Pitääkö tuttipullot keittää joka syötön jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kertaakaan en ole keittänyt. Tiskaan ne aina käsin ja kaappiin. Kaikki neljä lasta edelleen hengissä, kellään ei allergioita. Muutenkin "terveitä" mitä nyt nuhat ja perus vuodenaika pöpöt.

Nää on niin mielipideasioita. Mä olen ensin huuhdellut kylmällä ja laittanut valumaan käytön jälkeen. Sitten pessyt kun kaikki on käytetty. Ja kerran päivässä keittänyt, ja kun vauva vähän isompi, niin alkanut keitellä vähän harvemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertaakaan en ole keittänyt. Tiskaan ne aina käsin ja kaappiin. Kaikki neljä lasta edelleen hengissä, kellään ei allergioita. Muutenkin "terveitä" mitä nyt nuhat ja perus vuodenaika pöpöt.

peesi. paitti uutena keitän kaikki ennen käyttöön ottoa, muuten en oo keitelly.

Korjaus edelliseen olen keittänyt ne silloin kun olen kauopasta ostanut. Miksi ne tarttee keittää? Kun tutti on jossain muualla kun suussa , keitättekö senkin joka välissä?

3kk asti pitäisi syötän jälkeen pestä ja keittää. Mutta se keittäminenhän ei tarkoita mitään perunankeittoaikaa, 2 minuuttia riittää steriloimiseen, itse kahden ekan aikaan keitin perhana vartin aina :headwall:

Meillä jokainen lähinnä syöny rintaa. Pulloa vain, jos on ollut erityisen hankala tilanne, tai jos ollaan oltu ulkona (pikkuvauva-aikana) tai jos vieraita tullu kauempaa. Ja siis neljä muksua ja ehkä 1-2 kertaa olen pessy pullot.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaa nyt ihmeessä, mihin toi keittäminen perustuu? Miksi sen pitää olla niin steriili?

Mä olen tätä kanssa miettinyt. En mä rintaanikaan keitä ennen imetystä :laugh: mutta olen silti kiltisti pullot keittänyt kerran päivässä, kun neuvolan täti niin käskee. :D

Ennen piti keittää juomavesikin, että pöpöt kuolee. Tänä päivänä on kuitenkin normaali hygieniataso sitä luokkaa, ettei se normaaliaikainen, normaalivauva tavallisiin kotipöpöihin kuole. Tosin jos asut nokialla suosittelen keittämistä ;)

Kai sitä vaan haluaa pikkuisestaan huolehtia parhaalla mahdollisella tavalla. Pikkuinen on vielä niin herkkä, ja jos on vähän summittainen pullon pesutyyli... niin varmistan, ettei jää mitään pöpökantaa maidonjämiin.

Aina olen keittänyt tuttipullot ennen seuraavaa syöttökertaa kunnes alkoi kiinteitä mennä hyvin. En halunnut ottaa mitään riskiä että saa mahataudin vesijohtovedestä tai -putkesta.

Yhteistyössä