Pistin vieraan lapsen nurkkaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tytöllä oli synttärit. Lapset leikkii ja minä seurasin sivusta. Kävelin tytön huoneeseen katsomaan mitä siellä touhutaan. Yksi tytöistä katsoi minua ja sanoi minulle: Mitä vittua sä tuijaat?

Katson sitä tyttöä suu auki ja kysyi että mitä se oikein sanoi, hän toisti samat sanat. Sanoin tytölle rauhallisesti, että aukuisille ei puhutaan noin. Se alkoi nauraamaan. Ohjasin häntä nurkkaan. En koskennut häneen ollenkaan.
Nurkassa tyttö oli ehkä minuutin verran. Sanoin hänelle että hän voisi pyytää anteeksi. Vastaukseksi kuulin vain vittuilua.

Olisin lähettänyt tyttöä kotiin, mutta kun ne 2 tuntia olen vastuussa hänestä niin hän jäi. Kun tytön äiti tuli hakemaan lasta kerroin mitä tapahtui. Tytön äiti haukkui minua huoraksi ja sanoi että meidän lapset eivät ole enään kavereita.

Keskustelin oman lapsen kanssa siitä mitä tapahtui, ja tyttö itse sanoi minulle, ettei halua olla sen tytön kanssa kavereita kun ei kunnioita aikuisia.

Mitä itse olisit tehnyt?

Siis oikeasti??

Mä en todellakaan antaisi oman lapseni olla tommosen perheen lapsen kanssa missään tekemisissä!
Äidillä päässä jotain vajausta ehkä?
Jos mulla noin olisi sanonut niin olisi nurkassa ollut loppu ajan.

siis täh..onks tää joku provo, ei kai aikuiset ihmiset huorittele jos joku kertoo että lapsesi kiroilee? Ja miten te ees ootte tollasten kavereita että ovat teillä synttärikutsuilla...?

Joo siis ei halua olla kaveri kun ei kohtele hyvin aikuisia, sanoi lapsesi? Jaa minkähän ikänen...

Jos tollanen tilanne olis oikeesti ollut, olisin lopuks vaikka läimättäny oven nenän eestä kiinni sanomatta sanaakaan. Ja ohjasit nurkkaan koskematta? Miten?

"Nonii, käänny vasemmalle, sit oikeelle, noni..."

Joo siis ei halua olla kaveri kun ei kohtele hyvin aikuisia, sanoi lapsesi? Jaa minkähän ikänen...

Jos tollanen tilanne olis oikeesti ollut, olisin lopuks vaikka läimättäny oven nenän eestä kiinni sanomatta sanaakaan. Ja ohjasit nurkkaan koskematta? Miten?

"Nonii, käänny vasemmalle, sit oikeelle, noni..."

Nouseeko sulla hissi ihan ylimpään kerrokseen kunnolla?

Lapsen saa nurkaan kun sen käskee sinne menemään.

Mun 5v poikani ei halua erään samanikäisen pojan kans olla kaveria kun poika ei tykkää kun tää toinen poika käyttäytyy rumasti. Ei ollenkaan omituista.

12 v. tyttö ja olen onnellinen kun omaa lapsi kunnoittaa minua. Ja lapsen saa ohjatuksi nurkkaan koskematta. Sen tytön äidin mielestä en olisi saanut pistää lapsta nurkkaan, se on henkinen pahoinpidely.

Alkuperäinen kirjoittaja enpä oikein usko..;24649790:
Ai sun lapsi sanoi ettei halua olla kaveri koska ei kunnioita aikuisia? Melko kypsää ajattelua sun LAPSELTA. just just..

Kuvitteletko tällaisten lasten olevan kivaa seuraa? Jos itse on opetettu käyttäytymään toisin.

Mitä vittua sä tuijaat?

12 v. tyttö ja olen onnellinen kun omaa lapsi kunnoittaa minua. Ja lapsen saa ohjatuksi nurkkaan koskematta. Sen tytön äidin mielestä en olisi saanut pistää lapsta nurkkaan, se on henkinen pahoinpidely.

Ei minunkaan lapsiani olisai saanut laittaa nurkkaan, jäähypenkille, mutteivät he koskaan tuollaisia huutelisi vieraille, kun eivät meillekään.
En ymmärrä lainkaan nurkkaa, jäähypenkkiä, lapsien kanssa täytyy jutella pienestä pitäen, kasvatus alkaa kehdosta. 12-vuotiaana ollaan jo auttamattomasti myöhässä.

Minä olisin pyytänyt tytön kanssani kahdestaan juttelemaan ja kertonut hänelle elämästä, siitä miten täällä pärjäävät vain ne, jotka ottavat toiset ihmiset huomioon ja käyttäytyvät ystävällisesti. Olisin jutellut pidempäänkin ja kuunnellut tyttöä.

Oli todella lapsellista käytöstä laittaa iso ihminen nurkkaan.

Ymmärrän, etteivät lapsesi ja rumien puhuja voi olla kavereita enää kuten ystävän äiti totesi sinulle. Teillä vain on eri kasvatusperiaatteet ja mielestäni sinulla on paremmat.

Opettele jatkossa juttelemaan tyttäresi kanssa kaikesta.

Minä olisin sanonut sille 12- vuotiaalle että sivoaa suunsa ja vähän äkkiä + pyytää anteeksi tai soitan äidin hakemaan hänet kotiin. Ja olisin soitanut sille äidille haistattelun jatkuessa, kaivanut numeron vaikka numerotiedustelusta. En ymmärrä tuota nurkkaan ohjaamista, koska et sinä voi kasvattaa toisen tuon ikäistä (jo pilalle mennyttä) lasta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Have you ever considered publishing an ebook or guest authoring on other websites? I have a blog centered on the same ideas you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my subscribers would enjoy your work. If you're even remotely interested, feel free to shoot me an e mail.

Greetings from California! I'm bored to death at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you present here and can't wait to take a look when I get home. I'm shocked at how fast your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, great blog!

Gday. I was thinking about adding a backlink back to your site since both of our web sites are primarily based around the same topic. Would you prefer I link to you using your site address: or web site title: . Be sure to let me know at your earliest convenience. Many thanks

Hey. I was contemplating adding a website link back to your site since both of our sites are primarily based around the same topic. Would you prefer I link to you using your site address: or blog title: . Please let me know at your earliest convenience. Thankyou

Yhteistyössä