miksi anoppi suosii ihan vierasta naista...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miehen kaveri meni naimisiin. sen vaimo on kiinnostunu samasta askartelu jutusta kun anoppikin. tapasivat ekankerran lapseni ristiäisissä,miehensä on lapseni kummisetä. kait myöhemmin on myös itsekseen käynyt anoppilassa ja hommasi anoppi vielä ruokaakin hääjuhliin.
nyt kun kävimme anopilla näytimme hääkuvia tuolta häistä. ja kehui maasta taivaaseen parin. ei sillä,etteikö kehuja olisi ansainneet.
aatteli anoppi sitten teettää kuvasta taulun heille.
meille ei koskaan oo vastaavaa ees ehdottanut. loukkaanuin aika pahasti. en oo koskaan näyttäny mieltäni anopille ja oon erittäin kiinnostuneesti kuunnellut ja katsellut näitä sen harrastusjuttuja ja myös kysellyt vinkkejä mm. ruukkujen koristeluun kun arvelin sen mielellään antavan neuvoja.
mieheni on ainoo lapsi ja silmöterä,silti ei meidän hääkuvasta (mentiin maistraatissa mutta kuvia on sieltä ja ravintolastakin) ja meillon myös lapsia. kyllä mä arvostaisin kovasti jos tekis vastaavan muiston meille.
en ymmörrä oonko tehnyt mä jotain väärin vai oonko jotenkin vaan epämiellyttävä ihminen. kuitenkin oon sen pojalle helvetin hyvä vaimo ja lapsille hyvä äiti.
ja kyllä,oon tosi kateellinen kyseiselle naiselle,sen kuitenkaan asiaa tietämättä. enkä aijokkaan sille kiukutella.
mielessäni vaan pähkäilen.
kaipa sitä täytyy mennä ammattilaiselle teettään kuvia ja iso taulu meidän perheestä. sitten voi anopille sanoo kuinka ihanan muiston teetin meistä.
en mä normaalisti oo näin herkkä,mutta jostain syystä meni jo yli ja hormonitkin heittelee kun on just synnyttäny.

ikävä juttu...mutta miksipäs et voisikin ottaa anoppisi kanssa asiaa puheeksi ja kysäistä ihan suoraan..? Tiiän,että ompi vaikeeta,mutta koitappas,näin ainakin selkiäisi asia,eiks niin? : )

Jospa anoppisi tuntee tuohon naiseen ihan vain puhdasta mielenkiintoa ja ystävyyttä, koska heillä on saman mielenkiinnon kohteet? Älä nyt loukkaannu, mutta minusta sinä taidat nyt hiukan ylireagoida ainakin tämän kirjoittamasi jutun perusteella?

mä oon niin huono puhuun sellaisista asioista. omalle äidille mieltäni puran ja miehellekkin mainitsen. tänpäiväsestä en oo viä puhunut kun teille.
luultavasti jostainsyystä anopin vaan on vaikee olla mulle samanlainen kun vaikka tälle naiselle.
ei anoppi silti pahantahtoinen mua kohtaa ole. kyllä mies sille joskus on sanonut asiasta kun oon kertonut miehelle mikä mieltä painaa.
mutta eipä se silti oo muuttunut,ei mun asioita kuunnella juuri eikä kommentoida.

vauva ei ollut kalju..tummaa tukkaa löytyy kyllä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä oon niin huono puhuun sellaisista asioista. omalle äidille mieltäni puran ja miehellekkin mainitsen. tänpäiväsestä en oo viä puhunut kun teille.
luultavasti jostainsyystä anopin vaan on vaikee olla mulle samanlainen kun vaikka tälle naiselle.
ei anoppi silti pahantahtoinen mua kohtaa ole. kyllä mies sille joskus on sanonut asiasta kun oon kertonut miehelle mikä mieltä painaa.
mutta eipä se silti oo muuttunut,ei mun asioita kuunnella juuri eikä kommentoida.

vauva ei ollut kalju..tummaa tukkaa löytyy kyllä =)

Minäpä luulen,ettei anoppisi tahallaan tahdo sinua loukata ja pitää vähempi arvosena..Ehkäpä hän on vaan niin innoissaan uudesta tuttavuudesta joka on kiinnostunut samoista asioista,ettei huomaa käytöstään..Tsemppia sinulle,älähän turhaan ole loukkaantunut,varmasti anoppisi pitää sinua tärkeänä ja rakkaana vaikkei sitä elein tai sanoin toisi esiin,eiks niin..

