Pitääkö mun muka päästää kasvattaja aina katsoon meidän pentua,jos se haluaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ois ppitäny lukea tarkemmin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuuluu laskea kasvattaja silloin kun se haluaa tulla. Meillä 3 pentua otettu niin että jokainen on sen jälkeen oma kun on astutettu jokainen 2 kertaa. Koiran omistus siirtyy sen jälkeen meille. Koirat on sijoitus pentuja ja kasvattaja myös määrää mihin näyttelyihin viedään. Jokaiselle koiralle saatava tietty määrä palkintoja ennen astutusta.

Höpö höpö. Ei tarvi päästää kasvattajaa katsomaan muulloin kuin astutukseen aikaan.
Etenkään kun sopimuksessa ei lukenut niin. Mitään velvollisuutta ap:n kuunnella kasvattajan uhkailuja ja määräilyjä. soittaisin poliisille joe ei lakkaa.

Höpö höpö. Ei tarvi päästää kasvattajaa katsomaan muulloin kuin astutukseen aikaan.
Etenkään kun sopimuksessa ei lukenut niin. Mitään velvollisuutta ap:n kuunnella kasvattajan uhkailuja ja määräilyjä. soittaisin poliisille joe ei lakkaa.

kysyköön kennelliitolta. Kasvattajalla oikeus mennä. Jos ei laske kasvattaja saa mennä poliisin kanssa. Toivottavasti kasvattaja ottaa pennun ap:lta pois. Ja luulen että ottaakin.

kysyköön kennelliitolta. Kasvattajalla oikeus mennä. Jos ei laske kasvattaja saa mennä poliisin kanssa. Toivottavasti kasvattaja ottaa pennun ap:lta pois. Ja luulen että ottaakin.

:laugh:

eli jokainen sijoituskoiran haltija sitoutuu olemaan 24/7 kasvattajan käytettävissä. Eli lomareissut ja muut perutaan jos kasvattaja haluaa tulla kattomaan koiraa JUURI NYT eikä vasta reissun jälkeen??

Siis kasvattajalla on oikeus nähdä sijoituskoiraansa ja valvoa tämän hoitoa ja kasvattamista mutta ei se nyt sitä tarkoita että kasvattaja voi mielivaltaisesti määräillä sijoituskoiran perhetta että koska niiden tulee olla kotona ja koska ei, lukuunottamatta sitä hetkeä kun koiraa käytetään astutukseen.

sitä paitsi pentu ei ole yksin ap:n. Se on myös kasvattajan ja kyl mä kasvattajana kävisin joka päivä. Jos ap ei noudata sääntöjä niin toivon että menettää pennun. Ottajia sijoitus koirille on

:laugh:

eli jokainen sijoituskoiran haltija sitoutuu olemaan 24/7 kasvattajan käytettävissä. Eli lomareissut ja muut perutaan jos kasvattaja haluaa tulla kattomaan koiraa JUURI NYT eikä vasta reissun jälkeen??

Siis kasvattajalla on oikeus nähdä sijoituskoiraansa ja valvoa tämän hoitoa ja kasvattamista mutta ei se nyt sitä tarkoita että kasvattaja voi mielivaltaisesti määräillä sijoituskoiran perhetta että koska niiden tulee olla kotona ja koska ei, lukuunottamatta sitä hetkeä kun koiraa käytetään astutukseen.

kyllä näin on. Pennun voi viedä kasvattajalle loman ajaksi. Mitä helvettiä ostaa sijoitus koira jos kerta ei sääntöjä pysty noudattamaan. Pennun voi antaa pois ja ostaa toinen pentu ilman sijoitussopimusta. Ap kuule. Sulla tulee olemaan vaikeuksia.

kyllä näin on. Pennun voi viedä kasvattajalle loman ajaksi. Mitä helvettiä ostaa sijoitus koira jos kerta ei sääntöjä pysty noudattamaan. Pennun voi antaa pois ja ostaa toinen pentu ilman sijoitussopimusta. Ap kuule. Sulla tulee olemaan vaikeuksia.

