pistin ihon alle ilmaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihonlalaisesti tai lihakseen injektioituna ilma ei tapa :) Ilmaembolia (verenkiertoon joutunut ilma) voi olla hengenvaarallista jos määrä on iso (ilma tukkii verisuonen eikä veri pääsekiertämään. Mutta sitä saa tosiaan olla ainakin infuusioletkullinen.

Eikö täällä olekaan pilvin pimein sairaanhoitajia ja lähihoitajia? Mä todella haluaisin tietää poistuuko se suoneen pistetty ilma koskaan ja jos poistuu, niin miten?

Alkuperäinen kirjoittaja ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:
Eikö täällä olekaan pilvin pimein sairaanhoitajia ja lähihoitajia? Mä todella haluaisin tietää poistuuko se suoneen pistetty ilma koskaan ja jos poistuu, niin miten?

pieruina tulee ulos.

Miten? Se vain imeytyy suonen läpi?

tee pieni reikä ihoon ja odota että se ilmakupla tulee siitä reiästä pieruna ulos.

pieruina tulee ulos.

Miten? Se vain imeytyy suonen läpi?

tee pieni reikä ihoon ja odota että se ilmakupla tulee siitä reiästä pieruna ulos.

Miten ihmeessä mä kuvittelin, että tältä palstalta vois saada asinatuntevia vastauksia. Toisin sanoen kukaan ei tiedä miten helvetissä se ilman suonista katoaa. Eiks vaan?

Öh siis se ilma (happea hiilidioksidia ) sitoutuu vereen ja poistuu niinkuin normaalistikin hiilidioksidi ja happi vaihtuu eli keuhkoissa? Jos jotain epäpuhtauksia on mukana niin ne varastoituu kehoon tai poistuu munuaisten kautta ellei maksa tuhoa.

Yhteistyössä