Pitääkö teidän mielestä korvata?

Aava-Maria
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria harmaana:
Meillä oli opettajan järjestämä lelupäivä eli luvalla sai tuoda lelun kouluun ja poikani prätkähiiri rikottiin aivan silpuksi sielä, (ensin sen joku piilotti välitunnilla ja löytyi seuraavana päivänä liikuntavälinevarastosta rikottuna). Kysyin opettajalta että kukas sen korvaa niin ei kuulemma kukaan koska kaikki mitä oppilas kouluun tuo on hänen omalla vastuullaan ... jäi kyllä vituttamaan :/
Toi on todella törkeää käytöstä jonkun oppilaan osalta.

Kyllä toi tilanne mun mielestä olis ainaki selvittämisen vaatinu ja myös korvauksen, koska teko on ilmiselvästi ollut tahallinen ainakin piilottamisen osalta, vaikka rikkoutuminen olis sit ollutki vahinko.
No näin minäkin ymmärsin että kun opettajan luvalla leluja vietiin niin niillä olis jonkinlainen vakuuskin mutta ei näköjään. Opettaja lisäksi valehteli päin näköä että poikani ei ollut muka sanonut kadonneesta lelusta mitään koulussa vaikka ihan varmasti oli sanonut, mutta...minkäs teit :/
 
seikkailija
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja mä mietin:
et mitä se levy tuolilla teki ilman koteloa.. pitäs pitää tavaroistaan huolta
Missä luki ettei ollut kotelossa?
.
Oli ollut kotelossa eikä kotelo ollut auennut. Levy itsessään siis ei käynyt lattialla, kirjoitin aloituksessa harhaanjohtavasti.
No ei levyt todellakaan vielä tuollaisesta mene toimintakelvottomiksi kun kerta kotelossakin on. En korvaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Ootko puhunut tämän levynomistajan vanhempien kanssa? Minä varmaan sopisin asian heidän kanssaan, varsinkin jos tuolleen on tultu kovistelemaan..
En ole vielä, sen verran suututtaa että odotan ensin känkkäränkän poistumista :snotty:
Ajattelin sitä ennen kysellä muilta vanhemmilta mielipiteitä tilanteeseen kun mielestäni tässä ei oikein ole oikeaa tai väärää ratkaisua.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun mielestä ei pidä korvata, cd:t ei kuulu kouluun.
Koululla oli ollut levyraati joten cd oli ihan luvalla koulussa, poika ei toki tiennyt että tuolilla jonka ohittaa on levy. Kurja vahinko.

Siksi kyselen mielipidettänne koska itse olen niin kiukuissani tavasta jolla näitä korvauksia penätään etten oikein osaa ajatella objektiivisesti.
ok, no sitten eri asia. mutta siltikin oli vahinko, ja aiemmin todettu toimivaksi, niin ei minusta pitäisi pyydellä korvauksia. levyt kuitenkin omalla vastuulla koulussa mukana, eikä tuoli ole niiden säilytyspaikka.
 
hmm
kuulostaa tollanen poikajoukon oven taakse tuleminen tosiaan siltä, että kaveruksille on tullut hyvä rahanpummaamiskeino mieleen. jos jotain korvaisin, niin tosiaan vain vanhempien kanssa keskusteltuani ja saatuani "rikkinäisen" levyn itselleni.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mulla on hirveä ristiriita asiasta.
Rahasta ei kiikasta, jos poika olisi tahallaan rikkonut tai vaikka vahingossakin ja asiasta olisi keskusteltu hyvässä hengessä niin varmaankin olisimme lähteneet heti kauppaan ostamaan uutta mutta poikaa oli tultu kotiovelle kovistelemaan kolmen hengen porukalla ja ressu on tosi kauhistunut ja itkuinen, muutenkin jo arka ja herkkä.
:eek:
En todellakaan korvaisi.
Minultakin naapuri yritti kovistella korvausta auton naarmuttamisesta. Kun mentiin katsomaan vaurioita, niin hän sanoi että tuossa ne naarmut olivat, mutta hän jo korjuutti ne :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kuulostaa tollanen poikajoukon oven taakse tuleminen tosiaan siltä, että kaveruksille on tullut hyvä rahanpummaamiskeino mieleen..
Nämä olivat itseasiassa tyttöjä. Sellainen luokan kingikopla, poikani on välillä ollut hieman heidän hampaissaan kun on aika erilainen ja hiljainen mutta tilannetta on auttanut samalla luokalla oleva sisko joka tulee ihan suhtkoht juttuun näiden tyttöjen kanssa. Joskus joku näistä tytöistä on meillä ollut leikkimässäkin ja ilman muita oli oikein mukavan oloinen.

