Pitääkö naapurin vauva päiväunin aikaan muitten olla hipihiljaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta syttyy sota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin no... joo, onhan se ihan kiva. Mulla on 1 ja 3 vuotiaat lapset. Se on jokseenkin mahdotonta saada niitä olemaan "hiljaa" tai puhumaan puheäänellä. Kesäkuumalla ne flippaa ihan täysin sisällä. Toiseksi, ei muakaan huvita olla kuumassa kämpässä sisällä siksi, että naapurin vauvan on kertakaikkiaan pakko nukkua ulkona...
Että me varmaan jatketaan ihan kaikessa rauhassa sitä pihalla polskimista naapurin vauvasta huolimatta.

Lapsiperheet ymmärrän ja tuossa minäkin sanoin että puhua ja ELÄÄ saa! Mutta tarkoitinkin aikuisia ihmisiä ja työkoneita, autojen ja moottoripyörien, ruohonleikkureiden ym huudattamista.. En ymmärrä miksi edes vastasit mulle tuohon sävyyn :O Mulla on 8v, 5v ja vauva. Kehoitan olemaan huutamatta vauvan unien aikaan, ei se ihan aina onnistu, mutta naapuri toki voi miettiä alkaako huudattaan koneita nyt vai puolen tunnin päästä..

Lapsiperheet ymmärrän ja tuossa minäkin sanoin että puhua ja ELÄÄ saa! Mutta tarkoitinkin aikuisia ihmisiä ja työkoneita, autojen ja moottoripyörien, ruohonleikkureiden ym huudattamista.. En ymmärrä miksi edes vastasit mulle tuohon sävyyn :O Mulla on 8v, 5v ja vauva. Kehoitan olemaan huutamatta vauvan unien aikaan, ei se ihan aina onnistu, mutta naapuri toki voi miettiä alkaako huudattaan koneita nyt vai puolen tunnin päästä..

Anteeksi. En ehkä vastannut sinulle tuohon sävyyn, vaan asialle.

Rehellisesti sanottuna, mulla ei ole ollut hajuakaan, milloin naapurissa vauvat nukkuu. Enkä mä ole koskaan olettanut, että kenenkään tarvitsisi huomioida milloin meillä nukutaan. Jos naapurilla on moottoripyörä, niin mä en oikein voi olettaa, että se voi kyllä lähteä töihinsä puolenkin tunnin päästä, koska meillä nukutaan päiväunia. Enkä mä voi olettaa, että vaikka naapurin herätyskello kuuluu meille aamulla, että sen pitää laittaa se puoli tuntia myöhemmin soimaan, koska me herätään vasta silloin? Tai jos naapurin pitää kääntää pelto, niin en mä voi olettaa, että se keskeyttää hommansa siksi aikaa, kun meillä nukutaan?

Toki mun puolesta kuka tahansa ovi pitää mitä tahansa epäkohteliaana ym. Mutta mulle ei ole koskaan tullut mieleenkään, että mun lasten päiväunet vois määritellä sen, milloin työkoneita, moottoripyöriä tai autoja käytetään.

Saisinkohan mä mennä keskiyöllä huutamaan naapuriin, että pankaa se kakara hiljaiseksi. Naapurin muksu nimittäin pitää kauheaa rääkymiskonserttia öisin ja huonojen äänieristysten takia herätään miehen kanssa kumpikin tuohon poikkeuksetta 3-5 kertaa yössä, herätty jo viimeiset 3kk. Naapurilla on lastenkammari meidän seinän takana ja noin 8kk vanha vauva siellä harjoittelee yksin nukkumista öisin. Iltaisin kuuluu se noin tunnin jodlaus, muttei se häiritse, kun ollaan hereillä. Mutta yöllä on rasittavaa herätä vauvan rääkymiseen ennen kun lopulta rauhoittuu aloittaakseen taas tunnin parin sisään uuden ujelluksen. Alkaa univelka kasvamaan jo nyt ja töissä tulee kehnoa tulosta kun heräillään naapurin vauvan takia. Omat muksut on 6v ja 9v, unohtanut jo nämä yövalvomiset. Silloin kun vauva nukkui vanhemiensa kanssa hän ei näin rääkynyt (tai sitten vanhemmat heräsivät heti ja rauhoittivat muksun, eikä meidän perheen uni kärsinyt. Nyt yöt on yhtä helvettiä, ehkä vanhemmilla menee pidempään herätä kun lapsi rääkyy toisessa huoneessa/pitävät jotain sadistista unikoulua?

Anteeksi. En ehkä vastannut sinulle tuohon sävyyn, vaan asialle.

Rehellisesti sanottuna, mulla ei ole ollut hajuakaan, milloin naapurissa vauvat nukkuu. Enkä mä ole koskaan olettanut, että kenenkään tarvitsisi huomioida milloin meillä nukutaan. Jos naapurilla on moottoripyörä, niin mä en oikein voi olettaa, että se voi kyllä lähteä töihinsä puolenkin tunnin päästä, koska meillä nukutaan päiväunia. Enkä mä voi olettaa, että vaikka naapurin herätyskello kuuluu meille aamulla, että sen pitää laittaa se puoli tuntia myöhemmin soimaan, koska me herätään vasta silloin? Tai jos naapurin pitää kääntää pelto, niin en mä voi olettaa, että se keskeyttää hommansa siksi aikaa, kun meillä nukutaan?

Toki mun puolesta kuka tahansa ovi pitää mitä tahansa epäkohteliaana ym. Mutta mulle ei ole koskaan tullut mieleenkään, että mun lasten päiväunet vois määritellä sen, milloin työkoneita, moottoripyöriä tai autoja käytetään.

Anteeksipyyntö hyväksytty :D

Joo, ei oikeastaan kukaan voi olettaakkaan että naapuri voi edes tietää milloin pihalla on vauva nukkumassa, tai että siirtää omia hommiaan unien takia. Ei tietenkään noin. Vaan semmoinen yleinen järki käteen, kun tiedetään kuitenkin että naapurissa on vauva se saattaa olla nukkumassa, joten voihan sitä miettiä miten tekemisensä hoitaa. Normaali moottoripyörän käynnistyskin on ok, mutta semmoinen turha kaasuttelu esimerkiksi on hyvä jättää siinä pihalla pois. Tähän tyyliin siis..

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt naapuri;28661739:
Saisinkohan mä mennä keskiyöllä huutamaan naapuriin, että pankaa se kakara hiljaiseksi. Naapurin muksu nimittäin pitää kauheaa rääkymiskonserttia öisin ja huonojen äänieristysten takia herätään miehen kanssa kumpikin tuohon poikkeuksetta 3-5 kertaa yössä, herätty jo viimeiset 3kk. Naapurilla on lastenkammari meidän seinän takana ja noin 8kk vanha vauva siellä harjoittelee yksin nukkumista öisin. Iltaisin kuuluu se noin tunnin jodlaus, muttei se häiritse, kun ollaan hereillä. Mutta yöllä on rasittavaa herätä vauvan rääkymiseen ennen kun lopulta rauhoittuu aloittaakseen taas tunnin parin sisään uuden ujelluksen. Alkaa univelka kasvamaan jo nyt ja töissä tulee kehnoa tulosta kun heräillään naapurin vauvan takia. Omat muksut on 6v ja 9v, unohtanut jo nämä yövalvomiset. Silloin kun vauva nukkui vanhemiensa kanssa hän ei näin rääkynyt (tai sitten vanhemmat heräsivät heti ja rauhoittivat muksun, eikä meidän perheen uni kärsinyt. Nyt yöt on yhtä helvettiä, ehkä vanhemmilla menee pidempään herätä kun lapsi rääkyy toisessa huoneessa/pitävät jotain sadistista unikoulua?

Ei vauvaa voi käskeä olemaan hiljaa, joten et saa mennä huutamaan. Nuo on tilanteita, jotka pitää vain hyväksyä, tuskin siellä vanhemmatkaan kovin virkeitä ovat. Ja tilanne on ohimenevä ihan kuin sunkin lapsiesi kohdalla, eikös ;)

No huh, kylläpäs meitä on moneen lähtöön. En minäkään oleta että naapureiden pitäisi ottaa selvää meidän lasten nukkuma-ajoista, ihan absurdi vaatimus! Kyllä muistan itsekin miten otti päähän kun olin saanut esikoisen juuri nukahtamaan parvekkeelle (hänet oli vaikea saada nukahtamaan) ja sitten pihalta alkoi kuulua kovaa mekkalaa. Mutta minkäs teet. Helpointa olikin sitten nukuttaa vauvaa sisällä ja hiippailla itse varovaisesti, lopetin kokonaan ulkona nukuttamisen. Mutta sen verran huomaavaisuutta kerrostalossakin naapureilta toivoisin että JOS ollaan tekemässä esim kovaäänistä remonttia ja sen ajankohta on tiedossa, esim to-pe klo 14-16 niin sen voisi ystävällisesti naapureille ilmoittaa. Jotta osaan lähteä lapsen kanssa pois siksi aikaa enkä turhaan nukuta häntä sisällä juuri niinä päivinä. Tuollaisesta yllättävästä remontoinnista olen todellakin ottanut herneet nenään pari kertaa, vauvan päiväuniajasta kun siis oli kysymys.

Ei vauvaa voi käskeä olemaan hiljaa, joten et saa mennä huutamaan. Nuo on tilanteita, jotka pitää vain hyväksyä, tuskin siellä vanhemmatkaan kovin virkeitä ovat. Ja tilanne on ohimenevä ihan kuin sunkin lapsiesi kohdalla, eikös ;)

Kun oon jo 3kk heräillyt naapurin vauvan takia ja taloyhtiössän on hiljaisuus 22-06 niin alkaa tosiaan menemään järki ja ymmärrys.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt naapuri;28661786:
Kun oon jo 3kk heräillyt naapurin vauvan takia ja taloyhtiössän on hiljaisuus 22-06 niin alkaa tosiaan menemään järki ja ymmärrys.

No voithan sä siitä luonnollisesti valittaa taloyhtiölle. Tosin sen jälkeen ei kannata ihmetellä, jos sua katsellaan vähän karsaan. Eikä kannata ihmetellä, jos isännöitsijäkään ei ota sun ongelmaa kovinkaan vakavasti.

Ei se vauva varmaan vittuillakseen huuda sielä yöllä ja ymmärtääkseni on aika vaikea häätää ketään asunnosta siksi, että sen vauva itkee.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt naapuri;28661786:

No, se taloyhtiön hiljaisuusmääräys ei tosiaankaan koske vauvan itkua, joten siihen on ihan turha vedota. Ymmärrän kyllä tuskasi muuten hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt naapuri;28661739:

Voithan toki asiasta huomauttaa naapurille jos he vaihtaisivat huonejärjestyksen, etenkin jo ovat vaatineet (aloittajan tapaan) muilta erityis järjestelyitä kun kullinnuppu nukkuu ;)
Ihan oikeudenmukaista siis :) Typerää jos omia panon tuotoksia ollaan valmiita kylvämään ja vaatimaan vain muilta erityisjärjestelyitä.

[QUOTE="Satu";28659380]En minäkään. Mutta onhan näitäkin, jotka kotonaan vauvan nukkuessa pitävät puhelimet äänettömillä, ja hiippailevat villasukissaan, ettei vauvan unet kärsi...[/QUOTE]

Täällä yks ilmoittautuu :)
Mun neljästä lapsesta vain yksi on ollut sellainen nukkuja, et vaikka seinät ois purkanu ympäriltä ei ois heränny. Kaikki muut onki ollu sit tosi huonoja nukkujia lähemmäs kahta vuotta. Pahin oli vauva-aikana sellanen, et säpsähteli pieniin rasahduksiinkin hereille ja kerralla nukku 15min-30min päikkäreitä. Kaikki hereilläolo ajat oli yhtä kitinää.
Kyllä se pikkusen panee hiippaileen, et sais edes leipäpalan rauhassa haukattua päivän aikana ;)
Luulen et se johtuu ihan lapsesta, miten vanhemmat päikkäriaikaan käyttäytyy.
Vielä itse aiheesta, en kehtais mennä sanoon naapurille, et nyt elämä seis, meillä nukutaan :D
Kyl nukuttaisin vaikka sit sisällä.

On se nyt kumma kuinka tuoreilla vanhemmilla lähtee ne viimeisetkin järjen hivenet kun lapsen saa
Vauva kun nukkuu niin maailman on pysähdyttävä mutta kun vauva valvoo ja rääkkyy yöllä on sekin sallittava :D :D

Yhteistyössä