Et ole tehnyt mitään väärin :hug: Anopillasi on kuitenkin oikeus olla kiinnostunut muustakin kuin sinun elämästäsi. Mä voisin oikein hyvin kuvitella ystävystyväni paremmin vaikkapa sinun kanssasi kuin tulevan miniäni kanssa. Riippuu siis ihan ihmisistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jospa anoppisi tuntee tuohon naiseen ihan vain puhdasta mielenkiintoa ja ystävyyttä, koska heillä on saman mielenkiinnon kohteet? Älä nyt loukkaannu, mutta minusta sinä taidat nyt hiukan ylireagoida ainakin tämän kirjoittamasi jutun perusteella?

varmasti ylireagoinkin. mutta tällähetkellä tunnen että se on oikeutettuakin. jos anoppi suhtautuis ja käyttäytyis mua kohtaan "normaalisti" ni ei tää asia mua ois hetkauttanutkaan. mä oon käsittänyt että miehen entisen tyttöystävänkinkanssa on enemmän ollut väleissä kun nyt mun. ja aivan uus juttu mulle etten tuu toimeen anopinkanssa. oon sellanen tyyppi joka kyllä tulee toimeen vaikeittenkin ihmistenkanssa ja entisten anoppikokelaittenkanssa oon tullut toimeen erittäin hyvin.
luulis kuitenkin että muhun kiinnitetään huomioo ym.
ylireagointia tai ei niin helvetin pahalta tuntu tänpäivänen vaikka ehkä vähäpätöinen juttu teidänmielestä olisikin.
eikä pelkästään un takia vaan mietin jopa että se on mieheltä ja lapsiltakin pois..

ja askarrelkoon yhdessä niinpaljon kun haluaa mutta jos meinaa laittaa kohtalaisen suuren summan tauluun kiinni noinkin vieraalle ihmiselle eikä oman poikansa perheelle ni kyllä se aika oudolta kuulostaa.
huonompi arvoiseksi väkisinkin itsensä tuntee.
ja ei se materiaalin saaminen ole toki pääasia,mutta kun tiedän kuinka paljon anoppi tykkää väsätä noita juttuja ni olisin otettu jos meille tekis sellaisen.

ei sitä pysty järjellä selittään jos jonkun kanssa vaan ne kemiat täydelleen kohtaa. näin varmaan on anopillasi ja sillä naisella. miks haluaisit olla SE KAIKISTA TÄRKEIN?

Jaa-a. Suora keskustelu voisi valaista asioita teille molemmille.
Jos poika on ainokainen, voisiko anoppi olla salaa mielessään sinulle hiukan mustasukkainen?
Toisaalta, yritätkö sinä liikaa miellyttää häntä?

Alkuperäinen kirjoittaja annuli:
ei sitä pysty järjellä selittään jos jonkun kanssa vaan ne kemiat täydelleen kohtaa. näin varmaan on anopillasi ja sillä naisella. miks haluaisit olla SE KAIKISTA TÄRKEIN?

en mä halua olla kaikista tärkein. mutta mut on kasvatettu niin että perhe tulee aina ensin. ehkä siksi ihmettelenkin ettei osoita sitä meille tai vaikka sitten vaan lapsille ja pojalleen. tekis vaikka lapsista tauluja jne.
eikä ne nyt mitään ystäviä ole keskenään,jos olis niin asia ois helpompi ymmärtää.
ja saa toki tehdä sen taulun heille,siitä tulee varmasti hieno ja mieleinen. se ei oo multa pois mitenkään,mutta oon toki loukkaantunut ja syynkin tiedätte jo.
ei tarvi kuitenkaan kääntää asiaa nyt niin että haluun kaiken itselleni ja oisin itsekäs. niin ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jaa-a. Suora keskustelu voisi valaista asioita teille molemmille.
Jos poika on ainokainen, voisiko anoppi olla salaa mielessään sinulle hiukan mustasukkainen?
Toisaalta, yritätkö sinä liikaa miellyttää häntä?

en mä miellyttää koita. oon ihan vaan asiallinen oma itseni. ei me pahemmin jutella,valitettavasti. yleensä heillä ollessaan keskustelen apenkanssa ja myös mieheni isoäidinkanssa.
en ymmärrä miksi olisi mustasukkainen,ilman mua mies ei juurikaan kotonaan kävisi.

en mä miellyttää koita. oon ihan vaan asiallinen oma itseni. ei me pahemmin jutella,valitettavasti. yleensä heillä ollessaan keskustelen apenkanssa ja myös mieheni isoäidinkanssa.
en ymmärrä miksi olisi mustasukkainen,ilman mua mies ei juurikaan kotonaan kävisi.

