Pitääkö tämä aikakäsitys omalla kohdallasi paikkansa?

"vieras"
Edit. Kysymys! Nyt kun tui puheeksi. Te, jotka ihan varta vasten menette ETUAJASSA, siis ette edes niin että olette oikeaan aikaan tai varaatte hieman ylimääräistä aikaa matkaan jos on esim. vieras paikka. Niin MIKSI?? :D Miksi ei nukkua puoli tuntia pidempään tai syödä rauhassa ulkona aamupala tai silitellä kehräävää kissaa? Miksi sen sijaan mennä istumaan ja odottamaan? Etenkin jos kyseessä ei ole joku presidentin haastattelu tai sydänleikkaus (ei joka kerta voi olla :kieh:) Kyllä mä sen ymmärrän että on kiva olla ihan pikkusen ajoissa ja ei kiva olla myöhässä, mutta eikö se odottaminen ala joskus tympiä?? Ja eikö koskaan tee mieli jäädä nauttimaan hetkestä vähän pidempään?
Kunhan kyselen :D
Tykkään olla ajoissa, ja on mukavampaa vastapuolellekkin se ettei tarvitse odotella. Myöhästelevät ihmiset ovat ärsyttäviä ja antavat minusta huonon kuvan :ashamed:

LLM
Rapu:
Nostalginen Rapu elää puoliksi menneisyydessä. Tämä ei tietenkään estä häntä toimimasta tehokkaasti nykyhetkessä, mutta emotionaalisesti hän kaipaa mennyttä aikaa. Hän vaalii lapsuusmuistojaan, harrastaa vintagea ja kuuntelee samaa musiikkia kuin nuoruudessaan. Ainakin joskus, salaa, silloin kun kukaan muu ei ole kuuntelemassa.

Aikakäsitys: Aika on kuin julma juna, joka kulkee vääjäämättömästi eteenpäin ja muuttaa asioita korjaamattomalla tavalla.
Motto: Ennen oli kaikki paremmin.
Ajattelee salaa mielessään: “Pystyn kyllä kulkemaan ajan mukana, mutta en suostu päästämään otteesta tärkeitä asioita menneisyydestäni.”
Vinkki Ravun ystäville: Ravulle on tärkeää tuntea olevansa kontaktissa menneisyyteen, historiaan, juuriinsa jne. Sieltä hän ammentaa voimaa ja turvallisuuden tunnetta. Ehkäpä sinäkin voisit osallistua hänen kanssaan sukututkimukseen tai keskiaikaharrastukseen.

Aika lailla pitää paikkansa. Piti googlettaa vintage kun en oikein tiennyt mitä tarkoittaa.

"vieras"
Pitää, mussa on kyllä reippaasti muutakin kalaa/neptunusta kuin vain aurinkomerkki. Aika kuluu sinne ja tänne, ja ihan kirjaimellisesti uskon että sitä ei ole olemassa, on tullut pohdiskeltua :) Mutta on se silti outo epeli, ei oikein pysy hallinnassa, joten olen suurimmaksi osaksi lakannut siitä stressaamisen... Itse en kertakaikkiaan voi ymmärtää niitä jotka on aina etuajassa. Täysin käsittämätöntä mulle :D
Esimerkki: Joskus kauan aikaa sitten... lukiossa, mulla oli kerran aika monimutkainen kampaus, ja kaveri huomautti siitä, että onpa kiva kampaus, mutta miten sä viitsit ja ehdit tehdä tuon aamulla? Mun vastaus oli, että oli oikein hyvin aikaa, kun myöhästyin bussista joka tapauksessa, niin samakos se sitten oli olla vähän enemmänkin myöhässä jos kerta, niin rupesin laittamaan hiuksia.... :confused: Ei tossa kovin loogisesti ehkä paljon mieltä ole, mutta tarviiko ihan aina olla.....:popcorn:

