Pitääks mun erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hämärää hommaa;11020815:
Miksi sä sitten noin rahakeskeisen aloitteen teit? Jokin tässä nyt ei stemmaa.

Miksi vaivautua puhumaan asiasta, jolla ei ole mitään merkitystä? Tai jopa tekemään aloite siitä?

Miksi vaivautua puhumaan asiasta, jolla ei ole mitään merkitystä? Tai jopa tekemään aloite siitä?

Jospa joku on viimeaikoina kirjoitellut rahavaikeuksistaan tai sanonut haluavansa rahaa, tai kertonut olevansa köyhä??? Se on ollut tälle aloitteentekijälle aikaisemminkin kimmokkeena rahoillaan leuhkimiseen. Ja tietenkin vielä painottaen että "minulle ei raha merkitse mitään"( vain te alempiarvoiset tyhjäpäät arvostatte rahaa).

Tään aloitteen kirjoittajalla on sellainen tapa, että jos joku kertoo rahavaikeuksistaan, niin tämä vastaa siihen kehaisemalla miten paljon rahaa hänellä itsellään on. Jos jollain on avioliitossa ongelmia, niin tämä vastaa kehaisemalla miten hyvä suhde hänellä itsellään on. Jos joku kirjoittaa, että ei kelpaa kenellekkään, niin tämä kertoo miten suosittu itse on miesten keskuudessa. Jos jollain on vaikeuksia lasten kanssa, niin tämä kertoo aivan mahtavasta suhteesta lapsiinsa. Jos joku tekee töitä pitkiä päiviä, vaikka haluaisi olla perheensä kanssa, niin arvatkaas mitä tämä keksii kirjoittaa? Tietekin kertoo miten vähän itse töitä tekee ja miten paljon silti hankkii ja miten pljon jää aikaa olla perheen kanssa. Tietenkin myös aina toista kirjoittajaa syyllistäen tyyliin sinä tyhmä saat kärsiä tyhmistä valinnoistasi, minä viisas teen toisin. Jos joku nainen ei ymmärrä miestään, niin tämä henkilö on tietenkin miehen psyykkeen paras ymmärtäjä. Siis tosi lohduttavaa!!

Jokainen tilaisuus on hyvä tilaisuus jotta saa luoda itsestään kuvan tai yrittää ylläpitää illuusioita siitä, että aina pistää itse paremmaksi, että on joka suhteessa parempi kuin joku toinen. Tässä on henkilö, jolle kaikki ihanuus, josta toiset vain haaveilee, tippuu ikäänkuin taivaasta. Tai kova on ainakin halu ylläpitää sellaista kuvaa (minulla on jo kaikki, mistä sinä vain haaveilet ja vielä ilman rikkaa ristiin laittamatta) itsestään, hintaan mihin hyvänsä.

Onkohan hyvää, onnellista, tervettä ja tasapainoista elämää oikeasti viettävällä noin kauhea tarvis mainostaa itseään täällä Elleissä? Tapa kirjoittaa on vissiin hyväksi havaittu, koska sama kuvio toistuu vuodesta toiseen. Jos joku kritisoi tapaa tai kyseenalaistaa, niin silloin ollaan muka kateellisia. Joopa joo.

Viimeksi muokattu:
Niin se vain on. Pelkästään kirjoittaminen täällä kertoo elämästä ja miten siinä on ellien mentävä aukko. Voisi kai sen aukon muullakin tavoin täyttää. Ehkä paremminkin. Niin se on Wiltsullakin; naisella, joka on purjehtunut useampaan avioliiton satamaan, koulut on päästötodistusta vaille valmiit ja elämässä kivointa on laiturilla istuskelu, tästä viimeisestä olen tosin samaa mieltä. Wiltsu, nyt laitat jäitä hattuun ja lopetat typeryyksien ajattelun.

