Tykkään olla ajoissa, ja on mukavampaa vastapuolellekkin se ettei tarvitse odotella. Myöhästelevät ihmiset ovat ärsyttäviä ja antavat minusta huonon kuvan :ashamed:Edit. Kysymys! Nyt kun tui puheeksi. Te, jotka ihan varta vasten menette ETUAJASSA, siis ette edes niin että olette oikeaan aikaan tai varaatte hieman ylimääräistä aikaa matkaan jos on esim. vieras paikka. Niin MIKSI?? Miksi ei nukkua puoli tuntia pidempään tai syödä rauhassa ulkona aamupala tai silitellä kehräävää kissaa? Miksi sen sijaan mennä istumaan ja odottamaan? Etenkin jos kyseessä ei ole joku presidentin haastattelu tai sydänleikkaus (ei joka kerta voi olla :kieh Kyllä mä sen ymmärrän että on kiva olla ihan pikkusen ajoissa ja ei kiva olla myöhässä, mutta eikö se odottaminen ala joskus tympiä?? Ja eikö koskaan tee mieli jäädä nauttimaan hetkestä vähän pidempään?
Kunhan kyselen
Peesaan täysinOlen oinas ja pitää erittäin hyvin paikkansa. :ashamed: Olen mieluummin kaksi tuntia etuajassa kuin viisi minuuttia myöhässä.
Se on tapa. Ja kun olen jännittäjä luonne niin jotenkin en edes siinä jännittäessäni osaa arvioida aikaa. Ja ihan kauhistus tosiaan on jos paikka ei ole entuudestaan tuttu. Se täytyy varmistaa kartasta monta kertaa ja ihan siksi jo lähteä hyvissä ajoin jos vaikka ovi ei olekkaan siinä missä sen kuvittelee olevan Ja toisaalta kun aikaa varaa enemmän niin onhan siinä aikaa nauttia, saa kävellä kuitenkin rauhassa ja odottaessa on mukava katsella muita ihmisiä.Pitää, mussa on kyllä reippaasti muutakin kalaa/neptunusta kuin vain aurinkomerkki. Aika kuluu sinne ja tänne, ja ihan kirjaimellisesti uskon että sitä ei ole olemassa, on tullut pohdiskeltua Mutta on se silti outo epeli, ei oikein pysy hallinnassa, joten olen suurimmaksi osaksi lakannut siitä stressaamisen... Itse en kertakaikkiaan voi ymmärtää niitä jotka on aina etuajassa. Täysin käsittämätöntä mulle
Esimerkki: Joskus kauan aikaa sitten... lukiossa, mulla oli kerran aika monimutkainen kampaus, ja kaveri huomautti siitä, että onpa kiva kampaus, mutta miten sä viitsit ja ehdit tehdä tuon aamulla? Mun vastaus oli, että oli oikein hyvin aikaa, kun myöhästyin bussista joka tapauksessa, niin samakos se sitten oli olla vähän enemmänkin myöhässä jos kerta, niin rupesin laittamaan hiuksia.... Ei tossa kovin loogisesti ehkä paljon mieltä ole, mutta tarviiko ihan aina olla.....opcorn:
Edit. Kysymys! Nyt kun tui puheeksi. Te, jotka ihan varta vasten menette ETUAJASSA, siis ette edes niin että olette oikeaan aikaan tai varaatte hieman ylimääräistä aikaa matkaan jos on esim. vieras paikka. Niin MIKSI?? Miksi ei nukkua puoli tuntia pidempään tai syödä rauhassa ulkona aamupala tai silitellä kehräävää kissaa? Miksi sen sijaan mennä istumaan ja odottamaan? Etenkin jos kyseessä ei ole joku presidentin haastattelu tai sydänleikkaus (ei joka kerta voi olla :kieh Kyllä mä sen ymmärrän että on kiva olla ihan pikkusen ajoissa ja ei kiva olla myöhässä, mutta eikö se odottaminen ala joskus tympiä?? Ja eikö koskaan tee mieli jäädä nauttimaan hetkestä vähän pidempään?
Kunhan kyselen
Hah ha, pitää kyllä täysin paikkansa.Wau! Kyllä todellakin pitää paikkansa
Oinas:
Oinaan sisäisessä tiimalasissa on juoksuhiekkaa. Aika kuluu ja kello käy. Asiat pitää hoitaa samantien, mieluummin eilen kuin huomenna, sillä kohta on liian myöhäistä.Pää kolmantena jalkana juontaa alun perin juurensa Oinaiden tavasta tarttua hetkeen.
Aikakäsitys: Aikaa on vähän!
Motto: Aikainen lintu madon nappaa.
Ajattelee salaa mielessään: Kun olen ensimmäinen, niin ainakin ehdin ennen muita.
Vinkki Oinaan ystäville: Älä ole jarruna, Oinaalla on KIIRE! Äläkä viisastele siitä, että rauhallisella etenemisellä asiat hoituisivat nopeammin kuin päättömästi sinne tänne sinkoillen.
Itse olen oinas, ja aina myöhässä. Se johtuu siitä että yritän tehdä tuhatta asiaa yhtäaikaa ja viime hetkellä vielä tuon ja tuon. En kestä YHTÄÄN odottamista ja olen äärimmäisen kärsimätön ja nopeatempoinen. Mutta sitten käy helposti niin että minua saakin odottaa ja myöhästelen ihan mahdottomasti :/ Välillä unohdun johonkin juttuun (niinkuin nytkin kun piti kauppaan lähteä) ja taas tuli kiire.Wau! Kyllä todellakin pitää paikkansa
Oinas:
Oinaan sisäisessä tiimalasissa on juoksuhiekkaa. Aika kuluu ja kello käy. Asiat pitää hoitaa samantien, mieluummin eilen kuin huomenna, sillä kohta on liian myöhäistä.Pää kolmantena jalkana juontaa alun perin juurensa Oinaiden tavasta tarttua hetkeen.
Aikakäsitys: Aikaa on vähän!
Motto: Aikainen lintu madon nappaa.
Ajattelee salaa mielessään: Kun olen ensimmäinen, niin ainakin ehdin ennen muita.
Vinkki Oinaan ystäville: Älä ole jarruna, Oinaalla on KIIRE! Äläkä viisastele siitä, että rauhallisella etenemisellä asiat hoituisivat nopeammin kuin päättömästi sinne tänne sinkoillen.
No juu, minä kyllä myös inhoan myöhästymistä. Esim, en käsitä kun ihmiset puhuu, vaikka et " me tullaan kahden aikaan" ja ovat paikalla 14.45, eihän se ole mitenkään päin enää kahden aikaan. Ja oma myöhästyminen on myös ärsyttävää.Itselläni kyse ei ole jännittämisestä, vaan lähinnä siitä, että haluan, että asiat hoidetaan niin kuin on sovittu. Ja inhoan myöhästymistä, niin itseni kuin etenkin toisten kohdalla.
Käy ihan kaikille?Kokeilkaapa kopioida teksti wordiin, vaihtakaa tekstien otsikot ja katsokaa ihmettä: se pitää silti paikkansa.
"Haluat säilyttää menneisyydestäsi tärkeät asiat, mutta se ei estä sinua elämästä nykyhetkessä."
"Haluat käyttää aikasi sinulle tärkeisiin asioihin."
"Toisinaan olet kärsimätön, mutta joskus jäät viipyilemään jonkin tehtävän äärelle saamatta mitään aikaiseksi."
Oh rly?
Cold reading - Wikipedia, the free encyclopedia