Pitääks mun nyt sit kieltää lapsilta naapurin pihaan meneminen? (ONGELMA RATKENNUT!)

Olivat ostaneet lapsilleen jättitrampoliinin ILMAN suojaverkkoja. Eivätkä kuulemma aio vahtia lasten siellä pomppimista kun on muutakin tekemistä. Lapset on meidän ipanoiden kavereita ja siks ei olis kiva tuota kieltoa laittaa, mut ei ne muista etteivät saa siellä pomppia ilman valvontaa ja verkkoja...

Vitsit ku saa taas miettiä mikä olis hyvä ratkaisu... Ja ottaa lasten kiukut niskaan tästäkin :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Ostakaa oma trampoliini suojaverkolla ja näin voitte itse vahtia lapsianne ja lapsillasi ei ole kiinnostusta naapurin trampoliiniin kun teillä on oma.
Meillä ei ole siihen varaa eikä myöskään paikkaa. Hyvin rinteinen piha ja ainoat tasaiset paikat on ovien edessä, autotallien siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Entäs jos sanot naapureille että tuutte sit ite vahtimaan kun omat muksunne hyppii? Aikas vastuutonta touhua naapureiltas, täytyy myöntää. :hug:
no ei todellakaan ole, minusta vastuullista jos ilmoittaa noin selkeästi asian. En mäkään ehdi koko kylän kakaroita vahtimaan ihan huvikseni... se on omien vanhempien tehtävä jos ei erityisesti joskus ole muuta sovittu!!! Meillä aina lauma kakaroita pihassa ja en tosiaan niitä vahdi, jos nyt satun näkemään niin puutun asiaan ja jos huomaan että minun sanelemia sääntöjä rikotaan niin kaikille tulee äkkilähtö omaan kotiin!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos sun lapset siis siellä hyppii myös niin minun mielestä sinun kuuluu omat lapseni vahtia =)
Siis mä lojuisin naapurin pihassa esim. 3-4 tuntia ihan vaan vahtimassa josko sattuvat alkaa pomppimaan? Tuota, ei kuulosta oikein loistavalta vaihtoehdolta mulle.
Ai =) Mä käsitin et lapsesi ovat menossa sinne naapuriin nimenomaan pomppimaan :D Mut eli siis aika hankala tilanne,ite kieltäisin koko pomppimisen,näyttää niissä jättitrampoliineissa lapset paljon makoilevankin tai esim.korttia pelaavat =) *vinkki*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos sun lapset siis siellä hyppii myös niin minun mielestä sinun kuuluu omat lapseni vahtia =)
Siis mä lojuisin naapurin pihassa esim. 3-4 tuntia ihan vaan vahtimassa josko sattuvat alkaa pomppimaan? Tuota, ei kuulosta oikein loistavalta vaihtoehdolta mulle.
Silloin sun tarvii kertoa se lapsille, ehkä ymmärtävät!! Ai niin, minkäs ikäisiä sun lapset ovat?
 
no
Meillä ei ole trampoliinia eikä tule:en todellakaan ottaisi vastuulleni vielä naapureidenkin lapsia!!!!! Huh huh!! Kyllä niissä aina sattuu jotain vaikka olis verkkokin ja kiva ois saada naapurin lasten vanhemmat vielä niskaansa saatikka jokaisen odotukset heidän lastensa vahtimisesta. EI KIITOS!!
 
vieras
Naapurit oli reiluja kun ilmoitti sulle, etteivät vahdi. Minusta olis melko kohtuutonta vaatia naapureita vahtimaan päivät pitkät naapureidenkin lapsia vaan siksi, että pihalla seisoo naapuruston ainoa trampoliini...
 
Tuo onkin vaikea tilanne, meillä sama juttu. Kiellot eivät mene perille, usein kun silmä välttää ja lapset ovat naapurin pihalla, ovat hyppimässä. Sitten kuuluu "sun äitis tuli pihalle, äkkiä pois".

Välillä siellä hyppii koko naapurin katras ja koira (yhdellä kertaa), omilleni en ole antanut lupaa terveyden vaarantamiseen.

