PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Tää nyt junnaa, mutta onpa pudotusta viime viikkoon:
lähtöpaino 75,3 kg
paino nyt 73,6 kg
viikkopudotus -1,1 kg
pudotus yhteensä -1,7 kg

Eli tällasta. Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja päätin että on laihduttava! Mies lopetti sen polttamisensa siihen kun sovittiin ja nyt olis aika lunastaa omat lupaukset :kieh: SK83, onko ne nutrilett-patukat millasia? Koko, pisteet, maku???

Uudet tervetuloa :wave: tässä muitakin kaivattais, kun osa porukkaa on tosiaan hävinnyt jonnekin :xmas:
 
eli katselin tuossa että en ole viime viikolla laittanut ollenkaan punnitustietoja, mut laitanpa nyt sitten...
Lähtöpaino 76,7 Kg
Paino nyt 74,2 Kg
Viikkopudotus -800 g (18.9-25.9)
Pudotus yhteensä -2,5 Kg

Vähän sekavasti, mutta koitan nyt pysyä viikkorytmissä.. Ppudotus kuitenkin yhteensä 2,5 Kg, oon ihan tyytyväinen näillä syönneillä
=) :flower:
Arkipäivisin olen pysynyt pisteillä hyvin mut lauantai on joka viikko sitten ollut enemmän tai vähemmän herkkupäivä...

Tirppis, tervetuloa mukaan :)
Itse en osaa neuvoa noissa imetyspisteasioissa kun niistä ei puhuta noissa mun matskuissa mitään...
Itsekin ole havitellut sitä Syö ja Nauti ohjelmaa, en raaski kyllä ihan uutena ostaa.
Tilasin muuten eilen painareilta "vähän" suklaatia ja niitä kuningatar keksejä, mä oon sellanen kahvin juoja et mulla pitää olla joku keksi mitä jykertää samalla kun juon kahvia.
Pidän paussi täysjyvä kekseistä, mut niissäkin on vissiin 1,5 pistettä keksissä...
Otinpa sitten pisteilyni tukemiseksi päiväkirjan ensi vuodelle.

Niitä Nutrilett patukoita on saatavana jotain eriversioita suklaista (tumma ja crisp tms.) mut mun suosikki on se karamelli toffee joka on suklaalla päällystetty ja niin herkullisen makuinen. Jossakin palstalla oli et yks patukka olis 4 pistettä (200 Kcal), tähän olen luottanut... en nyt grammamäärää muista minkä kokoisia ovat mut ihan realistinen koko on jotain 12cmx5cm ja korkeus jotain 1,5 cm luokkaa...
Ja tää menee helposti esim. karkin korvikkeenakin, onhan tässä patukassa kuitenkin vähemmän kaloreita kuin yhdessäkään suklaapatukassa.. ja vie kyllä nälän tunteen ainakin itseltäni... B)
 
Kiitos, minäpäs tulen mukaanne=)
Lähtöpaino: 83,4kg
synnytyksestä tänään tasan 10vkoa, paino pudonnut yhtensä n12kg(putos ekoina parina vkona, nyt ei oikeestaan mitn!)

huomasin itse sit illalla et voin muuttaa sitä pistemäärää itse kyseisessä ohjelmassa =)Pisteitä 31 käytössä ja mun syönneillä ei meinaa ees riittää
:whistle: Meidän perheessä kun syödään valmis jauhelihapihviä/pullia, usein nuudelia yms..
Kauheen tiukkaa teki eilen kun en saanut herkkuja!! Lontoonraesuklaa on nyt in ja kauhee vierotusoire iski illalla!! No söin sit maitorahkaa ja luumusosetta :LOL: Melkein yhtä hyvää :saint:
Tavoitteena mulla olis pudottaa sellaset 20kiloo..ja ei mitään kiirettä ettei tuon pienen maidot vaan loppuis kesken =) Imetys on kuitenkin niin IHANAA puuhaa!

Millä te herkuttelette?? Toi on muuten ihan hyvää toi nutrin caramelpatukka!

SK83: mitä tollanen painareitten suklaa maksaa?ents keksit? Onko minkä makuisia? oletko ennen maistanu vai ihan uus juttuko sulle?

Jeps, nyt menen popsimaan porkkanaa et jaksan salille lähteä =)
-t-
 
Siitä lontoon raesuklaasta tulee muuten kahdesta palasta 1,5 pistettä, ihan niin kuin muistaakseni kaikista fazerin/Maraboun ym. suklaista. Mun mielestä ei ihan mitään herkkua ollu, mutta holistille uppos sekin, ei jääny kaappiin syömättömänä :) Pitäisköhän munkin ilmoittautua mukaan, kun olen kyllä pisteilly jo useamman viikon ja täältä taustalta huudellu aina välillä... :) Nyt ei ehdi, mutta ehkä joku päivä aika antaa myöten!
 
Pääsiskö uusi pisteilijä mukaan... Niin tai en mikään uusi oo kun pisteillyt oon jo kauan.. ilman tuloksia kylläkin.Itsekuri puuttuu viikko menee hyvin ja sit taas sorrutaan ja tulokset on plus-miinus-nolla Ajattelin että jos teidän ryhmään ilmoittautuisin niin jospa vaikka saisin itseäni paremmin niskasta kiinni..Nyt ainakin tuntuu että motivaatiota löytyy katsotaan vain kuinka pitkään..

Mikähän se teidän punnituspäivä on..itse olen punninnut keskiviikkona (ehtii viikonlopun herkuttelut hävitä...)

Ja paino on nyt 87.8 ja suunta alaspäin.
 
meidän mamma on ollu tänään vähän humputtelemassa, enemmänkin tuolla kaloripuolella...... :D

Tytön kans vietettiin oikein tyttöjen päivää, käytiin kylpylässä ja hesellä ja karkkikaupassa ja mummolla jossa oli iiiihanan tuoretta pullaa jota en voinut vastustaa... :/ :/
Hesellä kylläkin söin vain kanasalaatin, JA PEHMISTÄ....

Mutta olosuhteisiin nähden olen kyllä tyytyväinen itseeni, sillä olisin voinut repsahtaa vielä pahemmin.. karkkeja meni muutamia mutta pullaa ainakin NELJÄ!!!

Huomenna taas ruotuun. Nämä lauantaipäivät on mulle terapiaa, kunhan puntarin lukema ei ala nousta..

Tässä mun vuodatus, ehkä himpun verran helpotti huonoa omaatuntoa..

Hyvät sunnuntait kaikille ja miinuksia puntarilukemiin. =)
 
Jaahas, nyt on taas mullakin huono omatunto... Raksalla on ollut niin kauhia hässäkkä, etten ole pisteilyjä sen kummemmin miettinyt, vaihteeksi :ashamed: Tässä on näköjään puolet viikosta tuollasta ja loput pisteillään, ihmekkään jos jojottaa :LOL:

Mutta ahistaa. Ei tästä tunnu tulevan mitään, pitäiskö lopettaa koko laihis??? Tänään kävin kyllä pitkällä lenkillä ja sitten söin NELJÄ tortillaa :$ Eipä varmaan huomenna uskalla vaa'alle astua :/

UUDET TERVETULOA :hug: JA KAIKILLE TSEMPPIÄ :heart:
 
Kaveri kävi kylässä ja toi suklaata... Söin KOKO rasian itsekseni... Pisteitä tuli 27,5! Onneksi imetän... Sain vielä vahingon pelastettua kun jaoin pisteet loppupäiviltä pois. Mutta harmittaa vietävästi silti!
 
Aloituspaino 83.4 kg
Paino nyt 82.2 kg
Viikkopudotus -1.2 kg ( vko 1)
Pudotus - 1.2 kg

Ois pudonnut paino enemmänkin mutta oli kunnon mässypäivä lauantai :) Vietettiin siskoni,kummityttöni ja lasten kanssa iltaa ja lasten nukahdettua maistui nami ja yksi siideri ;)
Nyt skarpataan taas ja ei noin paljoa mässätä namipäivänä...kerran viikkoon aioin sellaisen pitää(joskus napsin muutaman dietorellen yms kun himottaa liikaa herkut)
Tilasin muuten paikkareilta karkkia ja suklaata =)
Hyvää viikkoa ja miinuskiloja kaikille!
-T-
 
Jospa minäkin nyt vihdoin ilmoittautuisin tänne mukaan :) Poika nukkuu aamupäivätorkkujaan niin on aikaa.

Aloituspaino 110kg !:ashamed:
Paino nyt: 102,2 kg
Viikkopudotus: -1,3kg
Yhteispudotus: 7,8 kg (viikkoja takana 7)

Eli suklaasortumisesta huolimatta viikko meni hyvin! Vahingon sai siis korjattua. Ihanaa. :) Ehkä tästä pian päästään alle 100 kg. Ensimmäinen etappi olisi se.