Alkuperäinen kirjoittaja hämärää hommaa;11020815:
Miksi sä sitten noin rahakeskeisen aloitteen teit? Jokin tässä nyt ei stemmaa.
Ap aloittelee aloitteita huvikseen, luulen minä, pääsee sitten tuikkaamaan väärinymmärtäneille.
Aloite ei ollut rahakeskeinen eikä varsinkaan muu kirjoittamansa, rahakeskeinenihminen ymmärsi provoilun ap.n tarkoittamalla tavalla.
Ap. ei taida valehdella mutta aliarvioi, aliarvioi ainakin minut

Alkuperäinen kirjoittaja myönnän syyllisyyteni;11021445:
Minä kadehdin tätä wiltsua - hän asuu maalla omakotitalossa?- hänellä on hyvä mies - hän voi istua laiturilla kun huvittaa - hänellä on itsetunto kohillaan - hänellä on melko vähän huolia - hänellä on töitä - on lapsia - onko hänellä rahaa?rahasta en ole kade.

Itsetunto kohdallaan? Heh, heh. Uskomatonta miten moni näköjään menee halpaan. Enkä kadehdi ap:tä tippaakaan.

mun mielestä ihminen (ihan sama onko hän mies vai nainen) joka on tehnyt lapsia, on velvollinen miettimään sitä millä lapsensa elättää, miten heidät kouluttaa ja kasvattaa, missä ja kenen kanssa asuu muksujensa kanssa.

En ymmärrä lainkaan Wiltsua.
Hän kitisee jatkuvasti ..ei ole omaa aikaa.. on velvollisuuksia .. on liikaa ihmissuhteita.. ei voi tehdä joka sekunti sitä mitä haluaa.. on liikaa/liian vähän seksiä.. on liian hyvä/huono mies.. mikään ei ole kohdallaan koskaan.

Nyt rassukalla on jo liian vähän/liikaa rahaa ja jopa miehen vanhempien perintökin tulossa hänelle eikä miehelle, vaikkei ilmeisesti miehen vanhemmat ole edes vielä kuolleet.

Viis miehestä, viis omista lapsista ja mitä väliä miehenkään kersoilla on ja heidän hyvinvoinnillaan. Appiukon/anopin jäämistöt/rahat voi antaa vaikka nälkää näkeville. Kunhan ei miehelle eikä lapsille.

Ei helkkari, meitä on moneksi.

mun mielestä ihminen (ihan sama onko hän mies vai nainen) joka on tehnyt lapsia, on velvollinen miettimään sitä millä lapsensa elättää, miten heidät kouluttaa ja kasvattaa, missä ja kenen kanssa asuu muksujensa kanssa.

Hän kitisee jatkuvasti ..ei ole omaa aikaa.. on velvollisuuksia .. on liikaa ihmissuhteita.. ei voi tehdä joka sekunti sitä mitä haluaa.. on liikaa/liian vähän seksiä.. on liian hyvä/huono mies.. mikään ei ole kohdallaan koskaan.

Nyt rassukalla on jo liian vähän/liikaa rahaa ja jopa miehen vanhempien perintökin tulossa hänelle eikä miehelle, vaikkei ilmeisesti miehen vanhemmat ole edes vielä kuolleet.

Viis miehestä, viis omista lapsista ja mitä väliä miehenkään kersoilla on ja heidän hyvinvoinnillaan. Appiukon/anopin jäämistöt/rahat voi antaa vaikka nälkää näkeville. Kunhan ei miehelle eikä lapsille.

Porukassa kyllä tyhmyys tiivistyy..

Viimeksi muokattu:
Provo koko ihminen. Ei Wiltsu omakotitalossa maalla asu, lähiössä aviottomien kakaroittensa kanssa. Eikä sillä mitään rikasta miestä ole perinnöstä puhumattakaan tai työtä. työtön yh - äiti neljän kakaran kans ja kaikki eri isistä. Eipä ole kadehtimistä ei.

olen niin yksinkertainen, etten ymmärtänyt sun heittoasi minulle ....rahakeskeisyydestä-niki.

Viitsitkö vähän avata sitä lisää, niin ehkä menisi jakeluun näin tyhmälle ihmiselle.

Olen huomannut saman. Jokin näitä tälläisiä ihmisiä vaivaa mutta en ole vielä saanut selville mikä.

Jospa Wiltsu kertoisit meille?

