Pitääkö naapurin vauva päiväunin aikaan muitten olla hipihiljaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta syttyy sota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ups, niipäs olikin.. Mutta voisihan se työntää vauvan vaunuilla johonkin puistoon ja istua sielä sitten vaikka jädellä tai kirjan kanssa sen aikaa kun vauva nukkuu

Niin, nää on näitä asioita joissa pitää vaan yrittää olla menettämättä hermoja ja keksiä se paras mahdollinen ratkaisu. Ja hermot siinä varmasti menee jos toivoo maailman hiljenevän vauvan päiväuniajoiksi.

• Tykkää
Reactions: vicy
Näin, en mäkään oleta että maailma hiljenee ja pysähtyy kun meidän pienin nukkuu, mutta täytyy sanoa että pidän hiukan outona sitä että naapurin into leikata ruohoa ilmenee useimmiten juuri silloin..

Meidän entinen naapuri oli sellainen, aina kun huomasi että toisella naapurilla oli vauva pihalla nukkumassa, haki sen ruohonleikkurin esiin. Ja ihan kiusallaan. Se kyllä siis ajeli sitä nurtsiaan monta kertaa viikossa... :D

Jospa hän tarkoitti äreissään kysyä oikeestikin, että onko teillä joku aika kauanko aiotte siinä olla, lähdettekö mahdollisesti syömään jossain vaiheessa tai johonkin,
ettei hän turhaa yrittäisi siinä lasta nukuttaa, tietäisi vaikka lähteä vaunuttelemaan jos olette jäämässä pihalle pitkäksikin aikaa.

En kyllä tajua että miksi NuppuTuutikin perhe asuu rivitalossa? (kirjoituksestasi päätellen)
Ei naapuri nyt millään voi alkaa vaatimaan koska ja monelta teidän lapset saa olla ulkona leikkimässä kun on NuppuTuutikin päiväuniaika, jos ei sopeudu meteliin niin laittakoot sisälle nukkumaan, äänieristelevyt on hyvä myös kyseiseen NuppuTuutikin huoneeseen hyvä hankkia ettei vaan kukaan vahingossa häiritte.
Menkööt naapurisopu tai ei mutta näin sanoisin ja toimisin siis itse.
Ja en kyllä tiedä yhtään lasta joka ei liikkuvissa kärreissä nuku, taitaa NuppuTutikin mamma olla vaan niin laiska lähteä kävelylle.
Toki ainahan hän voi nukuttaa tenavansa myös autossa, auton tasaiseen hurinaan lapsi kuin lapsi nukahtaa ;)
Kyllä tässä naapurisopua on joku ihan muu hormoonipäissään rikkomassa ihan itse kuin naapurit ;) :D

Mutta kten yllä jo mainittu aina mahtuu joukkoon niitä ketkä ruuuvaa ovikellon pois, laittaa puhelimet kiinne tai äänettömälle, ja vastaa tekstarilla mitä asiaa kun kullinnuppu nukkuu ei voi puhua ja hyppii seinille jos vahingossa seinänaapuri alkaa esimerkiksi imuroimaan :laugh:

p.s Enemminkin tiedän lapsia jotka EI NUKU liikkumattomissa kärreissä ;)

En tosiaan ymmärrä miksi opettaa lapsi siihen että nukutaan totaalisessa hiljaisuudessa ina ja oletetaan että maailma pysähtyy ja hiljenee unien aikaan. No me poistutaan pihalta nyt sisään ruokaa laittamaan ja syömään, nukkukoot NuppuTuutikki missä tahansa.

Ei se aina ole opettamisesta kiinni. Mut sitähän ei tajua vanhemmat, joille on suotu 3 herranterttua.

En tosiaan ymmärrä miksi opettaa lapsi siihen että nukutaan totaalisessa hiljaisuudessa ina ja oletetaan että maailma pysähtyy ja hiljenee unien aikaan. No me poistutaan pihalta nyt sisään ruokaa laittamaan ja syömään, nukkukoot NuppuTuutikki missä tahansa.

Meidän muksut on sattumalta ollut niin erilaisia unitottumuksiltaan, että olen huomannut, että kysymys ei ole välttämättä siitä, mihin vauvan opettaa, vaan ihan yksinkertaisesti siitä, että toiset on herkkäunisempia kuin toiset. Mulla on yksi herkkäuninen ja yksi, jonka vieressä voi vaikka räjäyttää pommin unia häiritsemättä.

