Pistos kyljessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vko 21
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vko 21

Vieras
Onko kellään kokemusta kivuliaasta pistosta kyljessä? Saattaa kestää puoli tuntiakin ja mennäkseen ohi taas muutamaksi tunniksi. Kipu on toisinaan niin kova, että itkua pitää vääntää. Mitä tämä voisi olla?

Mulla oli viime raskaudessa n. puolivälistä lähtien toisessa kyljessä aika kovaa kipua, joka helpottui vain levolla makuuasennossa. Mitään muuta selitystä ei lääkäri keksinyt, kuin että vauva painaa kylkeä. Sisäelimenikin ultrattiin, mut ei siellä mitään poikkeavaa ollut. Kipu lähti heti synnytyksen jälkeen pois.

Tässä toisessa raskaudessa (nyt rv 26) olen kokenut vasta kerran yhtäkkisen kivun kyljessä, ja mullakin se kesti puolisen tuntia ja häipyi sitten itsekseen.

Nytkin pistää ja pitäisi mennä nukkumaan. Toivottavasti menee ohi. Vauva on mielestäni ollut tänään enimmäkseen tuon kipeän kyljen puolella ja illalla tunsin muutaman potkun ja sen jälkeen alkoi taas pistää kyljestä. Joten saattaa olla juuri tuosta johtuvaa vihlontaa. Taidan kuitenkin soittaa aamulla neuvolaan ja pyydän, että asiaa voisi selvittää tarkemmin. Kiitos Cecilia vastauksestasi! :)

Mulla pistosta vasemmalla ylimmän kylkiluun päällä. Ollut jo noin kuukauden ajan vaihtelevasti päivittäin. Muilta palstoilta olen lukenut johtuvan vauvan työntäessä kylkiluita ulospäin, kylkivälilihasten ""kramppaamisesta""... ei vaarallista, mutta viheliäistä välillä

Tänään ei ole pistänyt ollenkaan ja kävin vielä varmuuden vuoksi ostamassa Patrician tukivyön. Toivottavasti siitä olisi apua tähänkin vaivaan ja muutenkin. :)

Mulla tuli pistos oikeaan kylkeen viime viikonloppuna ja kipu oli ajoittain aika voimakastakin. Lepohan siihen auttoi mutta heti kun nousi ylös niin ensimmäiset viisi minuuttia olivat yhtä tuskaa. Mulla oli tarkistusultra tiistaina ja samalla otettiin virtsanäyte ja verinäytteitä (en kyllä tiedä mitä niistä katsoivat). Lääkäri lupasi ilmoittaa, jos niissä ilmenee jotain mutta ei ainakaan vielä soittoa ole kuulunut. Kylkikipua ei ole enää ollut.. Rv 23+3

Yhteistyössä