Pitäskö mennä tohtorin pakeille (kuva)

Paarma puri mua eilen päivällä ja käsi meni aika nopeaan ihan turvoksiin, turvotus on nyt lisääntynyt ja levinnyt ja sormet on aika tönköt liikutella. Kutiaa, kuumottaa ja särkee. Onko joku mitätön allerginen reaktio vaan?



 
Vähän vaikuttais siltä, et ois tulehtunu. Oletko jotain antihistamiinia ottanu? Se voi mahdollisesti hieman auttaa. Seuraa tarkasti, toi voi mennä tosi ikäväksi. Täällä oli vähän aikaa sitten erään mies saanu verenmyrkytyksen paarman puremasta :eek: Jos kuumetta nostaa niin sitten ainakin lääkäriin.

TUrvotusta voit saada laskemaan pitämällä kättä ylhäällä ja/tai kylmässä vedessä. Eri asia sitten on, onko sellaiseen aikaa.
Parane pian! :flower:
 
vieras
Soita nyt äkkiä ambulanssi ja vaadi itselles hoitoa päivystyksessä! Jos itse lähdet kävelemään etkä tilaa ambulanssia niin turvotus voi liikkuessa lähteä leviämään ja kuolet kun turvotus leviää keuhkoihin etkä voi hengittää.
 
minä
Mulle kävi joskus noin, lääkäri määräsi vaan antihistamiinia ja sillä meni ohi. Oletko koittanut kyypakkauksen kortisoonitablettia. Sinuna hakisin nyt kyypakkauksen apteekista ja ottaisin yhden tabun. Ei minusta nyt vielä tarvitse lääkäriä. Se on vaan allerginen reaktio.
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita nyt äkkiä ambulanssi ja vaadi itselles hoitoa päivystyksessä! Jos itse lähdet kävelemään etkä tilaa ambulanssia niin turvotus voi liikkuessa lähteä leviämään ja kuolet kun turvotus leviää keuhkoihin etkä voi hengittää.
No just joo, heh heh
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita nyt äkkiä ambulanssi ja vaadi itselles hoitoa päivystyksessä! Jos itse lähdet kävelemään etkä tilaa ambulanssia niin turvotus voi liikkuessa lähteä leviämään ja kuolet kun turvotus leviää keuhkoihin etkä voi hengittää.
No just joo, heh heh
Naurattaako sittenkin, jos ap kuolee tuohon? Parempi tilata se ambulanssi vaikka varmuuden vuoksikin kuin riskeerata itsensä turhalle kuolemalle.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita nyt äkkiä ambulanssi ja vaadi itselles hoitoa päivystyksessä! Jos itse lähdet kävelemään etkä tilaa ambulanssia niin turvotus voi liikkuessa lähteä leviämään ja kuolet kun turvotus leviää keuhkoihin etkä voi hengittää.
Höpö höpö
lanssimiehet vois vähä närkästyä moisesta
mun neuvo n että soita terveysneuvontaan ja ota selvää tarviiko päivystystä vai oisko huomenna hyvä kävästä. Antihistamiinia varmaan kannattaa kokeilla ja kortisonia.. Itte saattasin lähtee päivystykseen herkästi jos yhtään leviää tuosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita nyt äkkiä ambulanssi ja vaadi itselles hoitoa päivystyksessä! Jos itse lähdet kävelemään etkä tilaa ambulanssia niin turvotus voi liikkuessa lähteä leviämään ja kuolet kun turvotus leviää keuhkoihin etkä voi hengittää.
No just joo, heh heh
Naurattaako sittenkin, jos ap kuolee tuohon? Parempi tilata se ambulanssi vaikka varmuuden vuoksikin kuin riskeerata itsensä turhalle kuolemalle.
No ei tuu varmasti kyllä ambulanssi tuon takia.
 
muru
Tuota.. eiköhän tuo nyt ole ihan päivänselvää, että kätesi on lääkärin katsonnan tarpeessa. Ensiapuna voit ottaa antihistamiinia ja laittaa kortisonia. Mut siis ihan ehdottomasti lääkäriin.. Veikkailisin, että olet kovastikin antibioottikuurin tarpeessa!
 

Yhteistyössä