Pistäkääs kuvia sohvistanne :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Meille tulee tiistaina uusi sohva. Ihanan muhkea divaani. Kestää kissan raapimiset ja karvat. Voi et mä oon innoissani. Meidän ensimmäinen uusi kunnollinen sohva. :D:D:D

Kuvaa ei ole enkä netistä oikein löydä vastaavaa.

Minkälainen materiaali kestää kissan kynnet? :o Mä kun olen jo vakuuttunut että meille ei koskaan tule uutta sohvaa just kissojen takia.

Ja näistä vanhoista en kuvia laita, toinen on niin pjaskainen (siinä on syöty... :whistle: ) ja toinen ihan kamala kuosi ja päällinen resu, mutta tukeva runko ja ylettömän mukava istua... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Meille tulee tiistaina uusi sohva. Ihanan muhkea divaani. Kestää kissan raapimiset ja karvat. Voi et mä oon innoissani. Meidän ensimmäinen uusi kunnollinen sohva. :D:D:D

Siis millainen pitää sohvan olla että se kestää kissan kynnet? Mielenkiinnolla oottelen vastausta, koska meillä on kissa ja sohvakalusto pitäisi kohta uusia..

millipilli
Ihana taapero :heart: ja tietty sohvakin :D
Meil tulee kans tuollainen leveä. Oli aivan ihana istuskella siinä. Sellanen sohva et kun siihen istuu tai makaa niin uni tulee äkkiä :D

millipilli
Ihana taapero :heart: ja tietty sohvakin :D
Meil tulee kans tuollainen leveä. Oli aivan ihana istuskella siinä. Sellanen sohva et kun siihen istuu tai makaa niin uni tulee äkkiä :D

Nyt se taapero on jo vuotta vanhempi. Otti tuossa kuvassa ekoja askeleitaan ja nyt juoksee kuin tuulispää ja puhuu kuin Runeberg :D Juu, uni tulee helposti ja koko poppoo mahdutaan siihen kerralla pötköttelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Siis millainen pitää sohvan olla että se kestää kissan kynnet? Mielenkiinnolla oottelen vastausta, koska meillä on kissa ja sohvakalusto pitäisi kohta uusia..

Tuo on tiheäsyistä kangasta, sellasta villakankaan tyylistä. Vielä sit kun vähän kirjava niin ei pitäis karvat näkyä. Mut kovin edullisesti ei sellasta sohvaa löytyny että kangas kestäis kissoja.

Toinen mitä myyjä ehdotti oli mikrokuitu. Siit saa karvat pois mut itseä taas ei tuo kangas miellyttäny. Meil oli aikoinaan Jyskistä ostettu sohva mikrokankaalla niin sitä ei kissat rikki saanu eivätkä tykänneet raapiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Annilia:
Ihana sohva teillä millipilli!!! :)

Kiitsa! Tykästyttiin siihen kovasti itsekin ja saatiin vielä 30% alella Kodin ykkösestä silloin reilu vuosi sitten. Kangas on kyllä saumakohdista vähän nukkaantunut, mutta ei niin että häiritsisi

En kyllä usko että mikään kangas kestää kissojen raapimista...toisissa ei heti näy mutta kaikissa kylläkin jos kissat hanakasti tykkäävät raapia. Meillä on mikrokuitukangasta ja siinä ainakin oikein loistaa raapimisjäljet...en suosittele kangasta kenellekkään kellä huonekaluja raapiva kissa.

Laitetaas joku kuva sohvasta... pari vuotta vanha maskun divaanihökötys..
http://www.aijaa.com/v.php?i=2237898.jpg

Juu, ei kait mikään kestä jos oikein raapimalla raapivat :D
Meil katit lähinnä kun juoksevat niin saattaa kynnet raapaista sohvaa. Noi eivät raapimalla raavi mitään. Kolli on tosin kynsiny meidän sängyn kulmaa ja neiti raapii koivupölliä parvekkeella. Mut eivät siis seiniä ja sovia raavi. :D

Meidän kahden kissan taloudessa on jo vuosia ollut Ikean Klippan-sohva. Maksoi muistaakseni 199e ja runko on todella kestävä, ei nitise eikä natise vaikka välillä joutuukin kokemaan kovia. Pääsyy miksi Klippan meille ostettiin oli se, että siihen maksaa uusi päällinen 20 eurosta ylöspäin, eli kun päällinen alkaa kissojen toimesta näyttää aikansa eläneeltä, saa halvalla uuden päällisen. Viimeksi ostin luonnonvalkoisen päällisen ja värjäsin sen ruskeaksi, hintaa tuli kaikenkaikkiaan alle 40e. Ja vanhasta päällisestä ompelin pihakalusteiden istuintyynyihin uudet päälliset, eli sekin tuli kierrätettyä.

Sohvapöytä Iskusta ja tuo sohva on helppo pitää puhtaana. Monet kerrat olen pyyhkinyt mustekynää, marjojen ja hedelmien syönnistä tippunutta mehua, koirien märistä likasista tassuista tulleita tahroja ja silit se vaan on vielä vaalea :D Ja muksut on molemmat alle 4v. Hyvin on silti sohva palvellut..

Kevätauringollakin aivan ihana sohva. Noilla raheilla saakin kivasti lisää istumatilaa.

Kiitos. :)

Laita sä sit kuvaa ku teille tulee se uus sohva. =)

Joo tosiaan tulee lisää istumatilaa kun on nuo rahit ja sitten myös säilytystilaa kun rahin sisälle saa laitettua jotain säilytykseen. :)

Yhteistyössä