PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Juu, ens viikolla räjäytetään potti :D

Tänään tosin on sellanen olo, että "tarviisin" suklaata ja heti... Viime yö meni aika pitkälti valvoessa sairaan lapsen kanssa ja nyt on pakko herätä että isot saa vietyä kouluun, eka päivä. Mies on sikapahalla päällä, on nukkunut tosi huonostija kaikki on sitten mun vikaa sen jälkeen, kuten aina...
 
En mä oo mihinkään hävinny :) käyn kyllä lukemassa kirjoituksia about kerran päivässä, mutta tuo pikku termiitti (poika 1v5kk) ei pahemmin yleensä anna mun kirjoitella mitään :D

Punnituspäivä tänään, viikossa lähti 600g :) tyytyväinen oon ihan, varsinkin kun nyt pudotettuja kiloja on tasan 13. Vaikkakin eilen vanha tunnesyöpöttelijä nosti taas päänsä, ja munkin piti saada suklaata. (Tästä syytän vain menkkoja :D ). Mutta enpä ostanut levyä, vain pienen patukan. Joten siinäkin on jo eroa entiseen, kun ennen ostin sen levyn...

Nyyttis, hienosti sulta on senttejä kadonnut, eikä se paino aina siis kerro koko totuutta. Varsinkin kun sulla on enää noin vähän matkaa tavoitteeseen :)

Hp, meillä vähän sama "ongelma", eli jos mies väsynyt niin kaikki on huonosti. :(
Jaksamista kipeän lapsen hoitamiseen! :)

Kertokaas mulle, kuinka mä saan liikunnan takas elämään???? Ne sairastelut katkaisi liikkumisen, ja nyt koko ajan keksii jotain tekosyitä miksi ei lenkille/pyöräilemään lähtis.. painokin tippuis ihan varmasti nopeammin, jos mä taas liikkuisin. Ja kun se liikkuminen on kivaakin, mutta jotenkin nyt on niin vaikeaa saada ittensä liikkumaan :(
Onneksi muutaman viikon päästä alkaa ZUMBA -vakkaritunnit, se on mun juttu :)

Nyt taas "termiitti" kutsuu :D
 
Noniin, tulihan se esiin sieltä. :) Jei.

Tänään taas aamulla reipas kävelylenkki. Siel tulee aina vastaan sellanen eläkeläis pappa sauvakävellen (hitaasti mut eteenpäin vyöryten) joka hymyilee aina ja kattoo pitkään ku meen tuolla. En tiiä oonko niin hoopon näkönen vai mitä se meinaa hih.. itellä peilaavat aurinkolasit ni musta ei nää kyllä yhtään mihin suuntaan kattelen ellen sitten päätä kääntele. Kyllä ohiajavissa autoissakin välillä miesten päät kääntyy ja paloautossakin oli lärvit ikkunassa ku ohi menivät. :LOL: Tiiä sit onko se se kirkkaan pinkki paita vai se että oon hoikan ja sporttivartin näköinen urheiluvaatteissani :)

Joo mut toi pahuksen paino ei ota pudotakseen. MUR. Noh, ehkä se siitä sitten..

Miiuliini, ehkä se liikkuminen tulee siit et lähtee vaan joku kerta "puoli väkisin" vaikka sinne lenkille. Ei mullakaan ihan joka aamu herätessäni oo sellanen et jee, lenkille.. mut sit ku meen ni tuntuu pirun hyvältä ja olo tulee hirmu hyväksi. joku säännöllinen aika vaan ja ei välitä ilmasta tai mistään.. Sateen sattuessa sateessa :)
 
No tuli sit käytyä puolen tunnin reippaalla kävelylenkillä pojan kanssa :) eli liikuntaputki alkakoon! :D
Ja sit mä vielä leikkasin 45min meidän nurmikkoa, joten siitäkin sai pari liikuntapistettä, tuli meinaan niin hiki... nurmikkoa kun ei oltu leikattu kolmeen viikkoon, joten hieman kasvanut siinä ajassa :kieh:

