PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Poikkeuksellisesti mulla punnituspäivä jo tänään, kun huomenna lähdetään vähän lomailemaan ja en viitti puntaria raahata mukaan :LOL:

"Hieman" tuli taas herkuteltua jäätelöltä, kun on näin KUUMA :kieh: mulle riittäis kyllä hieman vähempikin lämpö, sellane 22-24 olis kiva :) mut tää 30 on jo vähän liikaa :/ mutta ainoa hyvä puoli kuumuudessa on se, ettei tee mieli syödä paljoa. Paitsi tuo jäätelö pitäs kieltää lailla.... :D

Mutta siis miinusta tuli kumminkin, vaikkakin vain 300g. Yhteispudotusta nyt 11,7kg :) Tyytyväinen siis oon kumminkin, jokainen gramma mikä lähtee on plussaa! :)

Hienosti Hp sulla lähti kans edellisellä viikolla painoa! :)
Tsemppiä vain kovasti!!
 
Viikko sitten tuli plusmiinus nolla. Kirjoitus tosin hävisi kuin pierusaharaan, näemmä...

Tänään plussaa useampi kilo :'( :eek: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Reissussa oltiin ja "unohdin" laihdutukseni matkan ajaksi... Ja sen huomaa...
 
jei, täältä löytyi muitakin pisteiden laskijoita. Hienoo! Itellä meneillään nyt eka viikko meneillään. Tää alotus on tosi hankalaa, mut kaipa se tästä. Pudotin painoo sellaset reilut 20 kiloo 2009 keväällä ja siit on hiipiny takas nyt joku 6-7 kiloo.. Ne pitää saada pois ja mielellään vähän enemmänkin. Pisteillä onnistuin viimeksi ni ehkä mä onnistun nytkin!

Punnituspäivä on maanantai, kattellaan paljonko nestettä lähtee ekana viikkona :)

Ootteko muuten merkkaillu liikuntapisteitä? niitähän saa siivouksesta sellaisestakin :) Mulle kävi eilen niin ku kävin lenkillä ja merkkasin liikuntapisteet ni käyttämättähän ne jäi ja jäi eilisii pisteitäkin yli sen 4 ni "hukkaan meni", mut ehkä se sit näkyy maanantaina punnituspäivänä!!
 
Kiva nyyttimyy kun tulit tähänkin pinoon :flower:

mun tän viikon pudotus oli 900g :) oon siis tosi tyytyväinen :)
Nyt tosin oon vähän kipeänä, ja jäätelöä on tullut syötyä... mutta sit kun tää kurkkukipu loppuu niin pitää alkaa jäätelölakko :LOL:

Voi hp sua... :( nyt kun reissusta oot selvinny niin uudella innolla vain laskemaan pisteitä, ei nää pienet välijutut saa kaataa maata!!! Tsemppiä!!! :hug:
 
heissan, taas kävi sanoin niiden liikuntapisteiden kans ku keskiviikkona, mut eipä se mitään nää meni sentään pankkiin :D

tänään onkin vaikeet ajat taas edessä ku on viikonloppu. Oon siis herkutellu jokapäivä pitemmän aikaan, mut viikonloppusin viel enemmän. Ja nyt sit viel on mökkiviikonloppu grilliruokineen edessä! No jos sitä ottaa mukaan vaan kevyttä kanaa ja tomaattii ja kurkkuu + pari valmiiks keitettyy uuttaperunaa ni eipä siellä muuta tuu sit syötyykään :LOL:

hui, jännittää kyllä mitä ekana punnituspäivänä oon saanu aikaseksi. Alotuspaino oli koholla ku sillon oli just se viikonloppu takana ni odotukset on aika korkeella! Kattoo tuleeko tämä täti korkeelta ja kovaa maanantaina =)

ei ratketa viikonloppuna! :D

 
Marjat on kyllä ihania, samoin kun kaikki muukin mistä ei mee pisteitä :LOL:

Mulla on mennyt nyt koko viikko sairastaessa, ja en oo laskenut pisteitä ollenkaan. Eli keskiviikkona voi olla +-0 tulos, toivottavasti ei olis plussaa kumminkaan. Huomenna otan jo itteäni niskasta kiinni, että ehtis keskiviikoksi edes vähän miinusta.. Vaikken tervehtynyt oo vieläkään :( jotenkin niin ottaa päähän ettei oo koko viikkona liikkunut ollenkaan :kieh:
mutta sit kun paranen niin saa taas liikkua, joten sitä odotellessa :)

 
sitä pystyy näköjään herkuttelee pisteilläkin, tosin se vaatii hyvin hyvin pieniä annoksia ja melkeen rehuruokaa loppupäiväksi. Mutta onnistuin eilen pitää itteni sen 20 pisteen sisällä mitä käytössä on vaikka tuli kyläiltyä koko päivä paikassa jossa ei tiedetä laihdutuksesta.

tänään taas eessä kauppareissu ja mietityttää että mitähän sieltä tänään sit tulee ostettuu.. hui, kaupassa käyminen on nykyään oikeen itsehilintää vaativaa hommaa, sen syö mitä ostaa ni kaikki valinnat tulee tehtyy kaupassa. Onko teillä jotain sellasta "herkkua" mitä pidätte aina jääkaapissa? siis esim sokeriton mehukeitto (0pistettä) tai tuoreet marjat tai jotain..

kroppa huutaa liikuntaa ja mies on poissa kotoa ainakin huomiseen, pitänee pyytää pappa lapsen vahdiksi lenkinajanksi ettei tuu liian pitkii aikoi lenkkien väliin (jos vaik kehittyis se automaatio siihen lenkille lähtöön, helpottais tavoitepainossa pysymistä).

Miten paljon teiltä nyt on kaiken kaikkiaan lähteny pisteitä laskemalla ja millasessa ajassa? Entä mitä mieltä ootte siit ku ruisleipää ja perunaa voi syödä aterialla niin paljon ku maha kestää sillä 2 pisteellä/aines ni onko se sit kumminkin vähän ittensä huijaamista?

 
Mun sairastelut kostautui, viikossa tullut lisää 900g. :kieh:
No mutta tästä ei oo suunta muutakuin alaspäin!!!! :)

Nyyttimyy, onko sulla mitkä pisteet käytössä...? kun uusimpien materiaalien mukaan joustajat (eli tuo ruisleipä, peruna, pasta tms. hiilihydraattipitoinen) on aina sen neljä pistettä. Ja tarkoittaa siis sitä että ruoalla saat neljällä pisteellä syödä niin paljon perunaa kuin haluat, mutta toki vain niin että olet kylläinen. Ja yhdellä aterialla voi käyttää vain yhtä joustajaa.
Toiset joustajat on proteiinipitoisia, eli kolmella pisteellä saa syödä aterialla esim. vähärasvaista kanaa niin paljon kun haluaa.
Toivottavasti ymmärsit tuosta sepustuksesta jotain...

Mutta kovasti tsemppiä kaikille!!! :)
 
juu siis mulla on tollanen tietokoneohjelma, sen mukaan perunaa 2 pisteellä aterialla niin paljon ku tykkää, no harvemmin sitä kumminkaan yli 2 isoo perunaa tulee syötyy.. ja ruisleipää 2 pisteellä niin paljon ku haluaa aterialla, ja hyvin harvoin sitäkään jaksaa aterialla vetää yli sitä 2 palaa.. mut nää oli käsittääkseni ainoot jotka on tällasii "joustajia", en ainakaan oo huomannu muita.

 
nyyttimyy, tervetuloa minunkin puolestani :flower: Onko sulla minkä ikäisiä lapsukaisia?

Nyt on kyllä mennyt kesä ihan lomaillessa. Mies oli kesälomalla kuukauden ja viimeset kaksi viikkoa en yrittänytkään laskea pisteen pistettä :ashamed: Mutta nyt päätin, että huomenna tai keskiviikkona alkaa. Tänään ei vielä "pysty" (ns tekosyy...), mutta huomenna taidan ottaa itseäni niskasta kiinni!!! Ja aloitan siis ihan uudestaan - taas kerran ;)
 
Joo siis mä oon 28 vee, ja mun lapset on 5 ja 2 vee

Mul meni lauantaina pisteiden laskut ihan persiilleen, meni vaivaiset 20 pistettä yli päivittäisen pistemäärän (joka on siis 20 mun painoisella). Oli vähän sellanen olo että jaksaako uskoo ees että maanantaina on pudotusta, mut kappas, kilo oli hävinny! Sunnuntai tietty myös hieman paikkas sitä lauantain syöpöttelyä ku oli niin täynnä kokoajan. Oli sellanen olo et "nyt olis nälkä" ja ku oli syöny 3 haarukallista perunaa ja kastiketta ni oli jo sellanen olo ettei mahu muruakaan.