Tuonm perusteella - jos olisit mun miniäni - en kyllä näkisi yhtään syytä, miksi mun pitäisi olla edes kanssasi tekemisissä. osoitat jo suoraan, että pysy anoppi helvetin kaukana. Mä tulen kuulumaan niihin anoppeihin, jotka pysyvätkin, jos miniä sellaista toivetta käytöksellään esittää. Turha kuitenkaan sitten itkeä perään, sitä saa mitä tilaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Tuonm perusteella - jos olisit mun miniäni - en kyllä näkisi yhtään syytä, miksi mun pitäisi olla edes kanssasi tekemisissä. osoitat jo suoraan, että pysy anoppi helvetin kaukana. Mä tulen kuulumaan niihin anoppeihin, jotka pysyvätkin, jos miniä sellaista toivetta käytöksellään esittää. Turha kuitenkaan sitten itkeä perään, sitä saa mitä tilaa =)

sittenhän voit kertoo miksi.
alusta asti kun seurustelemaan ruvettiin mä koitin ottaa kontaktia anoppiin. juttelin hirveesti mutta aina vaihtoi puheenaihetta. odotusaikana ei kysellyt koskaan mun tilastani,eikä sekään mua haitannut. kun koitin kertoa itse niin se sivuutettiin. tai anoppi sivuutti,ei muut. kun kerrottiin naimisiinmenosta se ei kommentoinut mitenjkään. mä en enää oikein tiennyt mitä ois pitäny keskustella,kysellä tai muuten tehdä kun toinen ei yhtään tuu vastaan. mun asenne on ollut oikea ja reippaasti oon koittanu olla iloinen jne. mies ei paljoa siä käyny ennen mua,mutta mun mielestä on yvä pitää välit kotiin kunnossa,koskaan ei tiedä mitä voi sattua yllättäen.
kiva kuulla ettet tuli tai ees haluaisi tulla toimeen munaknssa.
jos nyt viittit kuitenkin valaista mikä on niin epämiellyttävää?
jossainvaiheessahan vuosin aikana se seinä tulee vastaan ettei juuri jaksa yrittää.
kun multa kysytään vatsaa,kerron kuulumisia,kerron mitä lapset on tehnyt ym. normaalia. mutta enää en yritä niinkun aiemmin,koska se ei oo tulosta synnyttänyt.

sittenhän voit kertoo miksi.
alusta asti kun seurustelemaan ruvettiin mä koitin ottaa kontaktia anoppiin. juttelin hirveesti mutta aina vaihtoi puheenaihetta. odotusaikana ei kysellyt koskaan mun tilastani,eikä sekään mua haitannut. kun koitin kertoa itse niin se sivuutettiin. tai anoppi sivuutti,ei muut. kun kerrottiin naimisiinmenosta se ei kommentoinut mitenjkään. mä en enää oikein tiennyt mitä ois pitäny keskustella,kysellä tai muuten tehdä kun toinen ei yhtään tuu vastaan. mun asenne on ollut oikea ja reippaasti oon koittanu olla iloinen jne. mies ei paljoa siä käyny ennen mua,mutta mun mielestä on yvä pitää välit kotiin kunnossa,koskaan ei tiedä mitä voi sattua yllättäen.
kiva kuulla ettet tuli tai ees haluaisi tulla toimeen munaknssa.
jos nyt viittit kuitenkin valaista mikä on niin epämiellyttävää?
jossainvaiheessahan vuosin aikana se seinä tulee vastaan ettei juuri jaksa yrittää.
kun multa kysytään vatsaa,kerron kuulumisia,kerron mitä lapset on tehnyt ym. normaalia. mutta enää en yritä niinkun aiemmin,koska se ei oo tulosta synnyttänyt.
Jos sulla ei ole lukihäiriötä, ihan ekaksi odottaisin, että selvität pääsi =)

huomasin ittekkin että aikalailla tuli kirjoitusvirheitä. kirjotin vaan helkutin nopeesti..
mutta et vastannut kysymykseeni. ei toki ole pakko,mutta ois kiva tietää mitä oon tehnyt väärin,sen kun sä tunnuit lukevan mun tekstistä.
jos vika on mun käytöksessä niin ihmettelen suuresti. varsinkin kun kukaan muu ei näin käyttäydy,vaan päinvastoin.

huomasin ittekkin että aikalailla tuli kirjoitusvirheitä. kirjotin vaan helkutin nopeesti..
mutta et vastannut kysymykseeni. ei toki ole pakko,mutta ois kiva tietää mitä oon tehnyt väärin,sen kun sä tunnuit lukevan mun tekstistä.
jos vika on mun käytöksessä niin ihmettelen suuresti. varsinkin kun kukaan muu ei näin käyttäydy,vaan päinvastoin.
Mä kirjoitin tähän ketjuun jo klo 01:17 ettet ole tehnyt mitään väärin =) Elä omaa elämääsi ja anna anoppisi elää omaansa. En tunne sun anoppiaisi enkä sinuakaan, joten mikä mä olen sanomaan, mitä anoppisi susta haluaa tai sinä anopistasi? Tulevana anoppina kuitenkin sanon, että anna anoppisi olla rauhassa. Mä aion antaa miniäni olla ihan rauhassa ja toivon, että hän suo sen saman mulle.

Yhteistyössä