Enivei, olen sitä mieltä, että lasten leikkiminen kotipihalla on normaali elämän ääni, joita pitää vaan oppia sietämään. Ihan turhasta ap:n naapuri narisi.

[QUOTE="Eee";28659535]Meidän muksut on sattumalta ollut niin erilaisia unitottumuksiltaan, että olen huomannut, että kysymys ei ole välttämättä siitä, mihin vauvan opettaa, vaan ihan yksinkertaisesti siitä, että toiset on herkkäunisempia kuin toiset. Mulla on yksi herkkäuninen ja yksi, jonka vieressä voi vaikka räjäyttää pommin unia häiritsemättä.

Enivei, olen sitä mieltä, että lasten leikkiminen kotipihalla on normaali elämän ääni, joita pitää vaan oppia sietämään. Ihan turhasta ap:n naapuri narisi.[/QUOTE]

Ketään ei "enivei" kiinnosta teidän muksut!

[QUOTE="vieras";28659546]Ketään ei "enivei" kiinnosta teidän muksut![/QUOTE]

Kyllä mua kiinnosti. Mikäköhän palstakingi säkin kuvittelet olevas, mäkin voin sanoa että itse olisit voinut jättää kokonaan kirjoittamatta tuonkin tölväsyn, ja mennä jonnekkin kivenkoloon murjottamaan.

Näin, en mäkään oleta että maailma hiljenee ja pysähtyy kun meidän pienin nukkuu, mutta täytyy sanoa että pidän hiukan outona sitä että naapurin into leikata ruohoa ilmenee useimmiten juuri silloin..

Mein naapuri ei ole vieläkään tajunnut että mein lapset nukkuu sitä paremmin mitä enemmin se pärryyttää leikkurillaan. Joskus huvittelen työntämällä tyhjät vaunut pihalle ja katsomalla kauanko menee ruohonleikkurin tms vehkeen käynnistymiseen.

• Tykkää
Reactions: pikku yllätys
On ihan turha ajatella asiaa periaatteen kannalta tyyliin "ja minähän teen omalla pihallani mitä lystään", jos naapurin huomioonottamisesta on oikeasti vain pieni vaiva itselle. Jos on suunnilleen se ja sama, kiljuvatko omat lapset sisällä vai ulkona seuraavan tunnin, niin miksei niitä voi sisälle laittaa tai lähteä vaikka pyöräilemään jätskikiskalle? Normaali naapuri muistaa ystävällisyyden ja jättää kenties nurmikkonsa leikkaamatta samaan aikaan teidän grillijuhlien kanssa.

Mulla oli tapana jättää matot hakkaamatta tai klapikone käynnistämättä, jos näin naapurin vauvan nukkumassa pihalla. Harmi kyllä naapuri ei myöhemmin mun lapseni unta kunnioittanut, vaan laittoi saakelin kovaääniset koiransa pihalle huutamaan milloin tahansa ja eli muutenkin kuin olisi ainoa asukas koko maailmassa. Perustelu oli, että jokainen pitäköön huolen omasta elämästään. Otettiin sitten mekin käyttöömme sama asenne ja nyt on pihallamme tän itsekkään naapurin rajalla korkea liiteri ja monta kuutiota polttopuuta "maisemaa pilaamassa". Pidettiin siis mekin huolta vain itsestämme, eikä piitattu tän naapurin pihan viihtyvyydestä, koska niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Kyllä ne vauvat nukkuu melussakin ku on tarpeeksi väsyneitä. Ja miks ei nukuta sisällä, jos on hiljasempaa ja viileämpää?!?!

Naapurille tulee lisää vaivaa, jos ei saa vauvaa ulos nukkumaan kun naapurin lapset ilakoi äänekkäästi. Jos sun pitäs mennä sisälle lasten kans vaikka ne haluaa ulos, tulisi sulle "Lisävaivaa". Tottakai saatte olla pihalla, ei kolmen pienen hoitaminen ja viihdytääminen sullakaan aina helppoa ole!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Myös 2:
Naapurille tulee lisää vaivaa, jos ei saa vauvaa ulos nukkumaan kun naapurin lapset ilakoi äänekkäästi. Jos sun pitäs mennä sisälle lasten kans vaikka ne haluaa ulos, tulisi sulle "Lisävaivaa".