Tänään oli eka kerta ku kävin yliopistolla lounaalla opiskelijakavereitten kanssa. Kattosin tosi tarkkaan mitä otin ja kappas, kävi niin et koko ateriaan leipineen päivineen meni 7 pistettä! Eli onnistuin hyvin tässä missiossani. Pitää oppii oikeet annoskoot myös opiskelun yhteydessä tapahtuvien lounaiden kanssa ku päivittäin tulee taas käytyy.

Lenkillekin ehtisin jo menee. 30 min reipasta kävelyy.. heh piti melkeen juoksuksi laittaa loppumatkasta että ehin hakee lapset hoidosta (sanokoon kuka vaan mitä vaan et lapset on päivähoidossa ku äiti käy lenkillä, mut lenkille en pääse lasten kans ja mies on taas viikon poissa kotoa ni hyödynnän hoitopäivää myös liikunnan harrastamiseen :D )
 
Joo siis mä oon 28 vee, ja mun lapset on 5 ja 2 vee

Mul meni lauantaina pisteiden laskut ihan persiilleen, meni vaivaiset 20 pistettä yli päivittäisen pistemäärän (joka on siis 20 mun painoisella). Oli vähän sellanen olo että jaksaako uskoo ees että maanantaina on pudotusta, mut kappas, kilo oli hävinny! Sunnuntai tietty myös hieman paikkas sitä lauantain syöpöttelyä ku oli niin täynnä kokoajan. Oli sellanen olo et "nyt olis nälkä" ja ku oli syöny 3 haarukallista perunaa ja kastiketta ni oli jo sellanen olo ettei mahu muruakaan.

Tänään oli eka kerta ku kävin yliopistolla lounaalla opiskelijakavereitten kanssa. Kattosin tosi tarkkaan mitä otin ja kappas, kävi niin et koko ateriaan leipineen päivineen meni 7 pistettä! Eli onnistuin hyvin tässä missiossani. Pitää oppii oikeet annoskoot myös opiskelun yhteydessä tapahtuvien lounaiden kanssa ku päivittäin tulee taas käytyy.

Lenkillekin ehtisin jo menee. 30 min reipasta kävelyy.. heh piti melkeen juoksuksi laittaa loppumatkasta että ehin hakee lapset hoidosta (sanokoon kuka vaan mitä vaan et lapset on päivähoidossa ku äiti käy lenkillä, mut lenkille en pääse lasten kans ja mies on taas viikon poissa kotoa ni hyödynnän hoitopäivää myös liikunnan harrastamiseen :D )
 
Tänään aamulla kävin vaa'alla ja järkytyin... Olipa tullut painoa sitten viime kerran :headwall: Tänään päätin aloittaa. Eka tavoite on 75 kg, toinen 70 kg. Pidän teidän iloksi ja huviksi täällä painonseurantaa ettei tarvii mitään lappusia tehdä... ;)

Paino TI 3.8 81,0 kg

Tästä se lähtee alaspäin! Nyt on kova motivaatio, kun näin ton luvun :saint: Kovasti miinusta kaikille!!! Terkuin jojoilija ja itsekuriton laiskimus :wave:
 
Kyllä sä HP vielä onnistut, tsemppihalaus täältä :hug:

Mulla punnitus tällä viikolla vasta huomenna, kun tänään en ollut aamusta oman puntarin lähettyvillä, ja tottakai se oma vaaka on ainut ja oikea, ties vaikka mun vanhempien puntari olis näyttänyt liikaa :LOL:
Mutta toivotaan että ei oo tullut lisää, vaikkakin vasta pari päivää oon ollut pisteillä.
Tavoitteita oon miettinyt uusiksi, kun tuo eka tavoite -15kg elokuun puoliväliin mennessä ei ihan onnistu... joten siis jouluun mennessä tästä painosta -10kg olis tavoitteena. :)
Ja teidän pitää sit kyllä muakin tsempata!!! =)
Haastetta tuo sit tuo töihin meno, kun koska sitä sitten ehtii/jaksaa liikkua??? kun sen oman lapsenkin kanssa haluis viettää aikaa.. mutta toisaalta vois yrittää viedä tai hakea pojan hoidosta pyörällä, tulis 9km edestakaisin :) katotaan kuinka käy, toivottavasti ei jää vain yritykseksi.