Mutta ehkä tämä liikunta nyt sit tästä taas pikku hiljaa siirtyy kuvioihin :)
 
Hyvä hyvä, kovasti vaan liikuntaa! Mun liikunnat eilen (kotitöiden ja pihassa pyörimisen lisäksi) rajoittu postin hakuun (tosin postilaatikolle puoli kilsaa suuntaansa), mutta laitoin muksut kärryihin ja kävelin reippaammin kuin yleensä ;)

Mulla on pudonnut hyvin tiistaista paino, mutta vähän huomista "pelkään", ettei mene ihan överiksi. Kerrankin kun on aikuisten juhlat niin en aio laskea pisteitä. Katsotaan miten käy... Ja sit su ja ma armotonta kuria :whistle:

Hauskaa viikonloppua teille :wave:
 
tossa laskeskelin että sykemittarin mukaan tullu taas kulutettuu n. 2000 kaloria viikossa liikkumalla. En kyllä tiiä miksi niitä liikuntapisteitä ees merkkailen, ku ne jää kyllä lähes joka päivä käyttämättä. Eiliset liikuntapisteet (6) tuli käytettyä ja perjantaina (1,5) tuli käytettyy mut muuten jää päivisin ihan ruokapisteitäkin :)

Olo on mitä mahtavin, painon pudotuksen suhteen. Odotan huomiselta aamulta ehkä liikaakin. Mut on kyllä senttejä taas lähtenu vyötäröltä sen näköisesti että huh huh. Jos nyt ei tuu pudotusta ni lihas painaa enemmän ku läski :LOL: siihen on uskottava.

Kaverin häihin on 2 viikkoa aikaa, saa nähä joutuuko sitä mekko ostoksille siinä vaiheessa. Siin ehtii 1-2 kiloo kumminkin viel pudottaa jos oikeen ahkerasti hommaa hoitaa. Sielläkin meinasin pisteitä kattella, mutta en välitä jos menee yli. Oon huomannu itteni kohdalla et jos päätän että en llaske pisteitä jonain päivänä ni menee ihan överiksi. Siksi oon päättäny että "vapaa iltoinakin" merkkaan pisteet ylös ja ne sit menee yli ja reippaasti :) se kumminkin pistää aina miettimään mitä suuhunsa laittaa.

Liikunnan koukuttavaan vaikutukseen muuten. Eilen oli ihan kakka päivä siihen asti kunnes pääsin reippaalle kävelylenkille iltapäivällä. 7 km aikaan 1 h 5 min. Ei paha :) Sen reilun tunnin olin onnellinen, sit tuli arki taas vastaan ja yli väsyneet lapset ni hyvä olo vähän katosi.. :/ Sanoin illalla miehellekin että mä voisin jäädä sinne lenkille ku siellä on sekä henkisesti että fyysisesti niin hyvä olla. Mies siihen sitten vaan että "älä jää, tuu välillä kotiinkin". :p

Tänään ku jaksaa viel vaakaa vältellä ni huomenna aamulla yllättyy... joko positiivisesti tai negatiivisesti hih..

 
Hienosti sulla nyyttimyy putoaa :) Täällä tänään punnauspäivä;

TI 3.8 81,0 kg
Ti 10.8 80,9 kg, viikkomuutos vaivainen -100 grammaa
Ti 17.8 79,8 kg, viikkomuutos -1,1 kg :D :D :D

Ei paljoa viikonlopun juhlinnat näy vaikka en :ashamed: kolmeen päivään laskenutkaan pisteen pistettä :ashamed: (ryöstäyty melkein käsistä, hups)... Noi menkat tais turvottaa sen verran, että pudotus tuli suht helposti. Nyt tsemppaamaan ens viikkoon!!!
 
Juu nyt on takana 4,6 kg ja eessä olis viel 4,3 kg. Tässä ollaan puolivälissä vaikka tästä painosta lasken vasta oikeesti miinuksen koska tää 72 kiloo on se paino mihin pääsin sillon vuosisitten ja noi ekat 4,5 kiloo oli tullu takas :) Nyt ku ne on poissa taas ni lähdetään jatkaa siitä mihin vuosisitten jäätiin!!