Mä en oo ap mutta en oo ikinä kuullu kasvattajasta joka haluais nähdä kasvattiaan joka päivä kuten sä kirjoitit, enkä myöskään sellaisesta kasvattajasta jonka pitää päästä katsomaan pentua juuri jonain tiettynä päivänä eikä voi sopia päivää joka sopii myös pennun haltijalle. Taidat olla valekasvattaja :)

kerro mitä rotua kasvatat, sunlaiselta en halua ikinä ottaa sijoituskoiraa.

et tiedä mikä on sijoituskoira. Et näköjään. En kasvata vaan tarjosin kodin kolmelle sijoituskoiralle jotka ovat minun heti kun yksi onnistunut astutus on helmikuussa ollut. Koira menee synnyttämään kasvattajalle ja saan koiran omaksi kun pennut maailmalla. Vain yhtä pentuetta vaille koira on oma. En kasvata itse. On teillä vähän tietoa mikä on sijoituskoira. Meillä kasvattajan kanssa erinomaiset välit. Näemme miltei päivittäin ja tänään kuulen suunnitelman viimeistä pentuetta varten.

Haloo. Minä en kasvata. Minulla on 3 koiraa joista 2 on nyt omia. Helmikuussa astutetaan tuo kolmas ja jos synnyttää terveen pentueen siirtyy tuo viimeinenkin omakseni. Kaikki koirani myös leikkautetaan kasvattajan sopimuksen mukaan.

Sinulla on oikeus lomamatkaasi. Juttele kasvattajan kanssa ja sovitte toisen ajankohdan vierailulle. Johan tuo menee ihan hulluksi.

Koirankasvattajat osaa olla tosi sekopäisiä ja niitä on NIIN moneen junaan ja osa on todella, todella, todella, todella sekaisin niistä koirista ja luulen, että vlillä jostakin muustakin. Näin 31v kokemuksella!!! Ja kaikessa mahdollisessa koiratoiminnassa mukana olleena. itse EN IKINÄ osta koiraa kuin ihan ihan omaksi, ilman mitään ehtoja.

et tiedä mikä on sijoituskoira. Et näköjään. En kasvata vaan tarjosin kodin kolmelle sijoituskoiralle jotka ovat minun heti kun yksi onnistunut astutus on helmikuussa ollut. Koira menee synnyttämään kasvattajalle ja saan koiran omaksi kun pennut maailmalla. Vain yhtä pentuetta vaille koira on oma. En kasvata itse. On teillä vähän tietoa mikä on sijoituskoira. Meillä kasvattajan kanssa erinomaiset välit. Näemme miltei päivittäin ja tänään kuulen suunnitelman viimeistä pentuetta varten.

Mulla on 23 v kokemus koiraharrastuksesta ja koirien kasvattamisesta ja olen itse ottanu aikoinaan 3 sijoituskoiraa. Joten uskallan väittää että mulla on jotain käsitystä asiasta :D

Sinulla on oikeus lomamatkaasi. Juttele kasvattajan kanssa ja sovitte toisen ajankohdan vierailulle. Johan tuo menee ihan hulluksi.

Koirankasvattajat osaa olla tosi sekopäisiä ja niitä on NIIN moneen junaan ja osa on todella, todella, todella, todella sekaisin niistä koirista ja luulen, että vlillä jostakin muustakin. Näin 31v kokemuksella!!! Ja kaikessa mahdollisessa koiratoiminnassa mukana olleena. itse EN IKINÄ osta koiraa kuin ihan ihan omaksi, ilman mitään ehtoja.

Mäkin luulen että ap:n koirankasvattaja kuuluu näihin sekopäihin. Ei kasvattaja voi mennä määräilemään jotain tiettyjä tapaamispäiviä. itse tunnen kymmeniä koirankasvattajia eikä kukaan ikinä koskaan oo menny määräilemään sijoituskoiriensa haltijoita ja velvoittamaan olemaan kotona että pääsee koiraa katsomaan. Jos ja kun ap kerran hoitaa koiraa hyvin niin kasvattaja voi aivan hyvin oottaa että ap tulee lomalta ja sen jälkeen kasvattaja voi tulla katsomaan koiraa.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Miksi ap ei vie koiraa sit loman ajaksi kasvattajalle? Ap salaa jotain ja kasvattaja haluaa tietää mitä salaa. Ap, miksi et kasvattajalle vie koiraa vai mihin pennun meinasit laittaa?

