Pitääkö teidän mielestä korvata?

Lapsi oli tänään koulussa vahingossa kävellessään kolhaissut tuolia jonka päällä oli ollut toisen luokkalaisen cd-levy. Levy oli tippunut lattialle, sitä oli testattu paikan päällä ja oli toiminut.
Kotona cd ei ollut toiminut enään kunnolla ja cd-levyn omistaja haluaa korvauksia.
Kuuluuko teidän mielestänne poikani maksaa uusi levy.
Kiitos mielipiteistä =)
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun mielestä ei pidä korvata, cd:t ei kuulu kouluun.
Kouluissakin voidaan pitää mm. levyraatia, jolloin oppilaat tuovat omia levyjään kouluun.

Toisissa kouluissa oppilaat voivat jopa tehdä omia levyjä ihan koulutyönä, jopa ala-asteella.


Miten näitä levyjä sit voidaan kuljettaa, jos ne ei kuulu kouluun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun mielestä ei pidä korvata, cd:t ei kuulu kouluun.
Koululla oli ollut levyraati joten cd oli ihan luvalla koulussa, poika ei toki tiennyt että tuolilla jonka ohittaa on levy. Kurja vahinko.

Siksi kyselen mielipidettänne koska itse olen niin kiukuissani tavasta jolla näitä korvauksia penätään etten oikein osaa ajatella objektiivisesti.
 
Aava-Maria harmaana
Meillä oli opettajan järjestämä lelupäivä eli luvalla sai tuoda lelun kouluun ja poikani prätkähiiri rikottiin aivan silpuksi sielä, (ensin sen joku piilotti välitunnilla ja löytyi seuraavana päivänä liikuntavälinevarastosta rikottuna). Kysyin opettajalta että kukas sen korvaa niin ei kuulemma kukaan koska kaikki mitä oppilas kouluun tuo on hänen omalla vastuullaan ... jäi kyllä vituttamaan :/
 
Mä oon sitä mieltä, jos ei tahallaan rikkonut (heittänyt lattialle) niin ei tartte korvata. Omalla vastuulla cd:t viedään kouluun.

*muokkaan vielä sen verran, että on aikas järkeenkäypää, että tollaset tavarat viedään täysin omalla vastuulla kouluun*
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria harmaana:
Meillä oli opettajan järjestämä lelupäivä eli luvalla sai tuoda lelun kouluun ja poikani prätkähiiri rikottiin aivan silpuksi sielä, (ensin sen joku piilotti välitunnilla ja löytyi seuraavana päivänä liikuntavälinevarastosta rikottuna). Kysyin opettajalta että kukas sen korvaa niin ei kuulemma kukaan koska kaikki mitä oppilas kouluun tuo on hänen omalla vastuullaan ... jäi kyllä vituttamaan :/
Toi on todella törkeää käytöstä jonkun oppilaan osalta.

Kyllä toi tilanne mun mielestä olis ainaki selvittämisen vaatinu ja myös korvauksen, koska teko on ilmiselvästi ollut tahallinen ainakin piilottamisen osalta, vaikka rikkoutuminen olis sit ollutki vahinko.
 
En alkas korvaamaan näkemättä rikkinäistä levyä. Opettajalta voisin kysäistä tilanteesta ja asiasta enemmän. Jo ne jotkut ostattaa vaikka mitä, kun saavat tilaisuuden. Jos vahinko on oikeasti tapahtunu, niin sitten uus levy tilalle.
 
Mulla on hirveä ristiriita asiasta.
Rahasta ei kiikasta, jos poika olisi tahallaan rikkonut tai vaikka vahingossakin ja asiasta olisi keskusteltu hyvässä hengessä niin varmaankin olisimme lähteneet heti kauppaan ostamaan uutta mutta poikaa oli tultu kotiovelle kovistelemaan kolmen hengen porukalla ja ressu on tosi kauhistunut ja itkuinen, muutenkin jo arka ja herkkä.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja mä mietin:
et mitä se levy tuolilla teki ilman koteloa.. pitäs pitää tavaroistaan huolta
Missä luki ettei ollut kotelossa?
.
Oli ollut kotelossa eikä kotelo ollut auennut. Levy itsessään siis ei käynyt lattialla, kirjoitin aloituksessa harhaanjohtavasti.
Meillä on noita vahinkoja joskus sattunu ihan kotona et joku kotelo on pudonnu ja sen jälkeen levy on toisissa laitteissa toiminu mut ei enää toisissa. Siks mä kirjotinki tohon aikasempaan et se kotona oleva soitin saattaa olla niin herkkä vioille ettei se suostu sitä soittamaan jos siinä on joku pienikin särö.
Jokatapauksessa mä ottaisin sen rikkoutuneen itelleni ja ostaisin tilalle heille uuden, ihan vaan siks rikkoutunu mulle ette tuu olo et mua on pissitty silmään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria harmaana:
Meillä oli opettajan järjestämä lelupäivä eli luvalla sai tuoda lelun kouluun ja poikani prätkähiiri rikottiin aivan silpuksi sielä, (ensin sen joku piilotti välitunnilla ja löytyi seuraavana päivänä liikuntavälinevarastosta rikottuna). Kysyin opettajalta että kukas sen korvaa niin ei kuulemma kukaan koska kaikki mitä oppilas kouluun tuo on hänen omalla vastuullaan ... jäi kyllä vituttamaan :/
ton takia mun oma poika saa viedä vaan ns hällä väliä leluja sinne noina päivinä.olen selittänyt sille asian miksei saa viedä lemppariaan ja toi on yks syy ettei kukaan korvaa jos sille tehdään siellä jotain.
 

Yhteistyössä