Pitääks mun erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wiltsu

Vieras
Miehelläni on opettajan homma ja sen lisäksi firmansa. Minä tienaan tällä hetkellä perheemme tuloista reilusti yli puolet. Olemme naimisissa eikä meillä ole avioehtosopimusta. Osallistun myös mieheni firman laskujen maksuun. Meille kaikki on yhteistä.

Jos jäisin kahden alaikäisen lapseni kanssa kolmisin, minulla olisi paaaaljon enemmän rahaa ja aikaa käyttää niitä mihin vaan.

Pitäisikö minun erota?

Miehelläni on opettajan homma ja sen lisäksi firmansa. Minä tienaan tällä hetkellä perheemme tuloista reilusti yli puolet. Olemme naimisissa eikä meillä ole avioehtosopimusta. Osallistun myös mieheni firman laskujen maksuun. Meille kaikki on yhteistä.

Jos jäisin kahden alaikäisen lapseni kanssa kolmisin, minulla olisi paaaaljon enemmän rahaa ja aikaa käyttää niitä mihin vaan.

Pitäisikö minun erota?
No ehdottomasti pitäisi erota!!Kartutat vain miehesi kassaa. Eroa.

Viimeksi muokattu:
mitenkähän sulla olisi paljon enemmän rahaa kuin nyt yksinhuoltajana?
Miehesi siis kuluttaa enemmän kuin tienaa.. henkiökohtaisiin menoihinko?

Miten niin sinä maksat miehesi firman laskuja?
Mitä sellaisia laskuja firmalla on joita ei voi kattaa firman tuottamalla rahalla?

Eikös olisi helpompi eriyttää firman rahat ja omat rahat kokonaan erilleen ihan vaan noin koko perheen toimeentulon kannalta.
Firma ei ota sulta eikä mieheltäsi rahaa (siis niistä palkkatuloista joita te muualta tienaatte), ettekä te ota firmasta rahaa ennenkuin siellä sitä vapaata pääomaa on. Miehesi elättää itsensä ja mahdolliset kotona olevat muksunsa omilla opettajan tuloillaa ja sinä elätät itsesi ja lapsesi omilla palkkatuloillasi. Tää on sitä niinkutsuttua järjestelmällistä yrityksen ja oman elämän hallintaa.

Mitenkäs sulla olisi paljon enemmän aikaa?
Ainakin mulla jolla on lapsia huollettavana yksin on paljon vähemmän aikaa itselleni kuin ennen parisuhteessa ollessani.

By the way, sinähän kehuit kk-pari sitten, että sulla on kaikki hyvin. Sun EI TARVITSE tehdä työtä kuin muutama päivä silloin tällöin ja mieskin oli vallan vaan hurjan ihana.

Pitäisikö minun erota?
Pohdi plussat ja miinukset, eihän raha tai aika ole ne ainuat autuaiksi tekevät asiat.

Viimeksi muokattu:
Mistä päättelet, että mies omistaa kodin? Se on voinut olla naisen jo paljon ennen liittoa. Ai joo, olet yksinkertainen.

Ei siihen kuule mitään päättelykykyä tarvitakaan. Jos Wiltsu mainitsee, että heillä ei ole avioehtoa, niin todennäköisesti hän hyötyy siitä, kuten viestistä voi päätellä. Jos taas koti on Wiltsun ja heillä ei ole avioehtoa, niin eron suunnitteleminen on hieman tuskaisempi prosessi.

Viimeksi muokattu:
Ei siihen kuule mitään päättelykykyä tarvitakaan. Jos Wiltsu mainitsee, että heillä ei ole avioehtoa, niin todennäköisesti hän hyötyy siitä, kuten viestistä voi päätellä. Jos taas koti on Wiltsun ja heillä ei ole avioehtoa, niin eron suunnitteleminen on hieman tuskaisempi prosessi.

Miten wiltsu on noin pahoittanut mielesi? Et tainnut olla hänen tasoaan.
Ei vaan. Olet oikeasti tekopyhä ilkimys. Sellainen potentiaalinen työpaikka -ja koulukiusaaja. Kaikki kääntyy tikarin iskuina symämeesi takaisin ja kärvennyt helvetin tulessa.

Viimeksi muokattu:
Miten wiltsu on noin pahoittanut mielesi? Et tainnut olla hänen tasoaan.
Ei vaan. Olet oikeasti tekopyhä ilkimys. Sellainen potentiaalinen työpaikka -ja koulukiusaaja. Kaikki kääntyy tikarin iskuina symämeesi takaisin ja kärvennyt helvetin tulessa.

Totesin vain että rahan saaminen on kivempaa kuin antaminen, ainakin ap:n mielestä. Avioehdossa on kuhtuullistamispykälä, jonka mukaan lyhytkestoinen avioliitto ei tuo täysimääräistä avio-oikeutta puolison omaisuuteen eron myötä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Niillä;11019614:
Ei ole avioehtoa. Tyhmä.

Juu meni käsitteet jo sekaisin, mutta ilmeisen arka aihe tämä avioehto.

Siis kyllä ihminen on idiootti, jos hänellä on omaisuutta, eikä suojaa sitä avioehdolla mennessään avioon.
Avioliittolaki on laki on vanhanaikainen, siinä pitäisi ehdottomasti erottaa aikaisempi omaisuus avio-oikeuden ulkopuolelle automaattisesti. Ilman avioehtoa eron sattuessa jopa suvun tuleva perintö lähtee puolison matkaan.

