Tietääkö lapsesi kuukautisistasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lapset 5 ja 7 enkä ole niitä ottanut milloinkaan vessaan mukaan. Narua ovat ihmetelleet. Vielä ei ole ajankohtaista siirtää heitä teinien maailmaan. Eletään ensin tämä viaton lapsuus vailla huolia.

Voi olla nainen mutta silti ei tarvitse tykätä kuukautisistaan. Tykkäätkö itse siitä, että verta valuu joka kuukausi ja tunnet olosi tunkkaisen likaiseksi? Siksi vain sanoin pojalleni, että onneksi hänen ei tarvitse "naistenvaivoista" koskaan kärsiä. Kai te muut sitten tykkäätte ihan hirmuisesti kuukautistanne ja olonne on aivan superhyperihananmahtavanraikas niidenkin aikana? Vai kuinka??

oon vaihtanu siteenkin muksun ollessa yhtäaikaa vessassa, ja kertonut niin paljon kuin alle 4 vee nyt pystyy tajuamaan. :D olen sanonut että puhutaan niistä sitten vielä enemmän ku olet vähän isompi ja ymmärrät paremmin. ihan pienestä ollaan kyllä käytetty myös pimppi ja pippeli nimityksiä, kaverini puhui muksuilleen aina etupyllystä...tiä sitte mikä se oli pojilla. :D en jaksa tajuta. puhutaan asioista nii ku ne on... Meillä kotona oli jotenki hirmu rajoitteista se menkoista puhuminen ynnä muusta asiaan liittyvästä, en halua että tyttäreni kokee moista noloutta asiasta joka on maailman luonnollisin.

Poikani 4v kyllä ymmärtää ja olen hänelle puhunut aiheesta :) tietää siis mitä tamponit ovat ja miksi niitä ostetaan, vaikkei olekaan ollut näkemässä niiden poistoa tai asennusta. Sen takia niistä tietää, kun luuli niitä joskus karkeiksi ja selitin, ettei ole karkkeja. Jos joskus ovenraossa onkin ollut pälyilemässä, korkeintaan olen tamponin vaivihkaa kiskaissut pönttöön istuessani ja uuden asentaminen käy sekuntissa ihan ilman kummempaa akrobatiaa samalla. Ei ole meillä menkat tai niihin liittyvät välineet mikään tabu.

Voi olla nainen mutta silti ei tarvitse tykätä kuukautisistaan. Tykkäätkö itse siitä, että verta valuu joka kuukausi ja tunnet olosi tunkkaisen likaiseksi? Siksi vain sanoin pojalleni, että onneksi hänen ei tarvitse "naistenvaivoista" koskaan kärsiä. Kai te muut sitten tykkäätte ihan hirmuisesti kuukautistanne ja olonne on aivan superhyperihananmahtavanraikas niidenkin aikana? Vai kuinka??

Ihan varmasti löytyy sellaisiakin naisia, joiden elämään kuukautiset eivät vaikuta millään tavalla ja jotka suhtautuvat menkkoihin pelkästään positiivisesti!

Kyllä nuo molemmat tietää, on nähneet että äidillä on joskus "vaippa" ja vanhemmalle olen ihan sanonutkin kun on nähnyt verta että äidiltä joskus vuotaa verta mutta se ei ole vaarallista.

Ei mikään "big deal" meillä, ihan sellanen vois sanoa normaali elämään liittyvä asia.

Ikää lapsilla on 1v9kk ja 2v9kk.

Ajatteleeko joku oikeasti näin?

Sama.. Lapset tietää, joskus oon erehtyny käyttään siteitä... Mut normaalia meillä, ei mikään tabu, muttei kauheeta vaahtoomista asiasta....
mut ku vaihoin kuppiin, voin sanoa että oloni on superhyperihananmahtavanraikas, kuten joku aikaisemmin kirjoitti! :D

Mun pojat on aina tienneet kuukautisista, mun pienempi poika on nähnyt koiran synnyttävän ja tietää että ihmisen lapsetkin syntyvät samalla tavalla. Meilläkin on puhuttu aikuisten vaipoista.

[QUOTE="vieras";23835490]lapset 5 ja 7 enkä ole niitä ottanut milloinkaan vessaan mukaan. Narua ovat ihmetelleet. Vielä ei ole ajankohtaista siirtää heitä teinien maailmaan. Eletään ensin tämä viaton lapsuus vailla huolia.[/QUOTE]

Vaurioittaako se jotenkin lapsen viattomuutta tai aiheuttaa heille suurtakin huolta, jos heille kerrotaan mitä ovat kuukautiset? :D

[QUOTE="eee";23838533]Vaurioittaako se jotenkin lapsen viattomuutta tai aiheuttaa heille suurtakin huolta, jos heille kerrotaan mitä ovat kuukautiset? :D[/QUOTE]

niinpä

Mä en kyllä ymmärrä, ettei aikuiset ihmiset käy rauhassa vessassa vaan lapset saa tulla mukaan... Itse en ole ikinä lapsia ottanut vessaan mukaan, joten eivätpä ole myöskään nähneet siteen/tamponinvaihtoa (yäk, miksi kukaan haluaisi että lapsi näkee??? ) tai sitä että äiti vuotaa joskus verta. Kuukautisista on silti puhuttu ihan avoimesti, tyttäreni alkaa olla siinä iässä että kohta ne hänelläkin alkaa. Siteet on vessan kaapissa, ne kyllä näkyy jos oven avaa.

Kyl mun 3v tietää jotain koska on huomannu siteitä jne ja pienempänä nähnykin vaihtoa jne. Vastasin siihen mitä se kysyi. Ei munkaan lapsuudenkodissa sailailtu enkä näe sitä tarpeelliseksi nytkään.

en kyllä ymmärrä millainen ruumiinrakenne pitää olla, että tamponin narut jää näkyviin? :o
eipä kyllä itseltäni näy ellei ihan asioikseen pimppiin/ häpyhuulten väliin tiiraile :o

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä tätä;23846470:
en kyllä ymmärrä millainen ruumiinrakenne pitää olla, että tamponin narut jää näkyviin? :o
eipä kyllä itseltäni näy ellei ihan asioikseen pimppiin/ häpyhuulten väliin tiiraile :o
Kaikilla ei häpyhuulet roiku kuin ajokoiran korvat.

Yhteistyössä