Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Kysymykseen: pitäisi kustantaa omasta pussista ainakin osa. Itse esikoisen osalta kävimme lapsettomuushoidoissa kunnallisella puolella, tosin hormonihoidolla pärjättiin.
ja osa maksetaankin, niin kuin kaikissa julkisenpuolen hoidoissa, joihin meillä kaikilla onneksi on oikeus, on ongelma tai sairaus sitten muiden mielestä kiunkä tarpeellinen tai tarpeeton tahansa.
Julkisella minäkin hoitoni sain ja maksoin kyllä ihan riittävästi ja nyt odottelen vuosien tuloksettomien hoitojen jälkeen tänne uutta veronmaksajaa, joka voi aikanaan keksiä vaikka millaisia maailmaa mullistavia lääketieteellisiä ihmeitä - kuka tietää - tai olla ihan tavallinen duunari, mutta minulle se rakkain kuitenkin.
Jokaisella on mielipide lapsettomuudesta, mutta jos sitä ei ole itse kokenut, ei voi tietää, miltä se tuntuu ja miten se ihmiseen vaikuttaa.
Onneksi siihen on nykyään melko usein läydettävissä hoito ja myös ne toivottomat tapaukset saavat kokea oman lapsen ihmeen ja onneksi myös moniin muihin sairauksiin on olemassa hoitoja nykyään ja esimerkikis moni vakavasti sairas vanhempi saa nähdä lastensa kasvavan.
Maailma on täynnä muitakin värejä, kuin mustaa ja valkoista ja meillä kaikilla on onmat juttumme, jolla yhteiskuntaa kuormitamme.
Tuli muuten mieleen, että jos vaikka hoidot pitää maksaa itse, niin eikö vastaavasti pidä olla lasten kanssa kotona ilman tukia ja maksaa hoitomaksut ilman yhteiskunnan tukea - jos ei ole rahaa, niin ei voi hankkia lapsia, vaikka pusseissa olisi tavaraa tai vaimo ei olisi maho
Ja jos raha ei riitä, niin voi voi, kaikkia ei ole tarkoitettu saamaan lapsia, kun ei ole rahaa.