Edit. Kysymys! Nyt kun tui puheeksi. Te, jotka ihan varta vasten menette ETUAJASSA, siis ette edes niin että olette oikeaan aikaan tai varaatte hieman ylimääräistä aikaa matkaan jos on esim. vieras paikka. Niin MIKSI?? :D Miksi ei nukkua puoli tuntia pidempään tai syödä rauhassa ulkona aamupala tai silitellä kehräävää kissaa? Miksi sen sijaan mennä istumaan ja odottamaan? Etenkin jos kyseessä ei ole joku presidentin haastattelu tai sydänleikkaus (ei joka kerta voi olla :kieh:) Kyllä mä sen ymmärrän että on kiva olla ihan pikkusen ajoissa ja ei kiva olla myöhässä, mutta eikö se odottaminen ala joskus tympiä?? Ja eikö koskaan tee mieli jäädä nauttimaan hetkestä vähän pidempään?
Kunhan kyselen :D
Se on tapa. Ja kun olen jännittäjä luonne niin jotenkin en edes siinä jännittäessäni osaa arvioida aikaa. Ja ihan kauhistus tosiaan on jos paikka ei ole entuudestaan tuttu. Se täytyy varmistaa kartasta monta kertaa ja ihan siksi jo lähteä hyvissä ajoin jos vaikka ovi ei olekkaan siinä missä sen kuvittelee olevan :D Ja toisaalta kun aikaa varaa enemmän niin onhan siinä aikaa nauttia, saa kävellä kuitenkin rauhassa ja odottaessa on mukava katsella muita ihmisiä.

toinen oinas
Wau! Kyllä todellakin pitää paikkansa :D

Oinas:
Oinaan sisäisessä tiimalasissa on juoksuhiekkaa. Aika kuluu ja kello käy. Asiat pitää hoitaa samantien, mieluummin eilen kuin huomenna, sillä kohta on liian myöhäistä.”Pää kolmantena jalkana” juontaa alun perin juurensa Oinaiden tavasta tarttua hetkeen.

Aikakäsitys: Aikaa on vähän!
Motto: Aikainen lintu madon nappaa.
Ajattelee salaa mielessään: “Kun olen ensimmäinen, niin ainakin ehdin ennen muita.”
Vinkki Oinaan ystäville: Älä ole jarruna, Oinaalla on KIIRE! Äläkä viisastele siitä, että rauhallisella etenemisellä asiat hoituisivat nopeammin kuin päättömästi sinne tänne sinkoillen.
Hah ha, pitää kyllä täysin paikkansa.

toinen oinas
[QUOTE="vieras";26686787]Se on tapa. Ja kun olen jännittäjä luonne niin jotenkin en edes siinä jännittäessäni osaa arvioida aikaa. Ja ihan kauhistus tosiaan on jos paikka ei ole entuudestaan tuttu. Se täytyy varmistaa kartasta monta kertaa ja ihan siksi jo lähteä hyvissä ajoin jos vaikka ovi ei olekkaan siinä missä sen kuvittelee olevan :D Ja toisaalta kun aikaa varaa enemmän niin onhan siinä aikaa nauttia, saa kävellä kuitenkin rauhassa ja odottaessa on mukava katsella muita ihmisiä.[/QUOTE]

Itselläni kyse ei ole jännittämisestä, vaan lähinnä siitä, että haluan, että asiat hoidetaan niin kuin on sovittu. Ja inhoan myöhästymistä, niin itseni kuin etenkin toisten kohdalla.

Wau! Kyllä todellakin pitää paikkansa :D

Oinas:
Oinaan sisäisessä tiimalasissa on juoksuhiekkaa. Aika kuluu ja kello käy. Asiat pitää hoitaa samantien, mieluummin eilen kuin huomenna, sillä kohta on liian myöhäistä.”Pää kolmantena jalkana” juontaa alun perin juurensa Oinaiden tavasta tarttua hetkeen.

Aikakäsitys: Aikaa on vähän!
Motto: Aikainen lintu madon nappaa.
Ajattelee salaa mielessään: “Kun olen ensimmäinen, niin ainakin ehdin ennen muita.”
Vinkki Oinaan ystäville: Älä ole jarruna, Oinaalla on KIIRE! Äläkä viisastele siitä, että rauhallisella etenemisellä asiat hoituisivat nopeammin kuin päättömästi sinne tänne sinkoillen.
Itse olen oinas, ja aina myöhässä. Se johtuu siitä että yritän tehdä tuhatta asiaa yhtäaikaa ja viime hetkellä vielä tuon ja tuon. En kestä YHTÄÄN odottamista ja olen äärimmäisen kärsimätön ja nopeatempoinen. Mutta sitten käy helposti niin että minua saakin odottaa ja myöhästelen ihan mahdottomasti :/ Välillä unohdun johonkin juttuun (niinkuin nytkin kun piti kauppaan lähteä) ja taas tuli kiire.

toinen oinas
[QUOTE="vieras";26686214]Kyllä vaan pitää, härällä ei ole kiire koskaan ja aina ehtii vähän levähtää :D[/QUOTE]

Tuo on kyllä niiiiin rasittavaa. Meillä mies on härkä ja ei voisi olla ärsyttävämpää, kun olisi miljoona asiaa tekemättä, niin mies vain päättää ykskaks pitää pinene kahviatauon ja ihan rauhassa selailee lehteä.

"vieras"
Itselläni kyse ei ole jännittämisestä, vaan lähinnä siitä, että haluan, että asiat hoidetaan niin kuin on sovittu. Ja inhoan myöhästymistä, niin itseni kuin etenkin toisten kohdalla.
No juu, minä kyllä myös inhoan myöhästymistä. Esim, en käsitä kun ihmiset puhuu, vaikka et " me tullaan kahden aikaan" ja ovat paikalla 14.45, eihän se ole mitenkään päin enää kahden aikaan. Ja oma myöhästyminen on myös ärsyttävää.
Jep, asiat hoidetaan niinkun on sovittu ja mieluiten välittömästi.

oinas!
Juu, pitää täysin paikkansa. :D Ja mä olen aina etuajassa... Yritän olla täsmälleen silloin kun pitää, mutta mua alkaa ahdistaa jos tajua, etten ole vähintään 5 min etuajassa. En tiedä miksi, mut musta myöhästely on kauheaa. Ja kaikki pitää tehdä just nyt eikä vasta kohta!

Samoin tunnistin loistavasti exän (skorpioni), jonka asioihin uppoutumista en kestä yhtään. Ja nykyisen (rapu), jota mun kumminkin on paljon helpompi ymmärtää. :)

KS
Piti täydellisesti paikkansa! Olemme miehen kanssa molemmat vaakoja, ja välillä saadaan hirveän paljon aikaiseksi ja välillä taas ollaan totaalilaiskoja. Ja tuo päätösten tekeminen - sanotaanko näin että kauppaan ei missään tapauksessa kannata mennä ilman kauppalistaa.

Ei sovi kyllä miltään osin tuo leijona. Viisitoista minuuttia parrasvaloissa olisi niin pitkä aika, että ehtisin saada paniikkikohtauksen tai kaksi.

Mulla on ihan päinvastainen käsitys asioista: haluan mieluummin olla tunnin etuajassa kuin vähän myöhässä. Panikoin jos tuntuu, että olen paikalla vasta tasan sovittuna aikana. Entä jos en ehdikään? Inhoan myöhästelyä enkä pelkää aiheellista kiirettä.

vesimiehen vaimo
Mieheni on vesimies, ja toisin kuin horoskooppi väittää, ei mies ole koskaan etuajassa. Melkein aina vähän myöhässä tai oikein yrittäessään juuri ja juuri täsmällinen.

Eli ei pitänyt paikkaansa yhtään.

Kokeilkaapa kopioida teksti wordiin, vaihtakaa tekstien otsikot ja katsokaa ihmettä: se pitää silti paikkansa. :D

"Haluat säilyttää menneisyydestäsi tärkeät asiat, mutta se ei estä sinua elämästä nykyhetkessä."

"Haluat käyttää aikasi sinulle tärkeisiin asioihin."

"Toisinaan olet kärsimätön, mutta joskus jäät viipyilemään jonkin tehtävän äärelle saamatta mitään aikaiseksi."

Oh rly?

Cold reading - Wikipedia, the free encyclopedia
Käy ihan kaikille?