Huomiseen!!
 
tietty tsempataan!! :flower: ja sä oot Miiuliini jo tosi hyvin saanu painoo putoomaan!!! Aivan mahtavaa..

Itellä se tavoite häämötää.. 68 on tavoitteena ja maanantaina oli tuo 73,8. Nopeestihan se tulis jos putois paino sen kilon viikossa, mut se on aika hurja tahti jo.

Liikkumisesta tuli mieleen, kyllä sitä yllättävän hyvin saa liikuntaa päivään ihan just arkisilla valinnoilla, just esim. pyörällä töihin tai jotain. Hyötyliikuntahan se parasta on! Mä ku opiskelen vielä ni on tosi paljon joustavammat noi "työajat" oon nyt ku lapset alotti taas hoidon, käyny aamuisin 30-45 min lenkillä. Sit tsemppasin tänään ku ostin taas uudet urheiluliivit.. Olivan jo kokoo pienemmät ku aikasemmat!!! tuli ihan MIELETÖN FIILIS!!!

Sit paljon liikkuvan on myös muistettava että lihas painaa enemmän ku läski, eli joskus paino ei putoo ollenkaan vaan tulos näkyy paremmin peilistä. :) Mut pisteohjelmassahan pyritään myös siihen mittanauhalla mittaamiseen :) Vaah, taas tekis mieli lähtee lenkille :)

 
Mulla on pieni liikuntaongelma... Omasta pihasta pois pääsee rattaat mukana tai pyörällä (pienin tai toiseksi pienin kyydissä...) eli aina lasten kanssa. Ellen sitten ajoita liikkumistani aamuun (noin viiden aikaan) tai iltamyöhään |O On tämäkin, välillä olis mukava mennä ihan yksin, tai, no koirien kanssa keskenään. Lasten kanssa liikkuminen ei ole niin rivakkaa. Täytyy vaan yrittää jotain. Onhan mulla se stepperi, mutta se on unohtunut varastoon muuton jälkeen...

Mutta motivaatio on ihan kohdallaan, eilen katselin itseäni peilistä sillä silmällä :eek: Kun muistaisi tuon näyn kun menen kaapille ;) Ja grillaamisen vois kieltää lailla, sitä on tullut harrastettua ihan liian usein kun on näin hyvät ilmat...

Oikein mukavaa viikonloppua teille :wave:
 
Ei sulla nyyttimyy enää oo pitkä matka tavoitteeseen :) ehkä minäkin jonain päivänä painan alta 70kg, toivossa on hyvä elää :)

Mutta siis tämän viikon tuloksista:
Viikossa tippui 700g eli oon tyytyväinen :)
Paino oli siis torstai aamulla 98,2kg. Tästä matka jatkuu varmasti alaspäin :)

HP: grillaamiset sais kieltää munkin puolesta, mutta kielletään samalla myös JÄÄTELÖ :LOL:

Nyt unten maille...
 
hei vaan tytöt!

Juu ei tässä tavoitteeseen ole ku 5,8 kiloo! eli ei tosiaan paljon, mut riittävästi että oppii uudet elintavat ja tottuu niihin. Pienessä painonpudotuksessa on varmaan vaikeempi pysyy tavoitteessaan ku laihdtutusaika on ollu kovin lyhyt. :) Vaikka ei siinä, olishan se kiva jos se paino nopeemminkin tippuis tässä, kärsivällisyyttä kaivataan!!

Motivaatio hiukan hukassa, mut johtuu varmaan siitä et kävin eilen tyttöjen kanssa baarissa ja sillä seurauksella että alkoholiin upposi pisteitä ihan kiitettävästi. Noh, harvoin ku käy ni eihän siinä mitään pahaa oo. Tää vaan taas mietityttää että paljonko se vaikuttaa maanantaina olevaan punnitukseen.. Liikuttuu on tullu tosi aktiivisesti ja pisteitä olin säästäny koko alkuviikon eilistä varten ni eipä kai tässä hätää oo. Se vaan se motivaatio häviää samalla ku kerran "repsahtaa" johonkin. Mut ehkä tässä on viel 2 päivää aikaa korjaa tilannetta :)

mä tykkään grillaa kanaa ja maissia, vähän pisteitä ja paljon hyvää makuu ni tältä osalta en kieltäis grillausta, mut makkara.. oi oi.. se on hyvää ja sen vois kieltää hih

 
Toi on just niin totta, että motivaatio häviää heti kun repsahtaa... Aina voi ottaa vähän ylimäärästä yms...