No se riippuu mitä sopimuksessa lukee. yleensä laitetaan joku yläikäraja eli kun koira täyttää vuotta x niin astutusoikeus raukeaa ellei kasvattaja oo käyttäny sitä siihen mennessä. Jos siinä sopimuksessa ei lue mitään ikärajoja niin periaatteessa se astutusoikeus on kasvattajalla vaikka sitte koko koiran eliniän niin kauan kunnes on käyttäny ne 3 kertaansa.

Joo, on nyt tullu vasta mieleen, että olis pitäny sellainen hoksata, mutta eipä tuo nyt haittakkaan vaikka kasvattaja "roikkuu mukana", kun ei tosiaan oo mainintaa papereissa..

Kuinkahan vanhana uroskoiraa voi vielä käyttää astutukseen? Niin kauan kun henki pihisee?

[QUOTE="Halloo";25295495]Miksi ap ei vie koiraa sit loman ajaksi kasvattajalle? Ap salaa jotain ja kasvattaja haluaa tietää mitä salaa. Ap, miksi et kasvattajalle vie koiraa vai mihin pennun meinasit laittaa?[/QUOTE]

No jospa ap ottaa koiran matkaan. Eihän se nyt oo mikään vaikea asia. jos lähtevät eteläsuomeen sukulaisiin niin kyllähän koiran voi mukaan ottaa :O

[QUOTE="Halloo";25295504]Mitä salaat ap? Kannattais tutkia jonkun viranomaisen tämä ap n juttu. Tosi outoa piilotella koiraa.[/QUOTE]

Sä et taida käydä ihan täysillä.

[QUOTE="Halloo";25295495]Miksi ap ei vie koiraa sit loman ajaksi kasvattajalle? Ap salaa jotain ja kasvattaja haluaa tietää mitä salaa. Ap, miksi et kasvattajalle vie koiraa vai mihin pennun meinasit laittaa?[/QUOTE]

haloo!!! Viettekö te aina koiran jonnekin hoitoon kun lähdette kotoa pois? Koira on perheenjäsen ja meillä perheenjäsenet kulkee mukana. Ei tietenkään ulkomaille ( paitsi jos sinne muutettaisiin ) mutta kotimaan matkailussa. En minä ainakaan veisi noin pientä pentua minnekään oman perheen luota!

[QUOTE="Lilli";25295501]Joo, on nyt tullu vasta mieleen, että olis pitäny sellainen hoksata, mutta eipä tuo nyt haittakkaan vaikka kasvattaja "roikkuu mukana", kun ei tosiaan oo mainintaa papereissa..

Kuinkahan vanhana uroskoiraa voi vielä käyttää astutukseen? Niin kauan kun henki pihisee?[/QUOTE]

Joo no uroskoiraa voi käyttää vanhanakin vielä astutukseen. TOisaalta uroksen käyttö jalostukseen on helpompaa, se vie vähemmän aikaa. Jos sulla ois narttu jolle teetetään pennut niin se vie astutuksen lisäksi sellasen pari kuukautta sitte. narttukoirilla vaan ikä tulee vastaan että kovin vanhaa ei enää voi astuttaa. nartuilla yleensä laitetaankin joku yläikäraja mihin mennessä kasvattajan pitää hoitaa osuutensa ja jos ei hoida niin se on voivoi sitten.

Koiraa voi käyttää astutukseen niin kauan kuin pysyy terveenä ja eläinlääkäri todennut terveeksi. Jokainen koira ennen astutusta pitää saada paperi että terve. Olkoon koira vaik 12v

haloo!!! Viettekö te aina koiran jonnekin hoitoon kun lähdette kotoa pois? Koira on perheenjäsen ja meillä perheenjäsenet kulkee mukana. Ei tietenkään ulkomaille ( paitsi jos sinne muutettaisiin ) mutta kotimaan matkailussa. En minä ainakaan veisi noin pientä pentua minnekään oman perheen luota!

meillä nuo 3 menee aina kasvattajan hoitoon jos reissuun lähdemme. Hankala kulkea kolmen ison koiran kanssa. Ja huom. Koira on koira. Voi se joillekin olla perheenjäsen mutta meille se on ihan koira. Allergisten ihmisten luo tuskin koiria kylään voi viedä.

Yhteistyössä