Leijona:
Ajan kuluminen riippuu siitä, mistä on kysymys. Omien mielipiteiden ja neuvojen jakamiseen on aina aikaa. Toisinaan voi olla suorastaan kiire päästä kertomaan omia näkemyksiä asioista. Sen sijaan aika parrasvaloissa, suosionosoituksia kuunnellessa, on aina liian lyhyt. Kummallista.

Aikakäsitys: Aina on aikaa tärkeille asioille (kuten Minulle itselleni).
Motto: It’s showtime!
Ajattelee salaa mielessään: “Minun tapauksessani 15 minuuttia julkisuudessa on aivan liian vähän.”
Vinkki Leijonan ystäville: Leijonissa on kiireetöntä aristokraattisuutta. Hätäily ja kiirehtiminen on moukkamaista, eikä sovi Leijonan arvolle. Älä yritä nopeuttaa asioiden kulkua, silloin kun Leijona johtaa niitä. Hän kyllä tietää luontaisella tyylitajullaan milloin myöhässä oleminen on suorastaan välttämättömyys, eikä suinkaan pahe.

Minä en pidä odottelusta, olen ennemmin myöhässä

Kalat:
Kalat näkevät ajan harhan läpi, ja ovat siis vielä askeleen edempänä Vesimiehiä aikakäsityksessään oivaltaessaan että aikaa ei ole. Kaloissa voi olla havaittavissa tietty ajattomuuden aura. Normaalit aikataulut eivät heitä sido, ja eräänkin aurinkomerkiltään Kalat-lapsen äiti päivitteli: “Sinä se et tiedä mitä aika tarkoittaa.” Mutta ehkäpä tämä Neptunus-lapsi ymmärsikin sen paremmin kuin kyseinen Neitsyt-äiti ikinä. (Rakkaita terveisiä äidille!)

Aikakäsitys: Afrikkalainen ajantaju.
Motto: Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.
Ajattelee salaa mielessään: “Lupasin kyllä ilmestyä paikalle tasan kahdeksalta, mutta siitä oliko kyse ilta- vai aamukahdeksasta ei ollut mitään puhetta.”
Vinkki Kalojen ystäville: Anna olla. Älä edes yritä ymmärtää Kalojen omintakeista ja toisesta maailmasta peräisin olevaa tapaa suhtautua aikaan. He ajelehtivat ajan virrassa antamatta sen koskettaa tai rajoittaa heitä

Ei muuten osunu ollenkaan!

vrs
Piti paikkansa sekä mun, miehen että porukoiden kohdalla. Vanhimman veljenki, mutta meistä keskimmäinen on oinas ja häneen toi ei mätsänny. Toisaalta, jos hän ois syntyny "oikeeseen aikaan" eikä etuajassa, olis hän härkä ja silloin stemmais täysin (näin on aina hänen kohdallaan noissa horoskooppijutuissa).

Hauskoja tällaset! :D

lucifer
Kaksoset:
Aika mahdollistaa kaikenlaisten asioiden ja projektien parissa puuhailemisen. Kaksosilla näyttää olevan aina aikaa puhua vielä yksi puhelu, lukea vielä yksi kirja (ainakin puoliväliin) ja kirjoittaa vielä yksi juttu Facebookiin. Tämä johtuu osittain Kaksosten kyvystä maksimoida ajankäyttönsä siten, että hän tekee mahdollisimman montaa asiaa samanaikaisesti.

Aikakäsitys: Aika on moniulotteista!
Motto: Kun on monta rautaa tulessa, ei ehdi pitkästyä.
Ajattelee salaa mielessään: “Parhaiten ehtii, kun tekee montaa asiaa yhtä aikaa.”
Vinkki Kaksosten ystäville: Kaksoset tulee levottomaksi, jos häntä vaaditaan pitkäjänteisesti keskittymään vain yhteen asiaan. Anna hänen lukea, syödä, katsoa televisiota ja chattailla samanaikaisesti, sillä näin hän kokee olevansa tehokas ja aikaansaava.

todellakin pitää! moni luuleekin että en tee ikinä mitään koska teen niin montaa asiaa yhtaikaa ja siksi asiat hoituu nopeammin mitä yksitellen tehdessä...

Yhteistyössä