Tietääkö joku, että kuinka kauan imettäessä saa noi lisäpisteet syödä? Kun mulla on joku vanha romppu josta oon ne pisteet saanu ja siinä täytyy laittaa rasti, jos imettää alle 6kk ikäistä. Mutta silloinko täytyy todella niistä lisäpisteitä luopua? Meillä ainakin poika syö vielä tissiä monta kertaa päivässä (ja yöllä kanssa 1-5 kertaa), vaikka onkin yli 6 kk. Painokin tuntuu tippuvan edelleen ihan hyvin. Miten käy maidontuotannon, jos vähennän pisteitä sen kahdeksan? Kun haluaisin kuitenkin imettää poikaa vielä mahdollisimman pitkään.
 
mun mielestä ainakin PV:n herkut on himskatin hyviä. varsinkin nougatpatukka ja valkosuklaapatukka :p sekä perunasnacksti :p

mutta ite en ole vieläkään jaksanut alkaa pisteillä kun oksettaa edelleen koko ajan :headwall: hedelmäsalaattia ja jäisiä mansikoita rouskutan ja ne maistuu, mutta jos yritän syödä jotain kevyttä kuten salaattia tai keittoa, se ei vie huonoa oloa pois. mutta annas olla jos vetäisen pitsaa tai ranskiksia niin huono olo on tiessään |O tulossa vielä kyläreissu sukulaisille viikonloppuna ja ärsyttää kun pitää etukäteen pyytää että hommaavat tiettyjä ruokia etten oksentele ympäriinsä koko ajan.
 
Aloituspaino 91,3kg
Paino nyt 87kg
Viikkopudotus -1,9kg :whistle:
Pudotus yhteensä -4,3kg

Tervetuloa kaikille uusille!!! Tästä laihis lähtee B) Ja onnitteluni hyvistä pudotuksista TheBigXL, tirppis ja äiti-07 :flower: Ja toivottavasti tälle viikolle tule vielä paljon miinuksia =)

Itse olen aika tyytyväinen viime viikkoon. Kyllä se paino näköjään tippuu, kunhan pisteet pysyvät rajoissa. Tänään kyllä olen herkutellut hiukan Pandan tummalla sulkaalla :p Ihan palkinnoksi hienosta tiputuksesta. Täällä olisi ensimmäinen tavoite päästä alle 85kg. Sitten olen päässyt eroon noista toisen raskauden raskauskiloista ja pääsen suunnistama kohti 7-alkaviin painolukemiin (mmmmmmm tuntuu niin kaukaiselta, kun en ole ensimmäisen raskauden alkuvaihen jälkeen alle 80kg painanutkaan).

Nyt vähän vinkkejä: nimittäin minkälaisia lisukesalaatteja teette aterioille? Jospa saisi vähän vaihtelua omaan lehtisalaatti-tomaatti-kurkku-paprika linjaan =)
 
Tirppis huomasin tuossa lueskellessani viime viikon viestejä että siellähän oli mulle kyssäreitä ja enhän mä ole niihin tajunnut vastata, mut olet ilmeisesti itsekin tilannut niitä joten jäädänpäs odottelemaan jahka paketit saapuu, itsekkään en moisia ole koskaan syönyt..

Sainpas yhden kaverin höynättyä kanssani pisteilemään, oli asiasta todella innoissaan. Kivaa kun on joku "reality" kaveri jonka kans pohtia näitä pistejuttuja ja antaa vinkkejä puolin ja toisin. Mut kivaa se on teidänkin kanssa.
Ehkäpä täällä tulee enemmän pohdiskeltua tätä asiaa kuin mitä ääneen jollekin puhuisi. B)

Meillä syödään lisukkeena yleensä porkkanaraastetta jossa ananaspaloja, jäävuorisalaattia kurkulla ja tomaatilla, ehkä joskus raejuustoa tai sipulia. Herne-maissi-paprikaa, punasipulia, vesimelonia, persikoita, näistä aina väännän jotain....
Viikonlopun mässäilystä on toivuttu ja eilen palasin tiukkaan ruotuun, ehkä vähän rytisten kun kello 17 kaikki pisteet oli jo käytetty. Tänään on jo sitten mennyt normien mukaan.
Liikuntaakin olen jo saanut tähän päivärytmiin sekaan, tänään tuli tunnin lenkki ja askelmittari väittää 7600 askelta ja 6,8 kilometriä.
Suosittelen lämpimästi aamulenkkiä kaikille, siitä tulee hyvä olo koko päiväksi.

