Pitäis keksiä päiväkotiin tekemistä!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mulla on työharjoittelu, ja huomena täytyis jonkinlainen toimintatuokio pitää, päiväpiiri. Lapset eivät vielä ole kovin hyvin puhu,joten ei mitään kovin vaikeaa. Pää lyö kyllä ihan tyhjää! ?
 
omena
Voitte myös lukea kirjaa, jotain lasten ikään sopivaa tai vaikka laulaa lapsille tuttuja lauluja ja opetella yhden uuden. Onko ryhmässä nyt jotain teemaa, johon liittyen voisit suunnitella tuokiosi?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Olet väärälle alalle aikomassa ap, jos et edes noin yksinkertaisia asioita osaa, kuin keksiä tekemista muksuille ?? :eek:
Ihanaa kun joku tietää noin hyvin, kiitos tästä!

Ei mitään kummempaa teemaa ole..

 
oho
onnex ei oo jääny yhtään viimetippaan. luulis sen verran kiinnostavan, että paneutuis ajoissa tehtävään joka arvostellaan. no näkyypä varmasti jäljessäkin kiinnostus
 
omena
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Olet väärälle alalle aikomassa ap, jos et edes noin yksinkertaisia asioita osaa, kuin keksiä tekemista muksuille ?? :eek:
Ihanaa kun joku tietää noin hyvin, kiitos tästä!

Ei mitään kummempaa teemaa ole..
Pitikö sun lainata mun tekstiä...? Mä olen päiväkodissa töissä :)
 
Ootko siis ollu siinä ryhmässä harjoittelemassa, luulisin? Kyllä sun sitten pitäisi ihan itse miettiä mitä lasten kanssa voi tehdä ja mikä on liian vaikeaa. Olishan se kiva, jos netissä olisi palvelu johon voisi syöttää lasten tiedot, tavoitteet, yms... ja se sitten kertoisi mitä tehdään. Luultavasti ei kyllä toimisi käytännössä ainakaan ihan soveltamatta. Voisin vaikka sellaisen perustaa sitten kun en enää itse jaksa olla päiväkodissa töissä, mutta eläkkeellekään ei vielä pääse.


Miten olisi jänis istui maassa-leikki, karhu nukkuu leikki, yksi pieni elefantti-leikki jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Ootko siis ollu siinä ryhmässä harjoittelemassa, luulisin? Kyllä sun sitten pitäisi ihan itse miettiä mitä lasten kanssa voi tehdä ja mikä on liian vaikeaa. Olishan se kiva, jos netissä olisi palvelu johon voisi syöttää lasten tiedot, tavoitteet, yms... ja se sitten kertoisi mitä tehdään. Luultavasti ei kyllä toimisi käytännössä ainakaan ihan soveltamatta. Voisin vaikka sellaisen perustaa sitten kun en enää itse jaksa olla päiväkodissa töissä, mutta eläkkeellekään ei vielä pääse.


Miten olisi jänis istui maassa-leikki, karhu nukkuu leikki, yksi pieni elefantti-leikki jne...
Saahan sitä vinkkejä kysyä ja tietoja etsiä..sekin on sitä oppimista = osata hakea tietoa.
=)

 
tsemiä
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Olet väärälle alalle aikomassa ap, jos et edes noin yksinkertaisia asioita osaa, kuin keksiä tekemista muksuille ?? :eek:
Sen paremmin en aloittajan tapauksesta tiedä, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että myös ne jotka aikovat vanhusten hoitoon tai jopa hammashoitoon suuntautua lähihoitajakoulutuksessaan, joutuvat tuon saman työharjoittelun lasten päiväkodissa tekemään ja saman toimintatuokion suunnittelemaan. Että joskus joutuu tekemään myös "väärän" alan hommia, päästäkseen tavoitteeseensa..


AP:lle vinkkinä, että kaikki eläinaiheiset yleensä kiinnostaa lapsia. Vaikkapa juuri jotain loruja ja eri eläinten ääntelyjä ja näihin ehkä yhdistettyinä eläinten jalanjäkien kuvioita. Lapset saisivat vaikka itse kertoa mitä kaikkia eläimiä he tietävät ja sitten tunnistavatko kuvista niitä eläimiä ja minkälainen ääni kuulu millekin eläimelle yms..
 
