Pitääkö txt viestiin mielestäsi vastata aina jotenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minusta se on kohteliasta. Jos joku vaikka laittaa viestin, niin kohteliasta on vastata jotenkin viestiin ja osoittaa viestin tulleen perille.
Vaikka se ei aina sisältäisi kysymysmerkkiä, niin kyllä siihen voisi vastata jotenkin :)

Jos pyydän anteeksi txt viestillä, niin kyllä minä jotain tahtoisin saada takaisin tai jos saan viestin "menen huomenna kävellen.." niin miksi niihin "tavallisiin" voisi jotenkin vastata/kommentoida?

Vastaatko sinä aina viestiin jotenkin?

Kyllä minä vastaan, jos olen aistivinani, että vastausta halutaan. Kysymys on varma merkki, että vastausta toivotaan. Ja myös jos minulle laitetaan onnittelu, vastaan siihenkin. Mutta joskus on lopetettava viestittely, se on vaikeaa minulle, koska voi lopettaa...

En todellakaan vastaa. Vastaan jos on aihetta ja tietysti, jos jotain on kysytty. Mun mielestä on tyhmää laittaa takaisin joku hymynaama viesti (niitäkin tulee paljon) ellei mitään sanottavaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
pitää!!!! Jos mä sanon että tule hakemaan mut sillon ja sillon, niin siihen vastataan että OK!

Jos aina pitää vastata tekstiviestiin, vaikkei siinä olisi kysymystäkään, niin silloinhan tuohon ok viestiinkin pitäisi vastata. Loputon kierre.

Ei tarvi vasta jos ei erikseen jotain kysytä.

riippuu paljon viestistä vastaanko vai en. jos vaan joku toteamus,niin en välttis vastaa. mut esim jos poika laittaa viestiä et hae siihen ja siihen aikaan harkoista,ni toki laitan kuittauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja no en todellakaan:
En todellakaan vastaa. Vastaan jos on aihetta ja tietysti, jos jotain on kysytty. Mun mielestä on tyhmää laittaa takaisin joku hymynaama viesti (niitäkin tulee paljon) ellei mitään sanottavaa ole.
Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
pitää!!!! Jos mä sanon että tule hakemaan mut sillon ja sillon, niin siihen vastataan että OK!

Jos aina pitää vastata tekstiviestiin, vaikkei siinä olisi kysymystäkään, niin silloinhan tuohon ok viestiinkin pitäisi vastata. Loputon kierre.

Ei tarvi vasta jos ei erikseen jotain kysytä.

jokainen osaa ajatella järjellä :snotty:

vastaan aina, ainakin kerran. Mutta inhoan sellaisia pitkiä viestittelyketjuja, eli mulla ei ole tuota lopetusongelmaa. Pystyn hyvin lopettamaan yhden viestin jälkeen vaikka toinen vastaisikin vielä siihen.

Minua ärsyttää kun olen laittanut joskus kaverille viestiä, jossa kysyn kuulumisia ja kerroin jotain omia kuulumisia, niin ei vastaa mitään. Sitten kun olen päivää paria myöhemmin laittanut jotain, mihin hänen on omien juttujensakin sujumisen takia ollut pakko vastata, niin silloin vasta vastaa. Mutta ei siis silloinkaan vastaa siihen mitä hänelle kuuluu! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tekstailija:
Minua ärsyttää kun olen laittanut joskus kaverille viestiä, jossa kysyn kuulumisia ja kerroin jotain omia kuulumisia, niin ei vastaa mitään. Sitten kun olen päivää paria myöhemmin laittanut jotain, mihin hänen on omien juttujensakin sujumisen takia ollut pakko vastata, niin silloin vasta vastaa. Mutta ei siis silloinkaan vastaa siihen mitä hänelle kuuluu! :D

tuohon voi olla syynä se, että ei vaan jaksa naputella niin pitkää viestiä. Itsekin kyllä joskus kyselen kuulumisia tekstiviestillä, vaikka olishan paljon järkevämpää soittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tarkoitan tällä ns. yksittäistä viestiä, en loputonta kierrettä!
Vastaan silloin, jos joko tekstiviestissä esitetään mulle kysymys tai tekstiviestin lähettäjä joutuu tekemään jotain toisin kuin oli suunnitellut mun vastaukseni perusteella. Esim jos kuopus laittaa mulle tekstarin "olen bussissa tulossa", en laita siihen vastausta, koska kuopus on joka tapauksessa siellä bussissa ja tulossa kotiin eikä mun ok:ni siihen vaikuta mitenkään. Mutta jos saan tekstarin "haen sut klo 10", niin silloin kuittaan sen "ok:lla", jotta lähettäjä tietää, että suunnitelmat eivät ole muuttuneetkaan.

Kiertotextareihin ei tarvii vastata, mutta muuten kyllä vastaan, vaikkei viestissä lukis mitään muuta, kuin että "mua väsyttää".... Se on kohteliasta.

Synttäreinä jos tulee miljoona viestiä, että "Onnea" niin kaikkiin en oo jaksanut vastata.

Jos txt-viesti on kysymys niin vastaan mut esim. onnitteluviesteihin en laita kiitosta takas. Ja onnittelijat sen jo tietääkin kun olen siitä maininnu. Sama on jos toivotetaan hyvät jussit tai pääsiäiset ym. Niin ja se risoo jos kysymykseen riittää vastaukseksi ok. Se on tekstarin tuhlausta :D

Naisilla on tapana lähettää viestejä, jotka eivät sisällä kysymystä. Soittavat sitten muutaman tunnin kuluttua, että "mikset vastannut kysymykseen?"

Esimerkki:
Nainen viestittää miehelleen: "Multasormessa on kukkamulta tarjouksessa"
Naisen mielestä viesti tarkoittaa käskyä miehelle noutaa multasäkki. Mies ajattelee: "Aha, vai on se tarjouksessa".

Toinen esimerkki:
Nainen jättää lapun pöydälle: "Ruoho on jo kasvanut aika pitkäksi"
Naisen mielestä hän on kehoittanut miestä leikkaamaan ruohon. Mies katsoo ikkunasta ja ajattelee: "Aika kivan näköistä tuollainen pitkä ruoho"

Yhteistyössä