pistos rinnalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut.

Vieras
Hei

Elikkäs olen plussannut ja nyt eilisestä asti ollut aina välillä sellainen vihlaisu/pistos oikean rinnan alla ja oikeassa kyljessä rinnan vieressä. osaako joku kertoa mistä voisi johtua? kipu ei sinänsä ole kamala, mutta häiritsee nyt..olen alkanut miettimään kohdun ulkopuolista (ei kuitenkaan pistosta hartialla) tai keskenmenon vaaraa. onko kokemusta tai tietämystä?

kiitos kamalasti jos koju jaksaa vastata

Keskenmenoon ei kyllä viittaa, kohdunulkoiseen ehkä... Mutta paljonko olisi nyt viikkoja? Kohdunulkoinenkaan ei heti oirehdi eli jos viikkoja on vasta esim. alle 7, niin silloin kyse lienee jostain muusta. Tai voisiko olla ihan raskaudenkin oire, en tiedä. Itselläni ensimmäinen raskausoire tässä raskaudessa oli rintojen arkuus jo viikkoa ennen plussaa. Mutta se oli erilaista kuin kuvailemasi kipu. Voithan soitella terkkariin, meillä ainakin voi soittaa tai käydä sairaanhoitajan vastaanotolla ilman maksua joka arkipäivä aamuisin...

Keskenmenoon ei kyllä viittaa, kohdunulkoiseen ehkä... Mutta paljonko olisi nyt viikkoja? Kohdunulkoinenkaan ei heti oirehdi eli jos viikkoja on vasta esim. alle 7, niin silloin kyse lienee jostain muusta. Tai voisiko olla ihan raskaudenkin oire, en tiedä. Itselläni ensimmäinen raskausoire tässä raskaudessa oli rintojen arkuus jo viikkoa ennen plussaa. Mutta se oli erilaista kuin kuvailemasi kipu. Voithan soitella terkkariin, meillä ainakin voi soittaa tai käydä sairaanhoitajan vastaanotolla ilman maksua joka arkipäivä aamuisin...

kiitos kun vaivauduit vastaamaan. Minulla on viikkoja ihan vähän, vaikea määrittää tarkkaa kun menkat miten sattuu. kävin tänään lääkärissä jo eilen ultrattiin. eivät oikein osanneet sanoa mitään vielä.. mutta sen sanoivat ettei ihan tyypillisesti kyllä näyttäisi ulkopuoliselta. ei kait se auta kun odotella..jos kipu pahenee, niin lääkäriin sit heti

Viimeksi muokattu:
Hei

Itsekin vasta 9+0 viikoilla mutta ultrattu ja nähty kaiken olevan ok. Ihan alkuvaiheessa minulla kramppasi kovasti vatsalihakset ja tuli sellaisia viiltävää kipua niihin - ja edelleen jos treenaan vatsalihaksia. Urheilen paljon ja lihakseni hyvässä kunnossa, jonka takia neuvolassa varoiteltiin vastaavista kivuista vatsan ja kylkien seutuvilla ja etenkin juuri tuosta rinnan alka. Syyksi sanottiin lihasten venyminen/antaminen periksi joka saattaa siis alkaa hormoonien myötä ihan alkuvaiheessa. Saattaa siis olla ihan normaalia kropan valmistautumista raskauteen. Tsemppiä odotukseen. Itse odotan ensimmäistä ja tiedän ettei ole helppoa olla pelästymättä näistä muutoksista kun ei ole aiempaa kokemusta "normaalista"

Hei

Itsekin vasta 9+0 viikoilla mutta ultrattu ja nähty kaiken olevan ok. Ihan alkuvaiheessa minulla kramppasi kovasti vatsalihakset ja tuli sellaisia viiltävää kipua niihin - ja edelleen jos treenaan vatsalihaksia. Urheilen paljon ja lihakseni hyvässä kunnossa, jonka takia neuvolassa varoiteltiin vastaavista kivuista vatsan ja kylkien seutuvilla ja etenkin juuri tuosta rinnan alka. Syyksi sanottiin lihasten venyminen/antaminen periksi joka saattaa siis alkaa hormoonien myötä ihan alkuvaiheessa. Saattaa siis olla ihan normaalia kropan valmistautumista raskauteen. Tsemppiä odotukseen. Itse odotan ensimmäistä ja tiedän ettei ole helppoa olla pelästymättä näistä muutoksista kun ei ole aiempaa kokemusta "normaalista"

kiitos kovasti vastauksesta, helpotti oloa kun juuri tuollaisia ne minunkin oireeni ovat ja tosiassa jos jotain on sattuakseen, niin sitten sattuu..ei sille mitään voi. mutta minulla kolme keskenmenoa ollut jo elämässä...niin kaikki kauhistuttaa. mutta tällä joka päiväisellä uuden hysterian aiheen keksimisellä, mikä vaan raskaus keskeytyy ja pää hajoaa

Viimeksi muokattu:
Hei ap, tiedoksesi vain, että alkuraskuden keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa! Sen jälkeen on tietysti eri juttu, mutta tuskin silloinkaan keskenmenoa saa aikaan hysterialla tai stresillä, ennemminkin tapaturmalla, päihteillä tms.

Toivottavasti sinulla siis kaikki hyvin. Ultrassa tilanne voidaan tarkistaa, mutta viikkoja pitää ensin olla riittävästi.

Hei ap, tiedoksesi vain, että alkuraskuden keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa! Sen jälkeen on tietysti eri juttu, mutta tuskin silloinkaan keskenmenoa saa aikaan hysterialla tai stresillä, ennemminkin tapaturmalla, päihteillä tms.

Toivottavasti sinulla siis kaikki hyvin. Ultrassa tilanne voidaan tarkistaa, mutta viikkoja pitää ensin olla riittävästi.

joo tiedän ettei voi :) mutta päänsä voi. Minulla on seitsemän vuotias tyttö jo entuudestaan että pitää olla kiitollinen siitä yhdestä ainakin.

Viimeksi muokattu:
Juu päänsä saa kyllä hajalle! Itsekin olin aika kauhuissani ekassa raskaudessa, mutta kaikki meni hyvin. Sitten toka paljastuikin tuulimunaksi ja sen jälkeinen raskaus oli kyllä tuskaa np-ultraan asti, jolloin sai huokaista helpotuksesta, ainakin sillä erää... Tämä kolmas raskaus on vielä kesken, että ei tiedä mitä lopulta tuleman pitää.

Yhteistyössä