:) joku sano jotain et miks täältä kysyy neuvoo, pitäs ite tietää..
tuli vaan mieleen et kysyyhän ne äiditkin tääl kaikkee vauva hoitoon liittyvää, mitä saa tehdä oman vauvansa kans, miten puen vauvani, ymmä muuta ymmä muuta..eli tähän ois sama vastaus, miks oot tehny lapses :)

joo, mut toi rairuohon kasvatus kuulosti kivalta! ois varmasti mieluista :)
 
hemmu
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Olet väärälle alalle aikomassa ap, jos et edes noin yksinkertaisia asioita osaa, kuin keksiä tekemista muksuille ?? :eek:
Ei se niin helppoa ole keksiä. Itsekin olen tilanteessa ollut ja kaikenlaista pähkäilin, lapset isompia ja askartelimme. Mielestäni meillä arvostettiin sitä, että osasi itse arvioidda kuinka toimintatuokio sujui ja jos oli jotakin parannettavaa. Es. mulla oli hieman liian vaikea askartelu, kun oli hyvin eri ikäisiä lapsia. JA silti sain hyvät arvostelut harjoittelujaksosta.
 
ap
Kiitos kaikille! :) Noi eläinjutut taitaa kyllä olla ne eniten kiinnostavat.. Ja ei, en etsi valmista toimintatuokion kaavaa, valmiina juuri näille lapsille sopivia, vaan ideoita, joita itse soveltelen. Täällä osa on kovinki suppeakatseista porukkaa, tsemppiä heille!
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Ootko siis ollu siinä ryhmässä harjoittelemassa, luulisin? Kyllä sun sitten pitäisi ihan itse miettiä mitä lasten kanssa voi tehdä ja mikä on liian vaikeaa. Olishan se kiva, jos netissä olisi palvelu johon voisi syöttää lasten tiedot, tavoitteet, yms... ja se sitten kertoisi mitä tehdään. Luultavasti ei kyllä toimisi käytännössä ainakaan ihan soveltamatta. Voisin vaikka sellaisen perustaa sitten kun en enää itse jaksa olla päiväkodissa töissä, mutta eläkkeellekään ei vielä pääse.


Miten olisi jänis istui maassa-leikki, karhu nukkuu leikki, yksi pieni elefantti-leikki jne...
Saahan sitä vinkkejä kysyä ja tietoja etsiä..sekin on sitä oppimista = osata hakea tietoa.
=)
Ei kaksplussasta kyseleminen ole mun mielestä kyllä mikään osoitus kyvystä hakea tietoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Ootko siis ollu siinä ryhmässä harjoittelemassa, luulisin? Kyllä sun sitten pitäisi ihan itse miettiä mitä lasten kanssa voi tehdä ja mikä on liian vaikeaa. Olishan se kiva, jos netissä olisi palvelu johon voisi syöttää lasten tiedot, tavoitteet, yms... ja se sitten kertoisi mitä tehdään. Luultavasti ei kyllä toimisi käytännössä ainakaan ihan soveltamatta. Voisin vaikka sellaisen perustaa sitten kun en enää itse jaksa olla päiväkodissa töissä, mutta eläkkeellekään ei vielä pääse.


Miten olisi jänis istui maassa-leikki, karhu nukkuu leikki, yksi pieni elefantti-leikki jne...
Saahan sitä vinkkejä kysyä ja tietoja etsiä..sekin on sitä oppimista = osata hakea tietoa.
=)
Ei kaksplussasta kyseleminen ole mun mielestä kyllä mikään osoitus kyvystä hakea tietoa...
Ai miksei? :)
 
!
Kuka senkin määrää mitä täällä saa kysyä tai minkä taitonen kukakin on jos kysyy jotakin, tyhmiä kysymyksiä ei ole, saahan sitä vinkkejä kysyä. Aikuisia ihmisiä ollaan että tommoset kommentit ovat mielestäni naurettavia. Kuka on niin täydellinen joka asiassa että ei tarvitse neuvoa mihinkään? ja voi olla aivan loistava lasten kanssa vaikka ei olekaan ohjelma toimisto ja oppia ikä kaikki JA KOKEMUKSEN KAUTTA!
Oli pakko vastata tähän, kerta se on ensimmäinen :) tsemppiä jatkoon!
 
vierailija
Itselläni neljä pientä lasta ja lapsiin ja nuoriin suuntautumassa lähihoitaja opinnoissani ja silti itsellänikin lyö tyhjää kun pitäisi tuokioita keksiä, vaikka kokemusta niistä olisi kuinka takana...
 

Yhteistyössä