Oliskos miiuliinin puntaripäivä torstaisin?

 
MAHTAVA PUDOTUS sekä Nyyttiksellä että Hp:llä :) hienoa hienoa hienoa!!! :flower:
Hienosti nyyttikseltä on myös senttejä lähtenyt! :)

Mulla punnituspäivä huomenna, pisteillä on pysytty :)
Ainoastaan lauantaina käytiin ulkona syömässä pitkästä aikaa, joten sillon meni pisteet yli... mutta se on paljon että tällä viikolla oli vain yksi pisteetön päivä, kun yleensä se venyy niin helposti kahteen tai jopa kolmeen päivään :kieh:

Mutta huomenna jossain vaiheessa tuun kertomaan viikon tulokset ! =)
 
Loistavaa miiuliini! hitto me rockataan tällä viikolla! kaikilla yli kilon pudotus!!!

eilen tuli syötyy AIVAN liian vähän. No pisteellisesti ihan normaalisti, mut hitto et oli pahaolo illalla. YÖÖÖÖK! oli pakko nousta keskellä yötä sängystä ja syödä yks nakki et olo helpotti. Eli mitä opimme tästä, Mä en vedä lounaaksi 9 pistettä ja syö pienen pientä päivällistä ja jätä iltapalaan pisteitä sen verran että saan syödä yhen sämpylän kurkulla! Juuh, näin se menee. pienii vähä pisteisii annoksii enemmän ja paljon enemmän nollapisteen juttuja päivään. Ja ei saa olla liian ankara itelleen ku on hiukan flunssassa.

Tänään tuli vettä heti aamusta ku esterin takapuolesta ja en antanu sen estää mun aamulenkkiä! En siirtäny ees iltapäivään vaan lähdin sateeseen sit samoamaan :) Pikkusen lyhyemmän lenkin kyllä tein mut 30 minuuttii siihenkin vierähti.

Ai ja nyt on muuten ihme tapahtunu ku tänään ei enää oo flunssan oireita :) jei jei
 
pienillä pisteillä, esim. ruisleipää tai sämpylä (2p), danio mansikkarahkasta tulee 2,5p, tuoreet hedelmät (tekee esim. hedelmä salaatin)

0 pistettä:
makea: sokerittomat mehukeitot, pakaste marjat
suolaiset: baby porkkanat (keitetinveteen lisään 1 tl sokeria jotka kuuluu "3 ilmaista päivässä", vihersalaatti (salaatti, tomaatti, kurkku, kurpitsa- pienillä pisteillä lisää raejuustoo tai kanaa)
 
mä tein eilen "salaattia" johon laitoin puolpussii herne-maissi-paprikaa, 100 g paistettuu kanaa, 2 rkl raejuustoa ja 2 rkl kurpitsaa, pisteitä tuli 3,5 (tosin mul voi olla vanhat pistesysteemitkin) ja oli tosi ruokaisaa. Siihen kylkeen heittää pari palaa ruisleipää ni on tosi hyvä kokonainen ateria. Yksinään sopii ehkä paremmin lounnaaksi tai välipalaksi. Päivälliseksi vähän turhan kevyt :)
 
Turvottaa, turvottaa ja turvottaa :(

Paino on noussut keskiviikosta yli kilon :( vähän masentaa, mutta johtunee osittain ovulaatiostakin... mulla kun se(kin) menkkojen lisäksi kerää nestettä...
Ja vielä lisäksi kun perjantai-aamulla en ehtinyt syömään aamupalaa kuten normaalisti (eli sitä maustamatonta jogurttia lautasellista), niin tuntuu että on vieläkin maha on aivan sekasin :/
+ ostin karkkia pussin :kieh: joku mieliteko oli, että pitää karkkia saada.. ja kun en oikeesti syö karkkia kun pari kertaa vuodessa. Sekin varmaan sekoitti tuota mahan toimintaa :( mutta siis huono olo karkista tuli, ja HUONO OMATUNTO.. voi kun olis vaan lähtenyt vaikka lenkille syömisen sijaan.