Vasta yhdessä hankittu omaisuus tulee jakaa eron sattuessa tasan.

Siis kyllä ihminen on idiootti, jos hänellä on omaisuutta, eikä suojaa sitä avioehdolla mennessään avioon.
Avioliittolaki on laki on vanhanaikainen, siinä pitäisi ehdottomasti erottaa aikaisempi omaisuus avio-oikeuden ulkopuolelle automaattisesti. Ilman avioehtoa eron sattuessa jopa suvun tuleva perintö lähtee puolison matkaan.

Kävihä se nukkumassa välillä.

Viimeksi muokattu:
Minä plokkasin mieheni joltain deittisivustolta, jonne tuttava minut ohjasi. Valitsin Varsinais-Suomen, kuvalliset ja ikähaarukan. Ainoa mies, kelle edes halusin vastata, oli nykyinen mieheni. Ja hän asui vuokralla vaatimattomassa mummonmökissä, jossa oli huone, keittiö ja pihasauna eikä hänellä olisi ollut varaakaan asua huonommin. Vieläkin ajelemme sen mökkerön ohi silloin tällöin ja muistamme taas, miten suhteemme alkoi... Voi, miten hauskaa meillä oli!

Sydämeni menee sykkyrälle, kun muistelen alkuaikojamme.

Minä en ole valinnut miestäni rahan takia. Nimenomaan siksi, että luulin, ettei hänellä ole sitä.

Minä plokkasin mieheni joltain deittisivustolta, jonne tuttava minut ohjasi. Valitsin Varsinais-Suomen, kuvalliset ja ikähaarukan. Ainoa mies, kelle edes halusin vastata, oli nykyinen mieheni. Ja hän asui vuokralla vaatimattomassa mummonmökissä, jossa oli huone, keittiö ja pihasauna eikä hänellä olisi ollut varaakaan asua huonommin. Vieläkin ajelemme sen mökkerön ohi silloin tällöin ja muistamme taas, miten suhteemme alkoi... Voi, miten hauskaa meillä oli!

Sydämeni menee sykkyrälle, kun muistelen alkuaikojamme.

Minä en ole valinnut miestäni rahan takia. Nimenomaan siksi, että luulin, ettei hänellä ole sitä.

ymmärsinkö asian oikein. Otit tämän avuttoman miehesrukan itsellesi koska oli niin kurjassa jamassa. Hoidit hänet "kuntoon" ja nyt huomaatkin ettei se ollutkaan niin kivaa kuin syö sun rahoja. Tämähän on vähän niinkuin ottaisi kesäkissan. Niin ihana ja suloinen aluksi mutta sitten siitä tuleekin se kollinrumilus joka kuseksii nurkkiin.

Viimeksi muokattu:
ymmärsinkö asian oikein. Otit tämän avuttoman miehesrukan itsellesi koska oli niin kurjassa jamassa. Hoidit hänet "kuntoon" ja nyt huomaatkin ettei se ollutkaan niin kivaa kuin syö sun rahoja. Tämähän on vähän niinkuin ottaisi kesäkissan. Niin ihana ja suloinen aluksi mutta sitten siitä tuleekin se kollinrumilus joka kuseksii nurkkiin.

Ymmärsit kyllä ihan väärin, mieshän olikin rikas perijä.

Viimeksi muokattu:

Ei se tee aiheesta arkaa, jos SINULLA menee käsitteet sekaisin. Ne menee muuten huolestuttavan usein. Asiassa kuin asiassa.

Viimeksi muokattu:

Laeista ja ehdoista viis. Ihmiset toivottavasti toimivat niin kuin sydän sanoo.

Mieheni "suvun tuleva perintö" lähtee puolison matkaan minunkin tapauksessa, MIKÄLI eroaisin ja sekin olisi perittävän tahto. Sikäli MIKÄLI haluaisin ottaa taakakseni sellaista kuormaa, MIKÄLI eroaisin. Raha on vaan rahaa.

"Hevoseton nainen on huoleton nainen".

Kuolen kuitenkin. Ja toivon, että joku enemmän tarvitseva saa mahdolliset rahani, jotta saa edes ruokaa. Ihan kuka tahansa, jolta puuttuu ruokaa. Sukurasitteista huolimatta. Näin ajattelee myös mieheni.

Typerästi kliseistäen: Silkka pelkkä raha ei tee ketään onnelliseksi.

Viimeksi muokattu:
Laeista ja ehdoista viis. Ihmiset toivottavasti toimivat niin kuin sydän sanoo.

Mieheni "suvun tuleva perintö" lähtee puolison matkaan minunkin tapauksessa, MIKÄLI eroaisin ja sekin olisi perittävän tahto. Sikäli MIKÄLI haluaisin ottaa taakakseni sellaista kuormaa, MIKÄLI eroaisin. Raha on vaan rahaa.

"Hevoseton nainen on huoleton nainen".

Kuolen kuitenkin. Ja toivon, että joku enemmän tarvitseva saa mahdolliset rahani, jotta saa edes ruokaa. Ihan kuka tahansa, jolta puuttuu ruokaa. Sukurasitteista huolimatta. Näin ajattelee myös mieheni.

Typerästi kliseistäen: Silkka pelkkä raha ei tee ketään onnelliseksi.

Miksi sä sitten noin rahakeskeisen aloitteen teit? Jokin tässä nyt ei stemmaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä