Pitäisikö tässä jo huolestua? Vauva yritys asiaa!

Ollaan enemmän ja vähemmän yritetty vauvaa jo huhtikuusta asti eikä ole tärpännyt :( Kertokaa vinkkejä millä onnistuisi. Kyllä minä sen perushomman tiedän joten ei tarvi tulla viisastelee että seksillä onnistuu. Minulla on yksi lapsi entuudestaan joten jos joku vika on niin se ei ole minussa...
 
"kätilö"
aluksikin, ei vielä ole hätää kun huhtikuulta vasta olette yrittäneet. välttämättä ei ole vikaa kummassakaan, se vain joskus ottaa aikansa. jokaisena kuukautena on n. 20% todennäköisyys raskaudelle vaikka ajoitus olisi kohdallaan, sperma laadukasta ja naisella ovulaatio.

mutta jos vikaa kuitenkin olisi, sitä voi olla kummassa tahansa vaikka oletkin aiemmin synnyttänyt. jos tästä ongelma kehkeytyy, se on yhteinen ja tutkimuksia tehdään kummallekin.

voit kokeilla nyt ovulaatiotestejä jos ne eivät vielä ole käytössä. onnea yritykselle! :)
 
..
Julkiselle hoitoonpääsyyn tarvitaan se vuoden ahkera yritys eli eiköhän kannata vain jatkaa harjoituksia toistaiseksi. Tiedän tapauksia, että esim. kolmannen lapsen yritys on vienyt melkein vuoden samalla pariskunnalla, jolla ensimmäinen ja toinen sai alkunsa hyvin nopeasti. Kai ne jotenkin on määritelleet sen vuoden yritysajan julkiselle. Voishan se olla lyhyempi, jos koettaisiin, että sitä ennen kannattaa huolestua :)
 
tunnistatko ovulaation? greippimehu kuulemma avittaa tunnistamaan ovulaatio limat,ja näin pystyy hyödyntään sen. toki on noita tikkujakin olemassa.. ootte kuitenkin suht vähän aikaa vasta yrittäneet raskautua,munkaan mielestä ei siis oo hätää vielä..
ikäkin vaikuttaa paljon hedelmällisyyteen jne..
 
Hitto kun harmittaa miten maailman normaaleimmasta ja helpommasta asiasta voikin tulla niin hankalaa :( Ovistikkuja voisin ostaa.. Toivottavasti se ei tapa romantiikkaa. Hey baby mä ovuloin... Ei niin seksikästä...

Oisko jotain tiettyjä vitamiinejä mitä pitäs syödä tai jotain luontaistuote juttuja? Tupakointi varmaan vaikuttaa... Kumpaan enemmän naiseen vai mieheen? Alkoholi kokonaan pois...
 
Alle puoli vuotta on vielä lyhyt aika. :) Tuossa tulikin jo hyviä vinkkejä muilta vastaajilta.

En nyt halua masentaa, mutta se että on jo lapsi, ei tarkoita etteikö jotain häikkää voisi olla. Mutta kuten sanoin jo, teillä on vasta vähän yritystä takana, joten nou hätä! 80% ilman ehkäisyä olevista tulee vuoden aikana raskaaksi. :)
 
"kätilö"
moi vielä :)

jos otat testit käyttöön, älä kerro niistä miehelle. se tosiaan aiheuttaa turhia paineita ja vie ilon koko touhulta. seuraat itse milloin on tärppihetki, ja viettelet miehen :D
tupakointi ja alkoholi alentavat valitettavasti molempien hedelmällisyyttä, joten niistä on tärkeä jo nyt ennen raskautta pyrkiä eroon. tupakointi myös syö foolihappovarastojasi, jotka ovat erittäin tärkeitä sikiölle. lopeta nyt siis tupakointi (hae tarvittaessa apua siihen) ja aloita foolihappolisä, esimerkiksi multivita raskaus on hyvä. näin se aikanaan alkava raskauskin sujuu paremmin ja keskenmenoriski on pienempi, kun olet lopettanut tupakoinnin.
 
hhhh
Kannattaa käydä heti tarkistuttamassa miehen simpat vaikka yksityisen kautta. Jos siellä on kaikki kunnossa, niin sitten vielä kantsii jatkaa yrittämistä kotikonstein. Saa mielenrauhan, kun ei tartte miettiä onkohan perusasiat kunnossa.

Me mentiin vuoden yrittämisen jälkeen testeihin, eka lapsi ennestään suht pienellä yrittämisellä. Lääkärissä multa löytyi PCO ja miehellä siittiöt lähes nollissa. Lääkäri sanoi, et olis voinut jo aiemmin tulla testeihin. Nyt ollan vuoden ajan oltu hoidoissa, mutta vieläkään ei oo lähtenyt toinen raskaus käyntiin.
 
Hei!
Me olemme myös mieheni kanssa yrittäneet toukokuusta lähtien vauvaa, ensimmäistä lasta. Oikeastaan yritystä vain 3 kiertoa, sillä heinäkuussa emme nähneet ovisaikaan (niin turhauttavaa).

Oletteko minkä ikäisiä? Me olemme mieheni kanssa jo kolmekympisiä, joten olen ajatellut, että raskaaksitulo voi kestää. Toivottavasti kuitenkin saisimme vauvan :)

Itse syön foolihappoa, d-vitamiinia, mutta greippimehuja tms. en ole vielä juonut. Pitääpä ostaa ensi viikolla greippimehua, haittaakaan siitä tuskin on...

Tsemppiä teillekin! Toivottavasti tullaan raskaaksi pian! :)
 
ölj
se, että sinulla on lapsi ei slti pois sulje sitä että jokin voisi olla sinussa vikana. menkää lääkäriin, kun yritystä takana vielä muutama kuukausi, jos ei tulosta tule
 
Erikoistumassa oleva lääkäri
Uusimpien lääketieteellisten tutkimusten perusteella naisen hedelmöittymistä helpottaa huomattavasti jos hän nauttii säännöllisesti spermaa myös suun kautta. Varsinainen hedelmöittyminen toki tapahtuu vaginaaliyhdynnän kautta mutta suun kautta nautittu siemenneste kohottaa hedelmöittymisen todennäköisyyttä jopa kymmeniä prosentteja. Eli kannattaa ottaa mieheltä suihin mahdollisimman usein raskaaksi tuloa yritettäessä. Siemennesteen nauttiminen ehkäisee myös ihon ennenaikaista vanhenemista joten siitä on ihan olennaista hyötyä vaikkei raskaaksi yrittäisi tullakaan.
 
"Tuikku"
Mittauta kilpirauhasarvot. Jos on kilpparin vajaatoiminta, niin voi estää raskautumisen. TSH:n tulisi olla alle 2, mielummin 1 huitteilla. Näin siis erikoislääkäreitten mukaan. En sitten ihan kauheasti luottaisi terveyskeskuksen yleislääkärin tietoihin.

Ovulaation ja kuukautisten alkamispäivän välin tulisi olla jotain 14 päivää. Jos on reilusti alle, niin tarvitset keltarauhashormonia.
 
"vieras"
Greippimehua kuukautisten alusta ovulaatioon (Paksuntaa kohdun limakalvoa) ja ovulaatiosta eteenpäin punaviiniä puoli lasia päivässä plussaan saakka (parantaa kohdun verenkiertoa ja helpottaa kiinnittymistä). Tällä menetelmällä meillä tärppäsi 8.kierrossa. :D
 
"harmaa"
Ollaan enemmän ja vähemmän yritetty vauvaa jo huhtikuusta asti eikä ole tärpännyt :( Kertokaa vinkkejä millä onnistuisi. Kyllä minä sen perushomman tiedän joten ei tarvi tulla viisastelee että seksillä onnistuu. Minulla on yksi lapsi entuudestaan joten jos joku vika on niin se ei ole minussa...
Ensinnäkään se olemassa oleva laps ei ole mitta sille, onko sinussa jotain vikaa.
Kysymys kuuluu ovuloitko?
Senki voi käydä testaan, ku ottaa ja varaa aikaa lääkärille.
 
HippuTAR
Mulla on kestäny kaks ekaa raskautumista n. 10 kk:tta. Kolmas 4kk ja tän neljännen kans tais mennä 3kk.
En osannu noita ekoja kertojakaan pitää mitenkään erikoisina vaan kuvittelin että joku 10 kk on ihan normi aika. Ilmeisesti niin ei kuitenkaan oo kun täälä on jatkuvasti näitä aloituksia tyylliin "ei tärpänny ekasta kierrosta, ei me varmaan lasta saadakaan."
 

Yhteistyössä