Pitääkö uhrautua miehen vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on mullakin ongelmat...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

on mullakin ongelmat...

Vieras
Ja vakaasta päinvastaisesta päätöksestä huolimatta lähteä viikoksi mökkeilemään anoppilaan? Anoppi on aika ikävä minua kohtaan, joskus jopa avoimen vihamielinen niin että muutkin huomaa. Hänen käytöksensä hurjuus ei ole vain minun kuvitelmaani, myös mies tiedostaa asian. Tosin sanoo vain, että vanhaa naista pitäisi yrittää jaksaa. Ja minä en oikein jaksa, anoppi taas käyttää hyväkseen tilannetta, kun huomaa minun nieleskelevän kiukkua. Loppuviikosta raivoa.

Mies tykkää kesäpaikasta, se on hänelle ylitärkeä. Ei halua lähteä yksin/ lapsen kanssa mökkeilemään, vaikka ehdotin. Kai, koska anoppi ei halua sinne lasta ilman minua pelätessään joutuvansa hoitamaan lasta. Ja mies olisi yksinäinen ilman lasta ja minua.

Appi on kiva, ja lapsi hänelle tärkeä. Hänen takiaan olen tähän asti jaksanut urheasti käydä haukuttavana kesäisin.

Jos susta tuntuu että mitenkään pystyt kestämään niin uhraudu ihmeessä. Anna anopin juttujen mennä niin pitkään suoraan korvien ohi kuin pystyt ja yritä suhtautua häneen vaikka säälillä. Vanha akka parka kun ei ole parempaa tekemistä kuin nipottaa nuoremmalleen joka on hänen rakkaan poikansa saanut. Tai jotain :D

Olisko mahdollista sanoa anopille, että "tuo tuntuu todella pahalta"? Tai, että "Et varmastikkaan tarkoittanut sitä, että tuo luokkaisi mua todella paljon". Olen oman appiukon kanssa kokeillut tätä taktiikkaa ja tulokset ovat yllättävän positiivisia.

Mutta mies käy mökillä lapsen kanssa ilman minua.

Alkuperäinen kirjoittaja hupsista:
Olisko mahdollista sanoa anopille, että "tuo tuntuu todella pahalta"? Tai, että "Et varmastikkaan tarkoittanut sitä, että tuo luokkaisi mua todella paljon". Olen oman appiukon kanssa kokeillut tätä taktiikkaa ja tulokset ovat yllättävän positiivisia.

Pitäisköhän. Toisaalta,olen kyllä kuullut, kun mies yrittää hiljentää toisinaan äitiään. Ei onnistu, koska tyypillä ei ole tapana kuunnella toisia...

Jotenkin tuntuu, että tuo meidän miniä - anoppi suhteemme on lopullisesti solmussa:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hupsista:

Pitäisköhän. Toisaalta,olen kyllä kuullut, kun mies yrittää hiljentää toisinaan äitiään. Ei onnistu, koska tyypillä ei ole tapana kuunnella toisia...

Jotenkin tuntuu, että tuo meidän miniä - anoppi suhteemme on lopullisesti solmussa:/

Mun ja appiukon ävlit on lopullisesti solmussa. Mutta pakollisissa kyläilytilanteissa olen sivityneesti ja sanon päivää jne. Mutta tavallaan olen tehnyt selväksi sen, että en voi hyväksyä hänen käytöstään. Tämä maksaa hänelle sen, että näkee lapsenlastaan harvemmin kun mies käy harvemmin kun en lähde mukaan.

Kyllä tuo on miehesi tehtävä ottaa äitinsä puhutteluun ja kertoa kuinka pahalta sinusta tuntuu. Jos hän ei sitä voi/uskalla tehdä on aika katkaista jommasta kummasta naisesta se napanuora poikki.
Oletko kertonut apellesi vai onko hänkin kotikiusattu?

Elä mene. Ei ole sen arvoista. Lapsesi vaistoavat vihamielisen ilmapiirin. Lapset ovat aina lojaaleja äidilleen joten kun äitiä joku nälvii ja haukkuu -nyt anoppi niin se saa lapset hämilleen ja lapsetkin kokevat että heihin kosketaan että heitä syytetään...että ovatko he tehneet jotain väärin kun mummu on nuin vihainen äitiä kohtaan. Lapset eivät varmasti nauttisi lomasta, ja haluaisivat lähteä pian pois.

