Pitääkö ihmisellä olla aina joku projekti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näinkö se on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näinkö se on?

Vieras
Mitenkäs tätä nyt aloittaisi purkamaan. Ikää on kertynyt jo yli 30 vuotta, likempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä. Naimisissa, perhe on, vakituiset työpaikat, omakotitalo, säästötili, kaksi autoa... Pidämme samoista asioista, mutta nykyään tuntuu, että yhdessä on tylsää. En nauti kotona olemisesta yhtään, mutta kukaan ei jaksa kaiken aikaa paeta töihin ja kun työn välillä pakenee ystävien seuraan niin välillä on pakko hoitaa sitten parisuhdetta ja olla yhdessä. Ja kuitenkin aina tulee mieleen, että tämä on niin tylsää kun elämä on liian valmista, mitä me nyt tehtäis sitten? Ehdotin asunnonvaihtoa, ei oikein innostunut puoliso ajatuksesta, kerrostaloasunto kaupungista sopisi, mutta se tarkoittaisi paikkakunnan vaihtoa. Työskennellään eri kaupungeissa, joten kumman työn mukaan asunto hankittaisiin? Nyt on asuttu näiden kahden kaupungin välissä kompromissina. Vai onko tällainen vaan tekohengitystä kun jos mikään ei tunnu miltään niin onko parisuhde silloin kuollut? Enää ei jaksa edes riidellä, huolestuttaa sekin.

Kyllä tuo vähän kuulostaa, että tuo asunnon vaihto olisi vain joku projekti eli jotain tekemistä ja jotain mitä suunnitella..

Minulla on vähän samanlainen olo, että mitäs tässä nyt sitten? Niin monta vuotta meni siihen haaveiluun, että on oma koti ja lapsi. Yhtään ajatusta en uhrannut sille, että mitäs noiden jälkeen. Pitäisi keksiä uusia tavoiteltavissa olevia unelmia, mutta en tiedä vielä mitä pystyisin oikeasti toteuttamaan. Ilmeisesti on pakko olla kuitenkin jotain mistä haaveilla ja mihin pyrkiä tai käy niin kuin sinulle, että väkisin alkaa jotain projektia kehittelemään että olisi edes jotain!

Voisitko ajatella, että teillä seuraava "projekti" olisi sen parisuhteen elvyttäminen? Että ottaisit tehtäväksesi sen kuntoon saamisen, selvittäisit oikein perinpohjin josko siihen saisi jotain kipinää. Kuulostaa vähän pahalta tuo kun sanot että on pakko hoitaa parisuhdettakin jossain välissä.

Mulla on aina oltava joku projekti. Nyt se on kasvienkasvatus, koitan saada vihdoin kotona kasvit kasvamaan ja olen hurahtanut hydroiluun. En tiiä kauanko tää rojekti kestää, mutta ilman näitä mie pimahtaisin :D Aina on oltava jotain joka "vie mennessään".

Minä taas odotan, että projektit loppuis joskus, että sais vain olla ja elää normaalia arkielämää... mutta ei näy loppua ei, siitä pitää huolen tämä ikivanha maalaistalo, joka mentiin ostamaan. Tämänhetkinen projekti on saada viimeinenkin lastenhuone yläkerrasta tapetoitua ja seuraavana onkin kanahäkin elementtien rakentaminen; kuka elää maalla muka ilman kanoja? ;)

Yhteistyössä