikä mulla oo muutakaan "ongelmaa" siellä päässä, ne ongelmat joita mulla on, on ihan tässä korvien välissä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Mut mä en muutenkaan ikinä ole lämpömittarin mukaan mitään tehnyt tai jättänyt tekemättä...
Ihan totta?

Kyllä mä oon jättänyt lähtemättä kirjastoon kovalla pakkasella, ollut vähemmän aikaa ulkona, lämmittänyt saunan kun on niin kylmä, helteellä lähtenyt rannalle vaan siksi et on hellettä, jne.
Nää kaikkihan liittyy lämpötilaan.

Esikoisen treenitkin peruttiin tältä päivältä ku niillä on pakkasraja -15.
Hei!

Mä pyöräilen säällä kuin säällä töihin viimeksi tänä aamuna kun pakkasta oli se -20 astetta....sitä varten on varusteet ettei palellu!! Että ei me kaikki mennä lämpötilojen mukaan.... vai soitanko huomenna töihin etten voi tulla kun on niin paljon pakkasta !!
Antaa palaa vaan!
Mutta eipä ne varusteetkaan suojaa lapsella kylmää hengitysilmaa.
Onneksi asutaan susirajan tällä puolella että duuniin pääsee ilman samoilua napajäätiköllä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap!:
soita sinne ennen lähtöä ja kysäise varalta asiasta. ja sit ihan muuta kysyttävää olis... tää on vähän noloa... millaisessa kunnossa sun lantiopohjanlihaksisto kun olet monta lasta synnyttänyt? joillakinhan on luonnostaan hyvät mut joillakin löystyvät jo yhden lapsen jälkeen vaikka kuinka jumppaisi.. tarkoitan lähinnä virtsankarkailuongelmia ym.
Toisilla se menee toisinpäin ettei virtsaa tule ollenkaan niin kuin mulla meni.... pääsin fysioterapiaan missä hoidettiin ongelma kuntoon ja sama kuntoutus sopii myös virtsankarkailusta kärsiville ! Sinne on vain saatava lähete!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Mut mä en muutenkaan ikinä ole lämpömittarin mukaan mitään tehnyt tai jättänyt tekemättä...
Ihan totta?

Kyllä mä oon jättänyt lähtemättä kirjastoon kovalla pakkasella, ollut vähemmän aikaa ulkona, lämmittänyt saunan kun on niin kylmä, helteellä lähtenyt rannalle vaan siksi et on hellettä, jne.
Nää kaikkihan liittyy lämpötilaan.

Esikoisen treenitkin peruttiin tältä päivältä ku niillä on pakkasraja -15.
Hei!

Mä pyöräilen säällä kuin säällä töihin viimeksi tänä aamuna kun pakkasta oli se -20 astetta....sitä varten on varusteet ettei palellu!! Että ei me kaikki mennä lämpötilojen mukaan.... vai soitanko huomenna töihin etten voi tulla kun on niin paljon pakkasta !!
Antaa palaa vaan!
Mutta eipä ne varusteetkaan suojaa lapsella kylmää hengitysilmaa.
Onneksi asutaan susirajan tällä puolella että duuniin pääsee ilman samoilua napajäätiköllä :whistle:
sitä varten on kasvoille suojamaski joka auttaa ettei hengitysilma ole liian kylmää..... ja karitsan talja suojaa herkkää peppua lapsella sekä ne sadat kerrokset vaatetta.... niin mä asukin ihan kaupungissa ja kulkee oikeesti BUSSITKIN ja on liikennevalojakin vau.....
:headwall: :headwall:
No älähän nyt pikku vitsailusta suutu :D

Siis eikö tää ketju koskenut muutaman viikon ikäistä vauvaa, ei yli 3-kymppistä pyöräilijää?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Poistin kirjoitukseni teeppä sama niin pysytään asiassa!! Lentokala
:eek:

Mä en poista mitään. Miks pitäs?
Pysytään asiassa !!
Toki toki.

Siis mun mielestä toi lähemnmäs 20 astetta pakkasta on aika kylmä ilma hengitettäväks pariviikkoiselle jos ei oo pakottava tarvetta lähteä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Poistin kirjoitukseni teeppä sama niin pysytään asiassa!! Lentokala
:eek:

Mä en poista mitään. Miks pitäs?
Pysytään asiassa !!
Toki toki.

Siis mun mielestä toi lähemnmäs 20 astetta pakkasta on aika kylmä ilma hengitettäväks pariviikkoiselle jos ei oo pakottava tarvetta lähteä.
Joo mutta mun pyöräily ei kuulu tähän asiaa joten sen nyt ainakin voit poistaa ? jos siis sopii??
 
vaikee kyssäri
nii-i...Kyllä minäkin harkitsisin sitä lähtöä... Hengitystiet/keuhkot voi joutua lujille.

Ja se, että tavattoman moni sanoo aina, että kun pukee päälle kunnon varusteet pärjää kovallakin pakkasella. Miten te suojaatte hengitystiet?
 
En usko että tällasilla pakkasilla tarvii yhtä punnitusta varten lähtee mihinkään. Ap usean lapsen äitinä varmaan huomaisi, jos vauva ei söis riittävästi. Soitat aamulla ja sovit neuvolatätsän kanssa että meet kun on vähän inhimillisempi keli noin pienen kanssa liikkua.
 

Yhteistyössä