Mutta tästä vain täytyy jatkaa, onneksi keskiviikon punnituspäivään on vielä vähän matkaa, joten voi olla että pystyn saamaan edes vähän tästä nesteestä pois siihen mennessä. Hope so!

Pienipisteisiä ruokia on just noi salaatit, ja kasvissosekeitot :) ja keitot ylipäätänsä on tosi hyviä :) mä oon keittoihminen, tykkään kun on kerralla pariksi päiväksi syömistä :)

Tsemppiä teillekin kovasti!!! :)
 
no nythän se repes taas. HUH HUH! Alkoholia ja baari-iltaa ei vaan pitäisi viettää laihdutus aikana.. tai no eilisestä päätellen ei varmaan ikinä :LOL: tuli syötyy sipsiä ja juotuu muutama siideri ni meni sit pisteet yli vaivaiset 25,5 pistettä! Siis söin eilen 45,5 pistettä! Noh, siideristähän se tulee ja sit niistä pahuksen sipseistä! :kieh:

Huomenna punnistus ja hippasen pelottaa että mitähän siitä tulee ku eilen repes niin hienosti tää täti. Noh, kai sitä joskus saa.. Ja kaikki pisteet kumminkin merkkasin rehellisesti ylös ni tiiän paljonko tässä on sit viel matkaa haaveisiin. Juu ja tänään on eka kerta 3 viikkoon ku mä EN pääse lenkille. Mies on töissä koko hela dagenin! ja mun piti mennä tänään tunnin lenkki. Onneks on toi kuntopyörä, sillä sit sotken illalla ku saan lapset nukkumaan (mut en tiiä mitään tylsempää ku ei maisemat muutu hih)

Nyt sit kattoo tuleeko miinusta yhtään huomenna. Toivo elää että olis ees parisataa grammaa lähteny (miinus on aina miinus)
 
huomasin hyvin erikoisen ilmiön tossa mun points ohjelmassa! Pirkka merkkisistä pakaste herneistä ei mene pisteitä mutta muiden merkkisistä menee 1/100g!! Mikä juttu tää on?? Onko teidän ohjeissa jotain vastaavii ihmeellisyyksiä..
 
Mulla on niin ikivanhat ohjeet, ettei mulla mitään points ohjelmaa ole... Ja se ostajan opaskin on hukassa muutaman muuton jälkeen. Mä oon kattonu yleensä pussista kalorit ja laskenu siitä ne pisteet, koska 50-60 kaloria on yksi piste. Välillä tarvii miettiä vähän enemmän, mutta tulee aivojumppa samalla!!!

Mun tuli kans eilen syötyä sipsejä. Kun ei ottais sitä ekaa, niin ei repeis, mutta kun oli tarjolla, niin niitähän syötiin. Nyt on huono omatunto täälläkin, ja punnauspäivä pelottaa. Olen ehkä luistaja, mutta päätin muuttaa punnauspäiväni takasin keskiviikkoon (kuten se on ollut jo kauan), niin saisin vähän kirittyä. Nestettä täälläkin ja lauantaina vielä illalla grillattiin (se pitäis kieltää lailla) :whistle:

Mä tykkään joskus syödä pussillisen wokkivihanneksia paistettuna ja siihe nokare homejuustoa. Ei tule älyttömän montaa pistettä, ja maha on täynnä pitkään!!! Salaatit on kans hyviä.

Mä asetin nyt kunnon tavoitteet, siis päivämäärät (että olis 10 kiloo pois, kun täytän 30 loppuvuodesta). Mies joutu paljastamaan (kun ei tiennyt missä meidän passit on), että vie mut matkalle ihan kahdestaan synttäriviikonloppuna ja samalla päätin itsekseni, että se on vähän niin kuin palkinto tästä laihisrumbasta... Eli eli, syyskuun vika päivä 76 kg, lokakuun vika 73 kg ja marraskuun vika 70 kg. Toi kuulostaa vielä ihan kohtuulliselta mun mielestä.