Meille ei tule trampoliinia edes verkon kera, enkä aio seistä koko kesän naapurin pihalla vahtimassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä ei ole trampoliinia eikä tule:en todellakaan ottaisi vastuulleni vielä naapureidenkin lapsia!!!!! Huh huh!! Kyllä niissä aina sattuu jotain vaikka olis verkkokin ja kiva ois saada naapurin lasten vanhemmat vielä niskaansa saatikka jokaisen odotukset heidän lastensa vahtimisesta. EI KIITOS!!
Trempoliini on hyvä ja tehokas kuntoilulaite nykypäivän laiskoille lapsille, etenkin teineille... meillä ollut neljä vuotta (ilman verkkoa) trampoliini ja joka kesä edelleen kovassa käytössä! Ainoastaan poju kerran itseänsä hieman satutti kun tyhmän rohkeana voltteja heitteli takaperin... mut sekin oli sen teinin omaa tyhmyyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan täällä huutelen:
No jos trampoliiniin ei ole varaa, niin miten ois sitten se suojaverkko? Jos yrittäisitte sopia naapurin kanssa kimppaan ostavanne sen suojaverkon?
Heidän mielestään suojaverkko on pahasta, koska silloin lapset eivät varo mitään vaan luottavat liikaa verkon suojaan. Ja siksi eivät verkkoa hommaa missään tapauksessa. Ja joku kysyi, lapset on 5 ja 7.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tuo onkin vaikea tilanne, meillä sama juttu. Kiellot eivät mene perille, usein kun silmä välttää ja lapset ovat naapurin pihalla, ovat hyppimässä. Sitten kuuluu "sun äitis tuli pihalle, äkkiä pois".

Välillä siellä hyppii koko naapurin katras ja koira (yhdellä kertaa), omilleni en ole antanut lupaa terveyden vaarantamiseen.

Meille ei tule trampoliinia edes verkon kera, enkä aio seistä koko kesän naapurin pihalla vahtimassa.
Koira??? Anteeks tuli koomisia mielikuvia... =D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Heidän mielestään suojaverkko on pahasta, koska silloin lapset eivät varo mitään vaan luottavat liikaa verkon suojaan. Ja siksi eivät verkkoa hommaa missään tapauksessa. Ja joku kysyi, lapset on 5 ja 7.

Edesvastuutonta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naapurit oli reiluja kun ilmoitti sulle, etteivät vahdi. Minusta olis melko kohtuutonta vaatia naapureita vahtimaan päivät pitkät naapureidenkin lapsia vaan siksi, että pihalla seisoo naapuruston ainoa trampoliini...
Samaa mieltä. Joko kielto sinne trampoliinille tai menet vahtimaan siksi aikaa, kun muksusi hyppivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Heidän mielestään suojaverkko on pahasta, koska silloin lapset eivät varo mitään vaan luottavat liikaa verkon suojaan. Ja siksi eivät verkkoa hommaa missään tapauksessa. Ja joku kysyi, lapset on 5 ja 7.

Edesvastuutonta!!
No, kukin kai tavallaan. Mut mä en halua omieni taittavan niskojaan tai murtavan jäseniään siellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naapurit oli reiluja kun ilmoitti sulle, etteivät vahdi. Minusta olis melko kohtuutonta vaatia naapureita vahtimaan päivät pitkät naapureidenkin lapsia vaan siksi, että pihalla seisoo naapuruston ainoa trampoliini...
Samaa mieltä. Joko kielto sinne trampoliinille tai menet vahtimaan siksi aikaa, kun muksusi hyppivät.
Milläs vahdit, että kieltoa noudatetaan? Kun naapurin pihalla ei ole koskaan aikuisia paikalla.
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Entäs jos sanot naapureille että tuutte sit ite vahtimaan kun omat muksunne hyppii? Aikas vastuutonta touhua naapureiltas, täytyy myöntää. :hug:
no ei todellakaan ole, minusta vastuullista jos ilmoittaa noin selkeästi asian. En mäkään ehdi koko kylän kakaroita vahtimaan ihan huvikseni... se on omien vanhempien tehtävä jos ei erityisesti joskus ole muuta sovittu!!! Meillä aina lauma kakaroita pihassa ja en tosiaan niitä vahdi, jos nyt satun näkemään niin puutun asiaan ja jos huomaan että minun sanelemia sääntöjä rikotaan niin kaikille tulee äkkilähtö omaan kotiin!!!
samalla linjalla. eri asia jos on silloin tällöin mutta jos usein käy siellä ja viipyy..kyllä sillä naapurin muijalla on muutakin tekemistä ku vahtia lapsia päivät pitkät.
 
mude
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Heidän mielestään suojaverkko on pahasta, koska silloin lapset eivät varo mitään vaan luottavat liikaa verkon suojaan. Ja siksi eivät verkkoa hommaa missään tapauksessa. Ja joku kysyi, lapset on 5 ja 7.

Edesvastuutonta!!
Ajatuksena hyvä mutta tapa millä se toteutetaan huono.
Aika hankalaa. Mitä mieltä lapsesi ovat, haluaisivatko he pomppia vai...? Pitäisikö teidä pitää perhepalaveri, sinä ja lapset? Keskustelisitte asiasta?

 

Yhteistyössä