Pitääkö mielestäsi siivoojan/laitosuoltajan hyväksyä alentuva kohtelu työpaikalla?

  • Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
bnvm
Olen ollut opiskeluaikana siivoojana postilla Ilmalassa ja kyllä sitä huonoa kohtelua oli vaikka muille jakaa. Jos valittaisin, mikään ei muuttuis, niitä 'parempia' ihmisiä on sen verran paljon.

Sulla on vain yks tyhmä tyyppi työpaikalla. Ja se haukkuu teitä eikä tervehdi. Et ilmeisesti tiedä millaista on siivota jossain mualla.

Muissa paikoissa niitä voi olla jopa 50% koko porukasta. Eikä entiset toimistotädit, työttömäksi jääneet tradenomit ja muut siinä Postissa ovat olleet ihan kutsumusammattissaan. Ei halua elää sossun piikkiin, ei ole muuta töitä, ei pääse pois näin vaan.
 
"jaa"
mä olen huomannut, että moni siivooja on tosi nokkava itse ja etsii tilaisuutta saada päästä sanomaan, että kaikki muut eivät heitä kumartele ja nöyristele ja tervehdi. ovat iste toisiille tosi ilkeitä ja eivät ehdi siivota sitä ja tätä, vaikka nojaavat mopin varteen.

odotetaa että toinen tervehtii heitä ja ollaan valmiina kertomassa että heitä ei tervehditä, vaikka eivät itsekään tervehtisi.
 
hm
Meillä on töissä aivan ihanat laitoshuoltajat ja välinehuoltajat :flower:. Jos mä tarvitsen heidän apuaan, mä en todellakaan esitä asiaani siten, että "käy siivoomassa toi, se on sun hommaas", vaan siten, että "sitten kun sä olet tulossa tuonne päin niin ehteisitkö sä katsoa tuon jutun tuolta". Mä en myöskään ole niin avuton, ettenkö saa itse vaihdettua uutta käsidesipulloa telineeseen taikka laitettua uutta roskapussia, jos edellinen pursuaa. Ei ihan joka asiassa tarvitse juoksuttaa toisia.

Meilläkin varmaan löytyy muutama ihminen, joiden mielestä laitos- ja välinehuoltajat voisivat pysytellä omissa oloissaan eikä niitä tarvitsisi kutsua osaston kekkereihin mukaan. Onneksi 95% meistä on sitä mieltä, että kaikki akateemisista hoitohenkilöstöön ja huoltoporukkaan saakka kuuluvat samaan tiimiin ja toimivat myös sen mukaan.
just tätä olen huomannut. kukaan ei usaklla pyytää näitä tekemään työtään, kun pelätään että valittavat jollekin tai ottavat nookkiinsa. kun nämä oikein etsimällä etsivät sitä että joku kohtelisi heitä huonosti.
eli käytännössä muut työntekijät siivoavat itse että näiden ei vaan tartte tehdä mitään.
 
hm
Luulen myös, että joillain on ihan itsellään joku alemmuuskompleksi, ja jos he sitten kokevat jonkun lukeneemman kohtelevan heitä kaltoin, niin kyseessähän on oltava se, että heitä ei pidetä tarpeeksi korkeassa arvossa. Kuvitelkaas nyt itsenne oikeasti tuollaisiin tilanteisiin. Niitä löytyy idiootteja ihan mistä vaan kansanryhmästä, mutta tällaisissa tapauksissa sitten automaattisesti päätellään, että syynä on oltava se, että tyyppi on ylimielinen. Joo, just. :D
just näin. Montaakaan akateemistakaan ei tervehti kuin ehkä 1 kymmenestä työntekijästä. suomalaiset ovat siinä huonoja.
ja kuka akateeminen alkaisi kannella ja sylkeä että "helvetti kun et minua tervehdi."

eli kyllä nää tervehtimiset mitä nää sivoojat jaksaa jauhaa tätä paskaa, on ihan heidän omassa päässään, arvostukset ja muut. sairaita kuvitelmia.

itse eivät arvosta niiden muiden työtä.
 
just näin. Montaakaan akateemistakaan ei tervehti kuin ehkä 1 kymmenestä työntekijästä. suomalaiset ovat siinä huonoja.
ja kuka akateeminen alkaisi kannella ja sylkeä että "helvetti kun et minua tervehdi."

eli kyllä nää tervehtimiset mitä nää sivoojat jaksaa jauhaa tätä paskaa, on ihan heidän omassa päässään, arvostukset ja muut. sairaita kuvitelmia.

itse eivät arvosta niiden muiden työtä.
No hittolainen oli miten oli, mutta jos joku ei tervehdi takaisin moikkaamisen jälkeen niin onhan se nyt vähintäänkin epäilyttävää...vaikka olisi mikä akateeminen mörkö kyseessä. Itse en kyllä koettaisi kepillä jäätä enää sen kerran jälkeen...:xmas:
 
saimu
sama kohtelu kaikille. laitoshuoltaja tekee yhtä arvokasta työtä omalla sarallaan kuin kuka tahansa muu. sairaaloissa valitettavasti on tuo hierarkia vähä vanhanaikaista. itse oon hoitoalalla, en sairaalassa töissä kuitenkaa, ja meillä laitoshuoltajat on tasa-arvoisia suhteessa muihin ja heitä kohdellaan kuten muitakin ja arvostetaan heidän työtään.
Eli siis kun tapaat presidentin, sanot hänelle: "hyvää päivää rouva presidentti" ja kättelet, ja samoin teet kun törmäät siivoavaan maahanmuuttajanaiseen rappiksessa?
 
"sipsi"
Monessa paikassa hoitoalalla on sitä että lääkärit on nyrpeitä hoitajille, sairaanhoitajat lähihoitajille ja hoitajat laitosapulaisille.

Kukaan ei ajattele asiaa siltä kannalta että se homma ei toimisi jos 1 näistä ammattilajeista sairaalassa puuttuisi.

Mä arvostan jokaista työntekijää koska jokainen on ihan oikeasti tärkeä. Sitä ei vaan moni huomaa arvostaa kun työt tulee tehtyä.
Ehkä ei voi yleistää kuitenkaan. Itse tein pitkän ja monipuolisen työuran sh:na, enkä missään ikinä milloinkaan tuollaiseen asetelmaan törmännyt.
 
"juu"
olen törmännyt kyllä todella moniin röyhkeisiin siivoojiin. odotetaan ja kytätään, kumartaako kooko maailma ja tekee heidän työt heidän puolestaan.

kyllä siivoojilla on isot palkat verrattuna vaikka perhepäivähoitajiiin. helvetin röyhkeitä ja laiskoja suurin osa.
 

Yhteistyössä