Pistekysymys

Oma PV:n Ostajan oppaani on noin 10v vanha, joten parin päivittäisessä käytössä olevan tuotteen pistearvo on pimennossa. Osaisko joku kertoa mulle paljonko PV:n pisteitä menee Activian viljajugurtista ja Valion Hevi hedelmä&vihannes juomista?

Kiitos vastauksestasi jo etukäteen :)
 
Löysin Activia jogurteista luumu ja mansikka jogurtin 1prk 2,5 pistettä ja natural jogurtti 1prk 2 pistettä. Ei ollu viljajogurttia mutta tuskin paljon noista heittää..

Heviä en löytänyt myöskään. Ja mulla siis tuo pv:n cd romppu..

Mut hei... Jos laitat mulle kalorit ja rasvan per 100 gramma niin voin ne sulle laskea..:)
 
Itsellä olisi kans epätietoisuutta, kun tahtoisin tietää miten paljon pisteitä on Apetit-sarjan Quick and tasty-aterioissa? Varmaan paljon, kun ne on kerran hyviä :LOL:
Osaisiko joku kertoa?
Niin joo, piti kysyä myös (omakin pv-aikani oli vuosia sitten ja nyt raskauden jälkeen on taas tarvetta aloitella pisteiden laskemiset) että miten ne omat sallitut pistemäärät laskettiin? Nehän vaihtu tuossa pari-kolme vuotta sitten, ja siinä otettiin useita seikkoja huomioon.. Kertokaas kuka tietää.. Tai ohjatkaa mut oikeaan ketjuun, jos täällä jo sellainen on :)
 
Activian selosteet onkin näköjään vaan siinä pahvikääreessä ja se on jo tuhkana takan pohjalla, damn! Mutta Hevin OmenaPorkkanaMansikka olis tällänen arvoiltaan:

290kj/70kcal ja rasvaa 0,2g

Onko sulla perlos joku laskin millä lasket vai olisko tohon joku näppärä laskukaava millä itekin saisin muidenkin mysteerituotteiden pistearvon laskettua?

Kiitti kovasti jo etukäteen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja peekoo76:
Itsellä olisi kans epätietoisuutta, kun tahtoisin tietää miten paljon pisteitä on Apetit-sarjan Quick and tasty-aterioissa? Varmaan paljon, kun ne on kerran hyviä :LOL:
Osaisiko joku kertoa?
Niin joo, piti kysyä myös (omakin pv-aikani oli vuosia sitten ja nyt raskauden jälkeen on taas tarvetta aloitella pisteiden laskemiset) että miten ne omat sallitut pistemäärät laskettiin? Nehän vaihtu tuossa pari-kolme vuotta sitten, ja siinä otettiin useita seikkoja huomioon.. Kertokaas kuka tietää.. Tai ohjatkaa mut oikeaan ketjuun, jos täällä jo sellainen on :)
Löytyy nuo ateriat mut niitä on aika monta eriä ja pistearvot on 2-8 pistettä. Eli riippuu ihan mikä ateria..
Tuo laskenta juttu löytyy ainakin tuosta hassun alottamasta ketjusta ( 10kg....). Käys kurkkaan sieltä..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hulivili:
Activian selosteet onkin näköjään vaan siinä pahvikääreessä ja se on jo tuhkana takan pohjalla, damn! Mutta Hevin OmenaPorkkanaMansikka olis tällänen arvoiltaan:

290kj/70kcal ja rasvaa 0,2g

Onko sulla perlos joku laskin millä lasket vai olisko tohon joku näppärä laskukaava millä itekin saisin muidenkin mysteerituotteiden pistearvon laskettua?

Kiitti kovasti jo etukäteen :)

Heippa!
Sadassa grammassa tuota juomaa on 1 piste.
Mulla on tuo pv:n cd-romppu ja siellä on tuo laskin. Tarvii vaan syöttää nuo tiedot ni kone laskee. Eli mulla ei oo mitään hajua miten ne lasketaa. Jostain oon lukenu että noin 50-60 kaloria ois yks piste mut siihen vaikuttaa tuo rasvan määrä kans..
 
Hei perlos!
Vastasit tuossa aiemmin, ja nyt tulisi tarkennusta: eli lemppareita Quick and tasty-aterioista on lohi-pasta ja se pasta jossa on kanaa ja juustoa ym. Jaksaisitko katsoa niille pisteet.. kiitos! Mutta positiivinen yllätys, jos niissä on vain max. 8pistettä :) Siis ihan oikeasti koko annoksessako?

Kävin muuten kurkkaamassa tuolla mainitsemassasi hassun ketjussa ne pistemäärät. Hienosti olette saaneet painoa alas, tsemppiä vaan kaikille! Itse pudotin muutama vuosi sitten 12kg, nyt ne on hiipineet pikkuhiljaa takaisin (no, laitan kyllä vähän raskauden syyksi..). Jospa edes 5kg saisi pois, niin kehtais taas kesällä laittaa kolttua päälle :LOL:
 
Chicken and cheese 1 pkt 4,5 pistetä
Fish and pasta 1 pkt 5,5 pistettä

ja siis ainakin tuossa taulukossa lukee että yks paketti.. Ni kai se sitten on koko annos, hih..
8 pistettä oli sitten thai shirmps:ssä ja 7,5 oli indian chickenissä ja muissa vähemmän. Keitoissa oli 2 pistettä.

Jahas, nämäkö ovat hyviä? Pitääpä itekki joskus kokeilla ku ei jaksa tehdä ruokaa, oisin kyllä kans luullu että valmisruuissa ois enemmän. Parempi näin päin =)
 
Kiitos perlos!! No itse tykkään näistä kyllä, ja ovat niin käteviä pitää pakkasessa "pahan päivän varalla". Eikä ole kalliitakaan, jotain 2,2e/kpl.. Aivan loistavaa kyllä, että olivat noin vähäpisteisiä, kun usein kiireessä sortuu just kaikkeen tosi epäterveelliseen! Kannattaa kokeilla :)
 

Yhteistyössä