Jokainen punnitsee tykönään, haluaako lisävaivaa nähdä naapurin vuoksi. Se vaan pitää muistaa, että jos itse keskittyy pitämään tiukasti kiinni omista oikeuksistaan, on turha odottaa että naapurikaan toimisi toisin.

Mä en kyllä aikanaan miettinyt naapurin äidin tunnelmia, vaan ajattelin tekeväni palveluksen sille vauvalle, joka olisi äkillisestä melusta herännyt. Ei ollut kiva ajatella, että pieni viaton ihminen säikähtää ja herää itkemään. Tätä kai kutsutaan empatiaksi...

Jokainen punnitsee tykönään, haluaako lisävaivaa nähdä naapurin vuoksi. Se vaan pitää muistaa, että jos itse keskittyy pitämään tiukasti kiinni omista oikeuksistaan, on turha odottaa että naapurikaan toimisi toisin.

Mä en kyllä aikanaan miettinyt naapurin äidin tunnelmia, vaan ajattelin tekeväni palveluksen sille vauvalle, joka olisi äkillisestä melusta herännyt. Ei ollut kiva ajatella, että pieni viaton ihminen säikähtää ja herää itkemään. Tätä kai kutsutaan empatiaksi...

Niin, no näinhän se on. Mutta jos itse kokee hankalaksi juuri sillä hetkellä lyöttäytyä sisälle muksujen kanssa, niin kai sitä empatiaa voisi odottaa naapuriltakin kolmelle pienelle lapselle ja äidille.

meidän "nupputuutikki" oli noin 3 kk kun tehtiin mökillä kattoremonttia viikon verran. Heräsi hiljaisuuteen, moottorisaha, vasarointi tms muut äänet eivät häirinneet unta. Vieläkin voin unien aikaan imuroida samassa huoneessa eikä herää... Niin ne ovat erilaisia nuo lapset...

se kuka sano etä ei tiedä muksua joka EI nukahtaisi vaunuihin,tervetuloa vaunuilemaan meidän neidin kanssa :D ei ole kun jossain 5kk ikävaihees pari kertaa nukahtanut,ei siis nuku liikkuvissa tai paikallaa olevis vaunuissa. metelitasoihin;meillä pystyy imuroimaa ku toi nukkuu :D. naapureista.. ei hyvää päivää... vaikka mekin asutaan okt ja suht isolla tontilla niin kyllä tänne kuuluu mopo pojat,naapurin sirkkelit yms. en kehtais pyytää naapureita olee hiljaa ellei siis hiljaisuutta rikottias

Alkuperäinen kirjoittaja hormoonihirviö naapuri;28659454:
En kyllä tajua että miksi NuppuTuutikin perhe asuu rivitalossa? (kirjoituksestasi päätellen)
Ei naapuri nyt millään voi alkaa vaatimaan koska ja monelta teidän lapset saa olla ulkona leikkimässä kun on NuppuTuutikin päiväuniaika, jos ei sopeudu meteliin niin laittakoot sisälle nukkumaan, äänieristelevyt on hyvä myös kyseiseen NuppuTuutikin huoneeseen hyvä hankkia ettei vaan kukaan vahingossa häiritte.
Menkööt naapurisopu tai ei mutta näin sanoisin ja toimisin siis itse.
Ja en kyllä tiedä yhtään lasta joka ei liikkuvissa kärreissä nuku, taitaa NuppuTutikin mamma olla vaan niin laiska lähteä kävelylle.
Toki ainahan hän voi nukuttaa tenavansa myös autossa, auton tasaiseen hurinaan lapsi kuin lapsi nukahtaa ;)
Kyllä tässä naapurisopua on joku ihan muu hormoonipäissään rikkomassa ihan itse kuin naapurit ;) :D

Mutta kten yllä jo mainittu aina mahtuu joukkoon niitä ketkä ruuuvaa ovikellon pois, laittaa puhelimet kiinne tai äänettömälle, ja vastaa tekstarilla mitä asiaa kun kullinnuppu nukkuu ei voi puhua ja hyppii seinille jos vahingossa seinänaapuri alkaa esimerkiksi imuroimaan :laugh:

p.s Enemminkin tiedän lapsia jotka EI NUKU liikkumattomissa kärreissä ;)

Meidän lapsi ei nuku liikkuvissa vaunuissa. On tottunut nukkumaan paikalla olevissa, joten liikkuvat ei toimi meillä.

