Pitääkö tuttipullot keittää joka käytön jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sen mukaan mitä mua on neuvoloissa opastettu(plus ite ottanu selvää), niin ihan pienenä joka kerran jälkeen eka kylmällä huuhtelu(jotta maitoproteiinit irtoaa) ja sit normipesu ja sitten keitto.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille riitti normaalipesu, mut täydellisille mammoille tuskin riittää :)

Toi täydellisyyslässytys on taas aivan turhaa kun on kyseessä pienen vauvan hyvinvointi ja terveys. Keittämiselle on syynsä, mutta et taida niitä tietää. Kipasehan kirjastoon.

Kyllä me keitetään ihan joka kerran jälkeen. Enkä ole mikään täydellinen mamma vaan ihminen jolla on järkeä päässä. Vesijohtovesi kun sisältää paljon kaikkia bakteereja jolle en halua altistaa vielä vauvaani.

Jotkut on vaan näköjään niin laiskoja etteivät viitsi pestä..

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Kyllä me keitetään ihan joka kerran jälkeen. Enkä ole mikään täydellinen mamma vaan ihminen jolla on järkeä päässä. Vesijohtovesi kun sisältää paljon kaikkia bakteereja jolle en halua altistaa vielä vauvaani.

Jopa green to grow pulloissa neuvotaan tekemään alkukeitto ja sitten riittää pesu,muovi on muovia ja keittäessä pahemmat mömmöt saa kuin raanavedestä =O

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille riitti normaalipesu, mut täydellisille mammoille tuskin riittää :)

Toi täydellisyyslässytys on taas aivan turhaa kun on kyseessä pienen vauvan hyvinvointi ja terveys. Keittämiselle on syynsä, mutta et taida niitä tietää. Kipasehan kirjastoon.

Toki tarttee keittää vastasyntyneen pulloja, mut ei joka käytön jälkeen.

Mut eikö ole ristiriitaista että rintakumia ei tarvitse keittää joka käytön jälkeen? Sairaalassakin käytin samaa kumia monta päivää, neuvottiin vain huuhtomaan kylmällä vedellä käytön jälkeen ja palauttamaan lähtiessä (ja sama ohje taitaa olla rintakumin pakkauksessakin). Entä jos tuttipullotkin vain huuhtoisi kylmällä vedellä heti käytön jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut eikö ole ristiriitaista että rintakumia ei tarvitse keittää joka käytön jälkeen? Sairaalassakin käytin samaa kumia monta päivää, neuvottiin vain huuhtomaan kylmällä vedellä käytön jälkeen ja palauttamaan lähtiessä (ja sama ohje taitaa olla rintakumin pakkauksessakin). Entä jos tuttipullotkin vain huuhtoisi kylmällä vedellä heti käytön jälkeen?

mä otin sen rintakumin mukaan..ei mulle sanottu et se pitää palauttaa..ja käytän sitä vieläki vauva 4kk :D..hyvin pelaa!

Alkuperäinen kirjoittaja nasu:

mä otin sen rintakumin mukaan..ei mulle sanottu et se pitää palauttaa..ja käytän sitä vieläki vauva 4kk :D..hyvin pelaa!

No kai sä sen siinä välissä olet keittänyt? :D

Meille ei TYKSissä sanottu mitään että kuinka usein pitää keittää tms. mutta itse aina päivittäin palautin ja pyysin puhtaan tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja nasu:

No kai sä sen siinä välissä olet keittänyt? :D

Meille ei TYKSissä sanottu mitään että kuinka usein pitää keittää tms. mutta itse aina päivittäin palautin ja pyysin puhtaan tilalle.

olen tietenki keittäny :D

no onpa kiva, meillä on tutit huuhdottu esim lattialle tippumisen jälkeen aina vesijohtovedellä ja lykätty suoraan mukulan suuhun.

No missä vaiheessa sitä keittämistä sitten voisi vähentää? Toisaalta kun en sitä rintakumiakaan aina keitä (ehkä parin päivän välein) niin luulisi olevan ihan sama keitänkö niitä pullojakaan sitten ihan joka kerta.. eikö? Osittain siis imetän vielä.

no onpa kiva, meillä on tutit huuhdottu esim lattialle tippumisen jälkeen aina vesijohtovedellä ja lykätty suoraan mukulan suuhun.

Hmm.. niin on muuten meilläkin :D Eli entisestäänkin tuntuu turhalta sitten se pullojen keittäminen..

keitin ekan kuukauden, kerran/ kaksi viikossa, muuten vain huuhtelin kylmällä ja pesin huolellisesti. Sitten se vaan on vähentynyt, nykyään ehkä keitän kerran kahteen viikkoon (?)
ei ole tullut pöpöjä ja ainakin vastustuskyky kasvaa :)
joka kerran jälkeen on kyllä milestäni liioittelua, eihän sulle jää aikaa mihinkään muuhun.

Yhteistyössä