Se on jännä kun lasteni luokalla (ovat siis samalla luokalla) tytöt ovat paljon riehakkaampia kuin pojat ja aiheuttavat opettajalle enemmän päänvaivaa. Pojilla ei esimerkiksi kiusaamista tai syrjimistä ole esiintynyt yhtään mutta tytöillä on klikkejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
No enpä usko et korvaisin, vaikuttaa vähän hämärältä.
Mutta jos omatunto ei antaisi periksi ja päättäisin korvata, ottaisin vanhempiin yhteyttä ja "rikki" menneen levyn itselleni.
Poika anoo minua ostamaan uuden koska pelkää tulevansa syrjityksi :(
Omatunto ei kyllä minulla kolkuta nyt tipaakaan :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
No enpä usko et korvaisin, vaikuttaa vähän hämärältä.
Mutta jos omatunto ei antaisi periksi ja päättäisin korvata, ottaisin vanhempiin yhteyttä ja "rikki" menneen levyn itselleni.
Poika anoo minua ostamaan uuden koska pelkää tulevansa syrjityksi :(
Omatunto ei kyllä minulla kolkuta nyt tipaakaan :|
Otat niihin vanhempiin yhteyttä..
Ja mä kyllä menisin paikan päälle ja kuunneltais vanhempien kanssa yhdessä toimiiko tuo levy...
Koska jos on huijasmeinigillä niin vanhemmat varmasti haluaisi asiasta tietää...
Mä haluaisin todellakin tietää jo sen että mun tyttöni kuuluisi johonkin kovistelevaan kingiporukkaan :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
No enpä usko et korvaisin, vaikuttaa vähän hämärältä.
Mutta jos omatunto ei antaisi periksi ja päättäisin korvata, ottaisin vanhempiin yhteyttä ja "rikki" menneen levyn itselleni.
Poika anoo minua ostamaan uuden koska pelkää tulevansa syrjityksi :(
Omatunto ei kyllä minulla kolkuta nyt tipaakaan :|
Otat niihin vanhempiin yhteyttä..

Mä haluaisin todellakin tietää jo sen että mun tyttöni kuuluisi johonkin kovistelevaan kingiporukkaan :snotty:
Otan kyllä. Mutta ne vanhemmatkin on itsekin aika koviksia ja mä oon tällanen nössö :D
 
ylili
Ei se levy mene miksikään, jos tippuu tuolilta kotelossa. Koteloon voi tietysti tulla jotain. Keskustele asiasta levynomistajan vanhempien kanssa, ja korvaa jos levy on tosiaan rikki (et kyllä tule ikinä tietämään, että miten se on mennyt rikki ja milloin). Rikkinäinen levy teille ja uusi levy pojalle (ei rahaa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
No enpä usko et korvaisin, vaikuttaa vähän hämärältä.
Mutta jos omatunto ei antaisi periksi ja päättäisin korvata, ottaisin vanhempiin yhteyttä ja "rikki" menneen levyn itselleni.
Poika anoo minua ostamaan uuden koska pelkää tulevansa syrjityksi :(
Omatunto ei kyllä minulla kolkuta nyt tipaakaan :|
Otat niihin vanhempiin yhteyttä..

Mä haluaisin todellakin tietää jo sen että mun tyttöni kuuluisi johonkin kovistelevaan kingiporukkaan :snotty:
Otan kyllä. Mutta ne vanhemmatkin on itsekin aika koviksia ja mä oon tällanen nössö :D

Tai sitte ne vaan vaikuttaa 8)
Kyllä mä luulen et se hyvin menee, mut ei tollasille saa antaa periksi, se vaan pahenee muuten, ei auta poikaa mitenkään :/
Hyvä se on nyt asialle piste , lomakin edessä!
 
vieras
cd levy kestää tämmöistäkin rääkkiä:meidän 2v.pyörittää levyä kotelossaan niin että vinkuna vaan käy ja levyt on olleet ihan soittokunnossa vielä!
vanhempiin yhteys ja sanot että korvaat levyn jos se on rikki mutta luonnollisesti haluat levyn testata kaikkien ollessa paikanpäällä ja kahdella eri soittimella!
tämmöiset asiat hoidetaan vanhempien kesken.ja sitäpaitsi,en minä viitsisi keneltäkään vahingossa riki mennyttä levyä periä vaikka köyhä olenkin.tahallaan särjetty asia erikseen.
 
hei
itse ei tulisi mieleenkään pyydellä korvauksia. Meillä on ollut aina selvää se, että päiväkoteihin, kouluhuin viedään omaa omaisuutta omalla vastuulla. Esim. myös terveyskeskuskusket eivät korvaa jos naulakosta jotain viedään.

Ja joo, meiltä on viety erilaisia vaatteita, rikottu (vahingossa ja tahallaan tavaroista) mutta eipä olla koskaan mitään korvauksia pyydetty.

Todella asiatonta käytöstä näiltä pojilta! Soittaisin ko. pojan kotiin ja keskustelisin, mutta jos tosiaan he toivoisivat korvausta ilman muuta korvaisin, minusta ei olisi tuollaisesta asiasta riitelemään.

Harmi sentään, pojallesi kovasti tsemppiä ja rutistus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
itse ei tulisi mieleenkään pyydellä korvauksia. Meillä on ollut aina selvää se, että päiväkoteihin, kouluhuin viedään omaa omaisuutta omalla vastuulla. Esim. myös terveyskeskuskusket eivät korvaa jos naulakosta jotain viedään.

Ja joo, meiltä on viety erilaisia vaatteita, rikottu (vahingossa ja tahallaan tavaroista) mutta eipä olla koskaan mitään korvauksia pyydetty.

Todella asiatonta käytöstä näiltä pojilta! !
Siis tyttöjä nämä ovat.
En minäkään ole ikinä pyydellyt korvausta mistään ja kyllä vuosien aikana on vahingossa leikin tiimellyksessä hajonnut vaikka ja mitä. Joskus hipassa repesi pojan takista hiha kun joku nappasi kiinni mutta vahinkohan se oli. Ei lapsia voi kieltää leikkimästä siinä pelossa että jotain sattuu.

Luulen että levyn omistajan vanhemmat eivät ole asiasta tietoisia vaan lapset ovat keskenään keksineet lähteä perimään korvausta.

Luulenpa että ostan uuden levyn, ihan vaan siksi etten kestä kuunnella kenenkään nillitystä asiasta.
 

Yhteistyössä