Painon kanssa ongelmia, menkat turvottaa, aargh. Pitää varmaan pitää paastopäivä, kun tänäänkin tuli syötyä illalla makkara ja siideriä yli pisteiden.
 
WAAAAA!!! Nyt menee hermo ja sen kyllä sitten huomaa!!

Lenkillä käyny JOKA päivä viimeviikolla, pisteet menny yli se 20 mitä mul päivittäin on VAIN sillon perjantaina sen alkomaholin takia ja HEI, viikon lopputulos + 500 g!!! VOIKO NÄIN EES KÄYDÄ! päivittäin jäi käyttämättä liikuntapisteet JA ihan ruokapisteitäkin ja plussaa?? Mä en usko tätä, käyn lenkillä ja katon uudelleen et mitä sitten näyttää. Ei tunnu yhtään kivalta lauantai illalla ku kävin kurkkaamassa oli 72,6 ja nyt 74,3!! siis ei VOI olla totta! Juu ja kaikkein hulluin juttu tässä on että viikossa on kumminkin hävinny 2 cm vyötäröltä ja 1 cm lantiolta?? Painaako mun pää nyt jotenkin extra paljon tai jotain!?!?!

No joo, tulihan sitä juotuu eilen paljon (vettä ja laitti limuu) et ehkä se on nestettä mitä mussa on nyt.. Mut joo, nyt lenkille ja katon sit uusiks miltä vaaka sit näyttää, jotenkin vaikee hyväksyy tätä todeksi!!!


muoks:
mä vähän meinasinkin että ei voi pitää paikkansa, nyt näytti 73,6 eli pudotusta viimeviikkoon 200g (miinus ku miinus) sen verran vähän kyllä pudonnu että ens viikolla paremmin! :)
 
Jospa se on vain nestettä nyyttimyy :hug: Kadehdittavan paljon olet liikkunut. Ja jos sullakin on vaikka menkka-ajat käsillä, mulla ainakin paino pomppaa heti kun vähänkin alkaa olla ne ajat... Niin mun punnauspäivä, eikä paljoa juhlita (just niitten menkkojen takia):

TI 3.8 81,0 kg
Ti 10.8 80,9 kg, viikkomuutos vaivainen -100 grammaa :headwall:

Lauantaina juhlat, ja silloin en laske, sen päätin. Muina päivinä kuria!!!
 
No meil ei näköjään tälläviikolla hirveen lujaa mee ton pudotuksen kanssa! yhteensä 300 grammaa.. Noh ehkä me sit tehään HP ens viikolla huippu tuloksia.

Nyt sit päätin että joka aamu käyn joko kävelyllä tai juoksemassa riippuu fiiliksestä ja katon et mitä tästä vielä tulee. Hippasen kyllä edelleen kaivelee että oonko mä voinu arvioida pisteiden kulutukset viimeviikolla oikeesti niin pieleen että lopputulos ahkerasta liikkumisesta on just ja just 200g miinusta! Ja siis pitää oppii myös tietty kattoo tätä kokonaisuutta, lähti multa kumminkin viikossa se 2 cm vyörätöltä ja 1 cm pyllyy ni on sekin jo saavutus. Kiinteytyy liikkumalla (ja jos ens viikolla on taas joku 100 g miinusta ni mä revin pelihousut ja toteen että lihas painaa enemmän ku läski) :D

ei maistu ruoka ei, jotenkin on sellanen olo et oon kipeeksi tulossa. Vatsa vaivaa ja mikään maistu, juu ja olo on melko huono ja voimaton. tänään teki kyllä ekan kerran pitkään aikaan mieli ostaa pussi sipsii ja istuu vaan sohvalle limumuki toisessa kädessä ja sipsi pussi toisessa, mut helppoo se sit on olla ilman ku ei osta kotiin houkuttimeksi hih.

joopa joo, mitenkähän tässä mahtaa taas käydä.. Periksi en anna yhen viikon takia! Sitä ei tarvii pelätä, mut kyllä se vituttaa ku pientä oravaa ku käpy jääty!

nii ja mihin miiuliini on hävinny??
 

Yhteistyössä