pitäisitkö vauvan jos lapsen isä poistuisi kuvioista?

• Viestiketjun aloittaja "letukka"
  • Ensimmäinen viesti
"letukka"
[QUOTE="mievain";27358399]Tottakai.

Onko se lapsen syy jos isänsä lähtee? Pitäisikö lapsi tappaa sen takia?[/QUOTE]

ei tietenkään ole mutta en tiedä pystynkö ja jaksanko hoitaa lasta yksin. en halua muiden sotkeutuvan asiaan.

Sehän riippuu ihan tilanteesta, siis omasta elämäntilanteesta. Neljääkymppiä lähestyvänä kolmen lapsen yksinhuoltajana jo pelkkä ajatus uudesta raskaudesta on pahin painajainen, mutta jos ei olis lapsia vielä ollenkaan, niin varmasti pitäisin lapsen.

[QUOTE="mievain";27358495]Jos teillä olisi jo lapsi, pitäisitkö sen jos miehesi lähtisi? Jaksaisitko hoitaa häntä?[/QUOTE]

Jaksaisin tietysti. Mutta minä en halua enempää lapsia, ja olen kaiken voitavan tehnyt estääkseni lisälapsien tulon (paitsi lakannut harrastamasta seksiä), joten miksi minun pitäisi pitää ei toivotun raskauden lopputulos?

"letukka"
[QUOTE="mievain";27358495]Jos teillä olisi jo lapsi, pitäisitkö sen jos miehesi lähtisi? Jaksaisitko hoitaa häntä?[/QUOTE]

meillä ei ole lapsia. jos meillä olisi lapsi niin ei mies niin helpolla pääsisi.

"letukka"
[QUOTE="vieras";27358585]Pitäisin. Varmasti olisi raskaita aikoja mutta miten voisin abortin jälkeen elää itseni kanssa?[/QUOTE]

ystäväni mukaan siihen tottuu ajan kanssa.

Pitäisin.

Mun mieli ei kestäis aborttia, oon ihan liian herkkä ja itteni tuntien en koskaan pääsis siitä yli. Eka raskaus mulla päätty keskenmenoon ja senkin otin todella raskaasti ja yks päivä meni siihen, että itkin ja olin ihan järkyttyny siitä, että miten pahalle se voi tuntua. Toisinaan mietin jos, kaikki oliskin menny hyvin niin, miltä tuo lapsi näyttäisi.

"vieras"
[QUOTE="letukka";27358689]ystäväni mukaan siihen tottuu ajan kanssa.[/QUOTE]

Varmasti tottuu, kaikkeen tottuu ajan myötä.
Mutta kyllä se kaihertaisi mielessä pitkään ja olisi kivinen polku omantunnon kanssa.
Ja nimenomaan sen takia, että abortti ei olisi tehty "oikeista" syistä.
Mikä sitten on riittävä syy, sehän on jokaiselle henkilökohtainen asia.

Yhteistyössä