Mutta huomiseen, huomenna onkin taas puntarilukemat näytillä ;)
 
Mun ohjelmassa on et täysimetys 10p ja osa imetys 5p (ei ollu muuten iästä kuin toi 4kk mikä on yleensä se täysimetyksen raja nähtävästi)
Nää on ilmeiseti jostain uudesta ohjeesta? Mulla on toi romppu jotain tosi vanhaa materiaalia ja noissa uudemmissa ei puhuttu mitään imettämisestä, kun en silloinimettänyt kun niillä tiputtelin painoa... Tuossa vanhassa oli yli 100 kg painaville 34 pistettä ja siitä aina 2 vähemmän painon tippuessa sen 10 kg. Mutta tuossa ei tosiaan ollu muuta kuin se 6 kk ikäraja. Ehkä siis siirryn hetken päästä tuohon 5 pisteeseen, 8 sijasta :) Ja katson sitä mukaa, että vieläkö tippuu.

Ja tosiaankin kyllä imettäminen on tärkeämpää, kuin painon pudottaminen. Kun nyt edes jotain sais pois ennen seuraavaa raskautta (joka toivottavasti alkaa vuoden sisällä, muttei ihan vielä :) ).
 
Alkupaino 75,3
paino nyt 73,8 :eek:
viikon nousu 200 g
pudotusta yhteensä 1,5 kg...

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: APUA! Ei tää toimi... Muuten on mennyt hyvin mutta eilen käytiin Hesessä ja söin MEGA-aterian :whistle: Hups...

Mutta mies oli käyny työterkkarilla ja oli kellottanu pohjat :kieh: Siitä sisuuntu ja käski keventää ruokavaliota (mä kun laitan ruoat, eväät sun muut)... Jospa nyt natsais paremmin kun ei muutkaan herkuttele?

UPEAA, TE KAIKKI MIINUSTANEET :hug:
 
Tässä kuluneen viikon tulos

Aloituspaino 76,7 Kg
Paino nyt 73,7 kg
Viikkopudotus -500g
Pudotus yhteensä - 3 Kg n. 4 vk pisteillä

Eli oon ihan tyytyväinen. Mitä hitaampi vauhti, sen pysyvämpää.

Eilen lueskelin taas kutrin sivustoja,( kutri.net) ja edelleen takaraivossa kytee ajatus siitä että Painareiden kalorimäärät on liian alhaiset... en tietenkään ajattele sitä niin että voisin syödä joka päivä "extraa" mutta en kyllä kauhistu sitäkään jos pari pistettä menee yli, eli en ole mistään pistepankista sitä lainannut vaan antanut ihan reilusti olla vaan.
Sivustolla on testi, tosin viitteellinen, jossa arvioidaan kulutuksen mukaan tarvittava energiamäärä myös pisteinä.
Itselläni tulos oli 23-26 pistettä päivittäin jotta kalorivaje olisi 500 ja laihtuisi n. puolen kilon viikko vauhtia.

Kutri painottaa myös painonvartijoiden ohjelmassa ilmaisten ruokien tärkeyttä, eli kun kalorimäärä pisteillä on niin alhainen, kannattaa näitä ilmaisia käyttää reilusti jotta päivittäinen kalorimäärä ei jää liian alhaiseksi...

Sivuilla on myös tietoa tästä painon jumittamisesta, aika hyvät opastukset, ja laittaa vähän miettimään omaa painonpudotustaan ja auttaa etsimään syitä painon jumittamiseen.

Ehkä pitäis lukea vaan niitä pointsit kansioita ettei mene pää ihan sekaisin.


=)
Hyvää viikkoa kaikille ja tsemppiä parempaan viikkoon.

Ehkä meidän nyt pitäisi tässä antaa vähän toisillemme LISÄPOTKUA painonpudotukseen,

omani on
NÄKKILEIPÄ, vain 0,5 p. ja löytyy kaupanhyllyiltä monenlaista
VESI paaljon vettä päivässä, ja pari lasillista ennen ruokailua.
MEHUKEITTO hyvää ja raikasta, vie makeannälän
NAPOSTELUPORKKANAT hyviä iltaisin tai välipalana
ja AAMULENKKI, kokopäiväksi hyvä olo.

noh, tässäpä muutamia,
kertokaahan muutkin mikä tsemppaa teitä tässä painonpudotuksessa, jos tässä hommassa on jotain pahaa, niin varmasti paljon hyvääkin.

moiks,
SK
 
Moi! vieläkö mahtuis mukaan ??? =) =) :wave: :wave: :wave:

Aloitin 3 viikkoa sitten taas ryhmässä käynnin ja pisteiden laskun. olen vartijoissa kunniajäsen , joten ilmaista on mulle - yritän taas saada vauvakilot pois... poitsu on nyt 2,5kk. saan ne 10 lusäpistettä, kun imetän. nyt on 3 viikossa lähtenyt 3,4 kg :) ihan kiva alku mut tsemppi ei oo koskaan ei tervetullutta. :)
 
Hei Mutteri, tervetuloa mukaan!

