Pitääköhän sohva hävittää jos turkiskuoriaisia myrkyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toukat vie unet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toukat vie unet

Vieras
Pakko vissiin pyytää myrkytys tähän taloon, kun ei perusteellinen siivous aiemmin näköjään riittänyt. Joutuuko sohvan ja sängyn hävittämään sitten? Pakastin talvella sängyn, mutta sohva ei mahtunut parvekkeelle ja epäilen että niitä munia on jäänyt sinne, koska nyt eilen näin toukan sohvalla. En oo tammi-helmikuun jälkeen noita nähnyt jolloin siivosin perusteellisesti, paitsi nyt eilen tuon yhden. Ällöttää ja ahdistaa niin paljon etten saa untakaan. Pelkään että kohtaa ne pesii sängyssäkin.

Saakohan Raidilla myrkyttää itse sohvaa vai jääkö se kankaaseen ja on terveydelle vaarallista? Mietin että sen koko talon myrkytyksen kanssa varmaan kestää, joten jos ensihätään myrkyttelisin Raidilla ettei ne uudet toukat pääse vaatekaappeihin asti. Ei millään jaksasi sitä samaa siivousrumbaa jonka tein talvella, meni viikkokausia kun tutkin kaikki mahdolliset tekstiilit ja pesin tai pakastin ne, ja siivosin joka paikan perusteellisesti. Paitsi tälle sohvalle en tehnyt muuta kuin imuroin ja se oli virhe, tai sitten ne tulee naapurista...

Ajattelin vaatia että se tehtäis koko taloon, koska oon nähnyt noita häkkivarastossakin, ihan käytävän lattiallakin enkä vaan omassa kopissa. Tämä on kivitalo joten luulis että koko talon myrkytys auttais.

[QUOTE="aloittaja";26342541]Ajattelin vaatia että se tehtäis koko taloon, koska oon nähnyt noita häkkivarastossakin, ihan käytävän lattiallakin enkä vaan omassa kopissa. Tämä on kivitalo joten luulis että koko talon myrkytys auttais.[/QUOTE]

Auttaahan se vähäks aikaa. Mutta en menis huonekaluja vaihtamaan vasta ku muutossa.

Ei mulla oo lapsia. Raid Superia suihkuttelin silloin tammi-helmikuussa ja se purkki on vielä tallella. Aika kauheallehan se kyllä haisi, että ei varmaan terveellistä oo, mutta ahdistaa jos nuo syö kaikki vaatteet. Ja ahdistaa kun se viikkokausien tarkka siivoaminen oli täysin turhaa. Käytin siihen ihan älyttömästi aikaa ja energiaa. Ja ostelin kaikkia seetripuuöljyjä ja paloja ja plaah....ei jaksa.

Niin, siis lisäyksenä vielä että tuota sohvaa en siis myrkyttänyt silloin talvella. Myrkytin vain lattialistoja, en siis tiedä miten pitkäksi aikaa ne myrkyt jäis sohvaan jos sen myrkyttäisin tai saako sitä myrkyttää edes? (Jos joku aamulla vielä lukis tätä ketjua ja tietäis.)

meillä kans ollu noita (ei tosin sohvassa) mut huomasin meillä että ei ne vaatteita syönyt, paitsi vähän villasukkaa, ihan pölyä vaan joten kannattaa ne paikat missä pölyä on ja kertyy eniten, tästä lähin useemmin siivota. olisitko voinut viedä sohvan osia parvekkeelle talvella vai onko kiinteät tyynyt? saunakin auttaa 60 astetta.

mutta joo niinku joku aiemmin sano, jos muutat niin hanki sitten vasta uusi sohva. ja juuri noiden ötököiden takia en itse ostaisi kenenkään vanhaa sohvaa.

Mä huomasin talvella että ne näykkii vaatteita sellaiseksi kuluneen näköiseksi. Pistin nimittäin yhden elävän toukan purkkiin talvella sellaisen uudesta puuvillakankaasta leikatun palan kanssa ja viikossa se näykki sen kankaan tosi kuluneen näköiseksi. Ei siis tehnyt selvää reikää, mutta ruman näköiseksi se meni. Sitten löysin silloin hattuhyllyltä sellaisesta kolmiohuivista toukan kuoria ja se huivi oli sellaista harvaan kudottua koristeellista neulosta, niin se toukka oli syönyt siitä niitä lankoja poikki, katkenneita pätkiä roikkui vaan huivista. Että kyllä ne syö vaatteita eikä vaan pölyä. Itseasiassa kaikki toukat jotka löysin oli jossain missä oli jotain tekstiiliä, vaikka sitten lankoja. En tosin tutkinut niitä kaikkea tekstiilejä että oliko niissä selviä reikiä kun nakkasin vaan suoraan roskiin vanhoja vaatteita ja kankaita ja lankoja jos huomasin niissä toukkia. Missään ei ollut pölyä niin paljon että ne ois kertyneet sitä syömään. Paitsi jääkaapin ja hellan takana oli paljon pölyä, mutta siellä niitä ei yllättäen ollutkaan. Kaappien sokkeleita ei saanut auki, siellä niitä varmaan ois

Sohvassa on kiinteät tyynyt muuten paitsi istuintyyny lähtee irti. Parveke oli talvella niin täynnä kaikkea pakastettavaa tavaraa että se istuintyynykin jäi viemättä silloin kun oli riittävän kovat pakkaset. Sitten ilmat lauhtui eikä hyödyttänyt viedä enää. Enkä ois saanut yksin sitä sohvaa kannettua sinne.

Enkä haluais muuttaa täältä useampaan vuoteen, kun mistään en saa näin hyvää yksiötä yhtä halvalla vuokralla, mutta noiden ötököiden takia on varmaan pakko.

Yhteistyössä