Tsemppiä nyt kaikki, tällä viikolla otetaan itteemme niskasta kiinni!!! :wave:
 
HP:llä näyttäis olevan tosi realistinen tavoite! Ja ihana mies ku vie reissuun synttäreiden kunniaksi :) Kävin ite kateellisena kelaamaan etten oo oman mieheni kanssa koskaan käyny missään ja me ollaan kumminkin 1.9 oltu yhessä jo 11 vuotta (aika pitkä aika 28 vuotiaille heh). Noh, käytiin me kerran laivalla :)

Mä ostin eilen uuden vaa'an, ja voin kertoo että tykkään vanhasta vaa'asta nyt enemmän. Uus vaaka näyttää vaivaiset 600 grammaa enemmän ku vanha vaaka!! Olin ihan että WOOOOT! Mut nyt sit pitänee jatkaa vanhan vaa'an kanssa sen kaikesta epäluotettavuudesta huolimatta. :) Tulee muuten ikävä plussa piikki tohon laihikseen heh.

Oon nyt miettiny että mulla ei tavoitteeseen tässä enää pitkää aikaa mee ja se vähän pelottaakin. Koska sit pitää opetella elämään sen kanssa että se paino pitää saada pysymään siinä mihin sen on saanu! Liikkumiseen oon onneks jääny koukkuun että pieni nuha ja vesi sade ei estä mun aamulenkiä. Nyt pitäis vaan vissiin muuttaa niit liikuntatottumuksiakin niin että viikonloppusin kävis lenkin sijaan uimassa/salilla/jumpassa että sais lihaskuntoo kehitettyy. Kävelylenkillä palaa rasva tosi hyvin mut kiinteytys pitää hoitaa vissiin lihastreenillä?? En mä tiiä, aattelin vaan et se kuulostais ihan loogiselta :)

Ainiin, ja tää uus palsta on kyllä tosi erikoisen näköinen.. Kestää hetken ennen ku silmä tottuu!! :p
 
Hienot tavoitteet hp:llä, kyllä sä onnistut!!! :flower:

Mulla punnituspäivä, viikossa painoa tullut lisää 200g. Tai siis oikeesti sitä turvotusta tuli yli kilo, mutta nyt se laski, ja jäin vain 200g plussalle. Eli ei paniikkia :D yhteensä siis kun pudotusta edelleen se 14kg.

Erikoisen näköinen palsta on munkin mielestä, mutta eiköhän tähän joskus totu :rolleyes:
 
Kiitos:flower: Paitsi TAAS viikonloppuna itsekuri petti:rolleyes: Voi elämä:mad: Miksi sitä pitää olla niin heikko hyvälle ruoalle ja herkuille??? Tortillaa ja vohveleita:p Mutta nyt on masis, paino ei varmaan putoa yhtään vaikka mitä tekis...

Me ollaan kahdestaan matkailtu parin laivareissun lisäksi tasan kerran ulkomailla. Lapsia ei henno jättää pitkäksi aikaa (tuo yksi matka teki sen, olivat niin pieniä silloin) eikä ole rahaa. Nytkin mennään halpalennoilla miehen siskon luo, hän asuu ulkomailla. Mutta kahdestaan! Sitä on jo odotettukin... Pitää joskus saada olla myös ihan rauhassa=)

Mutta nyt tsemppiä, että tulis miinusta :wave:
 
pisteen pistettä ei oo tullu perjantain jälkeen laskettua ja miinusta tuli silti! -900g oli tulos ja pääsin 70,7 kiloon!! Joka tiputtaa tietty pistemäärän 18! :) Oon pienimmilläni nyt jei, tuntuu hyvältä. Taitaa olla pisteet jo takaraivossa ku laskemattakin tuli miinusta..

Hirvee flunssa ollu ja on edelleen, kävelylenkit on lauantain jälkeen jääny tekemättä, mut ei vaan pysty ku kroppa sanoo että nyt levätään. kattoo josko huomenna jo pääsis pienelle lenkille.. hiukan kaipaan sitä jo..

Paljon miinusta molemmille!!
 

Yhteistyössä