Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Minä sanoisin, että "normaalissa" perheessä ei keskinäistä avunantoa korvata rahalla.
Se toki ei estä toisiansa taloudellisesti avustamasta, jos joku sakista taloudellisen avun tarpeessa on.
![]()
Isovanhemmille ei makseta, periaate "vuoroin vieraissa." Sisaruksilta kysytään mitä haluvat palkkioksi. Reilua minusta.
Mä oon hoitanu mun siskon lasta, ilmaseks, kuten myös toisinpäin.
Meillä ei tällaista tilannetta ole ollut, mutta jos olisi ollut, niin jos minulla olisi ollut vaikka itseäni kymmenen vuotta nuorempi opiskelijasisar ja itselläni suht hyvä taloudellinen tilanne, niin olisin maksanut saamastani lastenhoitoavusta.
Mun mielestä näissä jutuissa on vastavuoroisuus pointtina. Puolin ja toisin autellaan siinä mitä osataan ilmaiseksi, miksi lapset olisi jokin poikkeus? Ei mun mieskään veloita siitä että korjailee mun vanhempien tietokonetta, vaikka joskus joihinkin asennuksiin on mennyt useampia tunteja.
Teille yksi kysymys, joiden mielestä pitäisi maksaa. Mitä sitten kun vanhempanne ovat niin vanhoja että tarvitsevat apua. Veloitatteko kaupassa käynnistä, ruuan laitosta, lääkkeitten jaosta ja muusta?
Mulla ei oo ikinä ollut sellasta tilannetta, että olis tarvinnu maksaa lapsen hoitajille. Lapsella on hyvä isä ja isovanhemmat, joten vapaa-aikaa oon saanut ihan yllin kyllin. Nytkin se reissaa jo toista viikkoo isänsä kans sukuloimassa.
Ei me olla maksettu. Koskapa autetaan sitten vastavuoroisesti missä pystytään.