Miksi vaivautua puhumaan asiasta, jolla ei ole mitään merkitystä? Tai jopa tekemään aloite siitä?
Jospa joku on viimeaikoina kirjoitellut rahavaikeuksistaan tai sanonut haluavansa rahaa, tai kertonut olevansa köyhä??? Se on ollut tälle aloitteentekijälle aikaisemminkin kimmokkeena rahoillaan leuhkimiseen. Ja tietenkin vielä painottaen että "minulle ei raha merkitse mitään"( vain te alempiarvoiset tyhjäpäät arvostatte rahaa).
Tään aloitteen kirjoittajalla on sellainen tapa, että jos joku kertoo rahavaikeuksistaan, niin tämä vastaa siihen kehaisemalla miten paljon rahaa hänellä itsellään on. Jos jollain on avioliitossa ongelmia, niin tämä vastaa kehaisemalla miten hyvä suhde hänellä itsellään on. Jos joku kirjoittaa, että ei kelpaa kenellekkään, niin tämä kertoo miten suosittu itse on miesten keskuudessa. Jos jollain on vaikeuksia lasten kanssa, niin tämä kertoo aivan mahtavasta suhteesta lapsiinsa. Jos joku tekee töitä pitkiä päiviä, vaikka haluaisi olla perheensä kanssa, niin arvatkaas mitä tämä keksii kirjoittaa? Tietekin kertoo miten vähän itse töitä tekee ja miten paljon silti hankkii ja miten pljon jää aikaa olla perheen kanssa. Tietenkin myös aina toista kirjoittajaa syyllistäen tyyliin sinä tyhmä saat kärsiä tyhmistä valinnoistasi, minä viisas teen toisin. Jos joku nainen ei ymmärrä miestään, niin tämä henkilö on tietenkin miehen psyykkeen paras ymmärtäjä. Siis tosi lohduttavaa!!
Jokainen tilaisuus on hyvä tilaisuus jotta saa luoda itsestään kuvan tai yrittää ylläpitää illuusioita siitä, että aina pistää itse paremmaksi, että on joka suhteessa parempi kuin joku toinen. Tässä on henkilö, jolle kaikki ihanuus, josta toiset vain haaveilee, tippuu ikäänkuin taivaasta. Tai kova on ainakin halu ylläpitää sellaista kuvaa (minulla on jo kaikki, mistä sinä vain haaveilet ja vielä ilman rikkaa ristiin laittamatta) itsestään, hintaan mihin hyvänsä.
Onkohan hyvää, onnellista, tervettä ja tasapainoista elämää oikeasti viettävällä noin kauhea tarvis mainostaa itseään täällä Elleissä? Tapa kirjoittaa on vissiin hyväksi havaittu, koska sama kuvio toistuu vuodesta toiseen. Jos joku kritisoi tapaa tai kyseenalaistaa, niin silloin ollaan muka kateellisia. Joopa joo.