Loman pitää olla sellainen että kaikki siitä nauttivat ja rentoutuvat. Kaikilla on mukavaa ja ihanaa. Mikäli mihellesi kesäpaikka on niin tärkeä, niin menkööt yksin. Mikäli hän ei voi sinne mennä yksin vaan hänen on pakko ottaa lapsetkin mukaan niin ottakoot. Sinun ei ole sinne pakko tulla. Miehesi voi aivan hyvin hoitaa lapset itsekkin. ET MENE SINNE. ITSE EN MENISI. Kukaan ei voi pakottaa sinua sinne menemään, se on lapsellista!! Ei miehesi, ei lapsesi ei kukaan. Se ei ole sinulle mukavaa, nauttiiko miehesi siitä, että sinulle tulee pahamieli.

Miksi ihmeessä miehesi haluaa sinut lomalle paikkaan, missä tietää sinulle tulevan pahanmielen ja tietää myös, ettei hänen äitinsäkkään tykkää ja pidä sinusta? Miksi on sitten pakko pahoittaa teidän kahden mieli sillä, että saattaa teidät väkisin yhteen moneksi päiväksi...ei mitään järkeä ja mieltä, silkaa itsekkyyttä.

Mielestäni miehesi käyttäytyy nyt erittäin itsekeskeisesti ja ajattelee nyt vain itseänsä, ei ajattele yhtään psykologisesti lasten yms. kannalta, miten se loma vaikuttaa lapsiin. Ei myöskään katso lainkaan omaa napaansa pitemmälle.
huhuh..

Alkuperäinen kirjoittaja hops:
Kyllä tuo on miehesi tehtävä ottaa äitinsä puhutteluun ja kertoa kuinka pahalta sinusta tuntuu. Jos hän ei sitä voi/uskalla tehdä on aika katkaista jommasta kummasta naisesta se napanuora poikki.
Oletko kertonut apellesi vai onko hänkin kotikiusattu?

Kuinka niin miehen tehtävä? Vain sen takia että on sen äiti, niinkö? Outo ajatusmaailma!! Kyllä jokainen voi ihan itse sanoa sille ken kettuilee.
Ei tarvitse aina sanoa pahasti vaan olla niin kuin ei huomaisikaan anopin ikäviä sanoja. Jutella normaalisti takaisin, ihan mistä vaan.
Itse tein aikoinani niin ( en siis koskaan osannut tehdä mitään oikein ), että sanoin , et näinkin voi asian tehdä, ettei tarvitse aina mennä saman kaavan mukaan ja lopputulos on kuitenkin sama kuin sinun tavallasi. Alkuun se ärsytti anoppia suunnattomasti ja se siitä jotain räkättikin, mut annoin tosiaan mennä sanojen ohi ja aloin puhua jotain ihan muusta. Siis niiin kuin en olisi kuullutkaan. En antanut hänelle mahdollisuutta nähdä kuinka paljon jotkut sanat satutti vaan pinnistelin ja olin normi Nyt on paljon mukavampaa ja anoppikin on ymmärtänyt asian ja ottanut jotain vinkkejä minun ehdotuksistaninkin. Aikaa tähän meni, mutta se kidutus kannatti.

Tsemppiä sinulle aloittaja ja voimia koitokseen. On todella väärin että jotkut saa sen ilkeän ja ikävän anopin taakakseen. Älä anna se murtaa sinua ja elämääsi. Tiedän että jos haluat niin menent läpi vaikka harmaan kiven niin mikset yhden vanhan anopin käppänänkin :)

juu. meillä sama ongelma. anoppi on yksi riivinrauta ja sanelee riidan päätteeksi miten meidän perheen kuuluisi elää. meille syntyi tyttö tammikuussa. ja ajattelin et voi luoja. nyt ne sotkeutuu meidän elämään totaalisesti. mutta yllätys ylätys eivät ole kastejuhlien jälk. nähnyt kuin 2 kertaa. ja tää on heidän tapa. ja kun anoppi sanoo jotain pahasti, niin appiukko soittaa anopin puolesta ja pyytää anteeksi. ja sit vedotaan siihen kuinka anopilla on kipuja. päätin pari päivää sitten että minun on parasta olla näkemättä heitä. säästynpähän riidoilta!