Minä olen myös juuri tuollainen äiti, joka sulkee puhelimen ja ottaa ovikellon pois seinästä lapsen nukkuessa sisällä päiväunia. Ja vastaan tekstarilla. En ole tajunnut tekeväni jotenkin väärin. Ovikellon soidessa meillä alkaa myös räksyttää koirat, joten tasan tarkkaan siihen lapsi heräisi. Puhelimen kanssa en vain jaksa ottaa sitä riskiä, että lapsi herää, jos äänet pidän päällä.

Naapurit sen sijaan saa tehdä, mitä lystää. Ruohoa leikataan hyvin usein päiväuniaikaan ja kaikenlaista muutakin ääntä on välillä. Niihin lapsi joko herää tai ei, mutta en koe voivani rajoittaa muiden elämää.

Onpa ap:lla ahdistava naapuri! Tuollaiset tyypit pilaavat taloyhtiön ilmapiiriä asennoitumalla kaikkeen, mitä vain hän haluaa/tarvitsee/ vaatii. Lapsen elo ja olo ohittaa yhteisön muut tarpeet ja elämän, jolloin naapurisopu joutuu koetukselle monessa muussakin tilanteessa. Luu kurkuun ihan heti, eikä mitään aleta hyssyttelemään päikkäreiden vuoksi. Meinaako naapuri joka paikassa, lomilla ja matkoilla asettaa samanlaiset vaateet? MAailma pysäytetään kun meidän nuppu nukkuu.

se kuka sano etä ei tiedä muksua joka EI nukahtaisi vaunuihin,tervetuloa vaunuilemaan meidän neidin kanssa :D ei ole kun jossain 5kk ikävaihees pari kertaa nukahtanut,ei siis nuku liikkuvissa tai paikallaa olevis vaunuissa. metelitasoihin;meillä pystyy imuroimaa ku toi nukkuu :D. naapureista.. ei hyvää päivää... vaikka mekin asutaan okt ja suht isolla tontilla niin kyllä tänne kuuluu mopo pojat,naapurin sirkkelit yms. en kehtais pyytää naapureita olee hiljaa ellei siis hiljaisuutta rikottias

Ei nukkunu meilläkään ja jos ni max 15min nukku. Heräs moniin ääniin kotona ja pihalla. Ei meil hyssytelty, ipana oli nii tuhottoman herkkäuninen. Iän myötä on kasvanu unenlahjat äänten suhteen. Ja herä se vaikka oli hiljastakin.

Onneksi ei asuta enää rivarissa. Muistan, kun vauvan sai nukkumaan pihalle niin joku tuli kailottamaan yleiselle pihalle kovaan ääneen tai ruohoa leikkaamaan tms. Oli kyllä rasittavaa. En kyllä ois silti kehdannut pyytää ketään rauhoittamaan meidän Nupu-Tuutikin uniaikaa ;)

[QUOTE="Ehkä";28659333]kysyisin kauanko nupputuutikin ois tarkoitus nukkua ja ottaisin lapset sisään,sitten taas pääsis ulos remuumaan. Ärsyttävää hiukan,mutta naapurisovun vuoksi...[/QUOTE]

????? Oikeesti? Onko noin kilttejä ihmisiä olemassa? Mä en olis ikipäivänä pakottanut lapsiani olemaan kuumassa kämpässä sisällä keskellä päivää siksi, että naapurin vauvan nukkuessa pitää olla hiljaa. Mun mielestä on kohtuutonta pyytää muita olemaan hiljaa tollasesta syystä. Miksei se äiti voi nukuttaa vauvaansa sisällä, jos sitä kerran se meteli häiritsee?

Eli sä et vähääkään miettinyt naapurin äidin tunteita, mutta sä olet silti valtavan empaattinen? Kuulostaa enemmänkin sille, että toi sun "empatia" on aika valinnaista, jolloin sitä tuskin voi kutsua empatiaksi.

Jos olisit ollut mun naapuri ja tullut kämisemään tuollaisessa tilanteessa, sä olisit lentänyt niskaperseotteella lähimpään pusikkoon.

Yhteistyössä