Mulle heräs kiinostus, miten painareihin 'pääsee' kunniajäseneksi??? En oo ennen kuullutkaan moisesta... Oon miettinyt että pitäis ehkä tehdä muutakin kuin vain itse yrittää (mulla siis n 7 v vanhat matskut ja suurin osa niistäkin hukassa), tällä hetkellä on motivaatio suht hukassa |O

Niistä vinkeistä:

se lenkkijuttu on hyvä, jos onnistuu (tänään isot lapset on kerhossa ja aion lähteä tytön ja koirien kanssa kunnon lenkille sillä aikaa)

Sit syömisistä:
vesimeloni on hyvää, samoin porkkanat, verigreippi, ja teetä tulee juotua (paljonkohan muuten on sallittu määrä, siis kohtuudella?). Nämä näitä 0 pisteisiä.

Herkkuja: Alpen light myslipatukat (paitsi suklaa-appelsiinin makuisesta en tykkää ) 1 p/patukka.
Riisikakut, tavalliset 0,5 p/kakku, maustetut 1 p/kakku.
Vitalinean pienet jugurttipurkit, 1 p/purkki.
Painareitten pikapulla 3,5p/pala isompaan makean nälkään.
Eilen kokeilin munattomalla ohjeella vaniljasilmäpullaa, olivat oikein hyviä ja pisteitä 3-3,5/pulla (riippuu laittaako voita ja sokeria päälle kuten ohjeessa).

Tässäpä nopeasti mitä tuli mieleen. Tsemppiä kaikille!
 
SK83:
Eilen lueskelin taas kutrin sivustoja,( kutri.net) ja edelleen takaraivossa kytee ajatus siitä että Painareiden kalorimäärät on liian alhaiset...
Niin ne onkin. Vastahan niitä vähän muokattiin siten, että tulee vähän lisää energiaa = saa syödä enemmän pisteitä.

Ehkä pitäis lukea vaan niitä pointsit kansioita ettei mene pää ihan sekaisin.
Se on vaan hyvä, että ajattelee ja kyseenalaistaa ;)
 
herkkupeppu eli kunniajäseneksi pääsee, kun on ensin tiputtanut tavoitepainoon (kuitenkin vähintään 10% lähtöpainosta ) ja sitten tasapainoilee 5 viikkoa, eli paino ei sais ainakaan nousta 5 viikkoon. sen jälkeen vartijoihin saa elinikäisen kunniajäsenyyden ja ryhmässä käynti on ilmaista, kunhan paino pysyy ihannepainon rajojen sisäpuolella + 2 kiloa :D toivottavasti tästä oli jotain apua =) =)
 
No niin tulenpa ilmoittelemaan jälleen kerran huonosti menneen viikon tuloksen. Eli paino on juuri sama kun viime viikolla eli 87.8 että silleen.

Viime viikko meni kyllä hyvin, mutta kun viikonloppu koitti niin perjantaista lähtien meni ihan läskiksi kunnes taas maanantaina sain itseni ruotuun. No nyt tein sellaisen muutoksen tähän pisteenlaskuun että lisään muutaman pisteen enkä laske aivan tarkasti niitä enää. Jos sillä saisin pois nämä ahmimiskohtaukset sekä käytän hiilareita vähemmän ja proteeiini pitoisia ruokia enemmän. Kun hiilihydraattipitoiset ruuat heittelevät kuulemma verensokereita ja proteiinipitoiset ruuat pitävät ne tasaisena saattas vaikuttaa tuohon ahmimiseen. Ainakin nyt on ollut ihan kylläinen olo, mutta katsotaan miten akan käy kun viikonloppu tulee...

Niin ja huomenna lähdemme reissuun joten tulen ilmoittelemaan painoni seuraavan kerran vasta parin viikon kuluttua joten siihen asti moi ja pitäkäähän paino lasku suunnassa sitä minäkin koitan vaikka vähän hirvittää kun reissussa tulee aina syötyä paremmin...
 

Yhteistyössä