Tiedän mistä on kysymys, mutta en viitsi sanoa ääneen. Wiltsulle ei ainakaan tietyt jutut mene perille, niin monta kertaa on yritetty ratakiskosta vääntää. Huvittavaa vaan lukea miten tiettyjä viedään kuin pässiä narussa, toiset taas tajuu mistä kenkä puristaa. Kaikkein paras että itse kukin hoksaa mistä on kysymys.

Viimeksi muokattu:
Ulkona on aivan täydellinen ilma. Sumuista, sateista, hämärää ja harmaata. Täydellinen ilma täydelliseen koti-iltaan. Kuumaa suppissoppaa, lasillinen punaviiniä, kynttilöitä koti täyteen ja lyhtyjä piha.

Käyn apteekissa huomenna, kyllä ne näillä analyyseillä saa vitamiinini kohdilleen. Mutta nyt viritän huutokaupasta edullisesti löytämäni keramiikkauunin ja dreijin ensin. Voi niistäkin olla apua.

Tiedän mistä on kysymys, mutta en viitsi sanoa ääneen. Wiltsulle ei ainakaan tietyt jutut mene perille, niin monta kertaa on yritetty ratakiskosta vääntää. Huvittavaa vaan lukea miten tiettyjä viedään kuin pässiä narussa, toiset taas tajuu mistä kenkä puristaa. Kaikkein paras että itse kukin hoksaa mistä on kysymys.

Pistä sinäkin kynttilöitä palamaan, syö hyvin ja nautiskele elämästäsi, aletäti.

Viimeksi muokattu:
Kaikki viestisi kirvoitti vielä yhden ajatelman. Minulla on hyvä ystävä, erittäin rauhallinen mies, joka usein sanoo minulle (on kotoisin Kajaanista): "Elähän hötkyile."

Nykyään huomaan hokevani tuota lausetta itselleni muun muassa silloin, kun pelaan nettipokeria...

Kyllä minäkin siis opin.

Olen kai liian elämäänäkemätön etten ymmärrä.
Huuto.netin keskustelupalstalla on ihan samanlainen tyyppi. Joka kerta kun joku valittaa jostain, niin tyyppi tulee kertomaan miten hänellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Siis ihan joka kerta. Koskaan se tyyppi ei ns. paskaan astunut.

Olen tuntenut livenäkin vähän samanlaisen persoonan. Jos minä en ollut tilaamaani annokseen tyytyväinen, niin hänen ruokansa oli parasta mitä hän ikinä syönyt. Jos minä valitin opintorahasta riittämättömyyttä, niin hänellä jäi vielä säästöönkin. Siis ihan joka asiassa.

Tämä on joku ihan oma ihmislajinsa.

Viimeksi muokattu:

Ai, tällainen valittaja? Huutonetissä täytyy olla joku muu.

Viimeksi muokattu:
Kaikki viestisi kirvoitti vielä yhden ajatelman. Minulla on hyvä ystävä, erittäin rauhallinen mies, joka usein sanoo minulle (on kotoisin Kajaanista): "Elähän hötkyile."

Nykyään huomaan hokevani tuota lausetta itselleni muun muassa silloin, kun pelaan nettipokeria...

Kyllä minäkin siis opin.

Nii-in, mutta et ehkä opi sitä, mitä eniten pitäisi.

Viimeksi muokattu:
Ulkona on aivan täydellinen ilma. Sumuista, sateista, hämärää ja harmaata. Täydellinen ilma täydelliseen koti-iltaan. Kuumaa suppissoppaa, lasillinen punaviiniä, kynttilöitä koti täyteen ja lyhtyjä piha.

Käyn apteekissa huomenna, kyllä ne näillä analyyseillä saa vitamiinini kohdilleen. Mutta nyt viritän huutokaupasta edullisesti löytämäni keramiikkauunin ja dreijin ensin. Voi niistäkin olla apua.

Voi kauhiaa kun käy kateeksi. Täällä on aurinkoista ja hellettä. Ja ihan muut safkat kuin suppissopat. Eikä täällä kynttilöitäkään käytetä kuin haudoilla.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä