Pisti miettimään tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
että ei varmaan kaikki ole kohdallaan sellasessa perheessä jossa lapsen pitää edes pelätä että isä kuskaa lapsiaan humalassa. Ei sit onneks ainakaa tänään ollu kännissä se isä.

Tekis mieli jotenki auttaa tai tukea sitä tyttöä joka pelkäsi isänsä ajavan humalassa. En vaan vielä tiiä miten. Oon kyl huomannu että tyttö hakeutuu mun seuraan ja juttelee kaikenlaista. Menee vissiin kutoselle tämä tyttö.

Tee nimetön ilmianto sos.toimeen. Käyvät katsomassa mikä tilanne kotona on. Liian kauan lasten kohdalla mielestäni odotellaan ja ajatellaan ettei se minulle kuulu jne.. Mielummin turha käynti ja kaikki kunnossa, sehän on hienoa. Ikävämpi vaihtoehto ja nimenomaan sen lapsen kannalta ettei kukaan puutu..

Minä olen kuullut työssäni niin karmeita asioita, että joskus tuntuu kuin maailman surut niskoillani olisi painona. :/
Joskus pitää antaa olla, mutta kun vain tietäisi milloin puuttua ja milloin ei,,, :/

Tosi kurja tilanne :(

Mä muuten kerran soitin pollarit mun pappani perään (on semmonen tuurijuoppo,Teloi kätensä kännissä niin pahasti, että EHKÄ (?) juominen jäi..ainakin toiv. vähemmälle), kun oli hautuumaalta tulossa auton kanssa ja kännissä (oltiin hautausmaalla silloin itsekin). En tiedä, oliko vit*umaisesti tehty pappaa kohtaan, vaikka muita kohtaan teinkin palveluksen soittamalla poliisit. Ottaa vaan päähän tommonen ja tulevaisuudessakin tulen käräyttämään kännikuskit, oli se sitten vaikka mun oma mies (joka ei kyllä juo eikä autoile :D ).

Sinusta on todella suuri tuki jo kun olet olemassa tytölle, kuuntelet häntä ja juttelet.

Itse muistan alle kouluikäisestä yhden ainoan kerran, erään ihmisen joka kommentoi perhetilannettamme (en muista ihmistä sen jälkeen nähneeni, varmaan vanhemmat eivät halunneet nähdä) Se oli jo minulle tosi iso juttu, tiesin ja sain tukea ettei kaikki ole kuten pitää.

Käytännön tilanteita on vaikea saada muuttumaan, lastensuojelutoimetkin on Suomessa niin löyhiä mutta hienoa, että tyttö tietää että hänellä on edes joku joka kuuntelee ja tukee.. olet hänelle tosi arvokas! :hug:

Kyllä minäki käräytän kaikki rattijuopot mitkä näen tai tiiän että on ajamassa humalassa. Pitää vaan jatkaa jutustelua kun nähdään. Ei oo siis silleen tuttu tyttö tai siis on ja ei oo. On yks tallityttö samalla tallilla missä me käydään. Tuskin tästä kukaan tunnistaa tota tyttöä.

Yhteistyössä