Pistin muksut sokerittoman pöydän ääreen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoenix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoenix

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
4 281
0
36
Oulu
Alkoi jo tosissaan jurppia, ku esikoinen luulee elävänsä pelkällä jogurtilla ja jäätelöllä. Pikkusisko otti jo hyvää vauhtia mallia isommasta. Son sitte hoidossaki sokerit pois nii kauan, että alkaa oikea ruoka maistua :kieh:

ihan hyvä että teet noin... Meillä toi 4 vuotias kuvittelee kans elävänsä vaan makealla, mut musta on tullu niin kaamee äiti että kun on ruoka-aika, pöydästä ei ennen nousta kun lautanen on tyhjä :kieh: menkööt pentele vaikka koko päivä siinä... kummasti se lautanen vaan tyhjenee kun huomaa että muut pääsee jo ulos ym kun ovat syöneet...

Tuolle uhmikselleko? :o Ei auttanut, ei niin yhtään mikään. Nyt tehdään sen kautta, että seuraavan kerran ku sokeria maistaa, nii se maistuu ällömakealle. Puhumista onkin kokeiltu vuoden päivät, mutta vastassa on aina kiukkupussi ja kauhea tappelu.

Alkuperäinen kirjoittaja alina:
Hyvä, phoenix! Niin sitä pitää, turhat sokerit sun muut hiilaripommit pois ja kunnon ruokaa tilalle! =)

Terve vaa alina =) Rekkauduhan sinäkin =) hauskinta tässä on se, että ukko ei ole tätä karppausta okein hyvällä katsonut, mutta kun puhuin että muksuilta otetaan sokeri pois, nii heti oli kybällä mukana :D

Ohoh. Rohkea veto. Onko hoitopaikka mukana juonessa?

Sitä vaan ihmettelen mihin vedet rajan mikä on sokerista ja mikä ei? Monissa leivissä esim. on sokeria ja hedelmissä sitä on luonnostaan. Pienissä määrin sii tarpeellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:

Sitä vaan ihmettelen mihin vedet rajan mikä on sokerista ja mikä ei? Monissa leivissä esim. on sokeria ja hedelmissä sitä on luonnostaan. Pienissä määrin sii tarpeellinen.

Muksujen kohdalla raja vedetään lisättyyn sokeriin. Hoitopaikka on pph, ja oikein tuttu sellainen, joten asiasta ei varmasti tule ongelmaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:

Mutta piilosokeriakin muuten tulee helposti syötyä ihan hirveesti. Sokeria kun on nykyisin niissä ns. terveellisissä kevyt-tuotteissa lähes kaikissa (esim. lihaleikkeleissä). Mutta niillekin on olemassa vaihtoehto. :)

Enkä usko, että ap tarkoitti tommosia hedelmien sokereita yms. jotka kuitenkin sen sokerisuutensa vastapainona ovat muuten terveellisiä, vaan just semmosia, joissa tietää sokeria olevan paljon ja ihan turhaa.

Hyvä ap!

Oikein :D Täällä kanssa pistetään välipalat "syyniin", ongelma vaan on että muut jotka lapsen kanssa tekemisissä eivät ole mukana... :whistle:

Eli kun kotona mennään niin että vesi riittää janojuomaksi, ruisleipä korvaa välipalalla pullat, niin heti ekassa kyläpaikassa tuhahdellaan mun pyynnöille olla antamatta!! :kieh: Mehuja ja trippejä on joka puolella, ja tarhassakin todella usein välipalalla jäätelöä, jugurttia ja ainakin kerran viikossa karkkia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Oikein :D Täällä kanssa pistetään välipalat "syyniin", ongelma vaan on että muut jotka lapsen kanssa tekemisissä eivät ole mukana... :whistle:

Eli kun kotona mennään niin että vesi riittää janojuomaksi, ruisleipä korvaa välipalalla pullat, niin heti ekassa kyläpaikassa tuhahdellaan mun pyynnöille olla antamatta!! :kieh: Mehuja ja trippejä on joka puolella, ja tarhassakin todella usein välipalalla jäätelöä, jugurttia ja ainakin kerran viikossa karkkia!!!

Täh, tarhassa karkkia?? :o Mä olen nyt näillä helteillä antanut isomman pojan juoda mehuja; mun tekemässä mehussa on vain vähän sokeria.

Maustamattomat viilit ja jogurtit ovat huomattavasti järkevämpiä ja kaikella tapaa kestävämpiä vaihtoehtoja koko perheen ravitsemuksen kannalta. Ja kun pakastimessa on marjoja ja kaapissa müslia, ollaan jo otettu monta hyvää askelta.

Meillä nuo ovat jokapäiväisessä käytössä, mutta ostan joskus herkutteluun litran vaniljajogurtin esim. marjapiirakan kastikkeeksi.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
http://www.leipatiedotus.fi/default.aspx?path=4;177;313

Tää oli hauska. Mun tulos oli 4 sokeripalaa, mutta sekään ei kyllä pidä paikkaansa, koska join lasillisen light-siideriä.

Mutta sen sijaan söin kyllä eilen 4 nektariinia ja niissä on sokeria, mutta niitä ei tossa kysytty...

Ainii ja pitäs varmaa selventää, ennen ku joku ihmettelee, että tämä akkakin karppaa ja on varsin tyytyväinen karppauspäätökseensä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:

Täh, tarhassa karkkia?? :o Mä olen nyt näillä helteillä antanut isomman pojan juoda mehuja; mun tekemässä mehussa on vain vähän sokeria.

Sanos muuta!! Eikä kyse ole siitä että silloin kun on lapsilla nimpparia ym. niin tarjoovat karkkia, vaan heillä on siellä tikkarikulho oikeen mistä otetaan silloin tällöin esim. perjantain kunniaksi tikkarit! Ja tädit tuo usein namiaskeja, jos he ovat olleet lomalle tai reissussa!