Anoppi asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ötökkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ötökkä

Vieras
Aika tuttu aihe varmaan monelle, että anoppi ärsyttää..Mä oon sellanen ihminen, että harvoin annan kenenkään mielipiteen vaikuttaa muhun, toiset saa ajatella mitä ajattelee musta..

Mutta eilen alko anoppi ärsyttää oikein toden teolla..Se saa mut tuntemaan itteni että oon vaan pinnallinen idiootti ja mun oma äiti kans..meillä tosiaan on aivan eri elämänkatsomukset, mut silti mä en jaksa sitä sen "vihjailua"..

Anoppi ostaa tosi paljon tavaraa kirppikseltä meidän lapsille (vaatteita, leluja...) mitä vastaan mulla ei oo mitään, kunhan on ehjää ja hyväkuntosta, niinku usein onkin anopin ostamat..Mutta mukaan mahtuu myös aika riutunutta tavaraa "mutta kun halvalla sai!!" js meidän nurkat täyttyy turhalla tavaralla, kun en kehtaa enää sanoo et ei kiitos..

Mun äiti tykkää kaikesta nätistä ja "hienosta" ja on hullaantunu ekoista lapsenlapsistaan ja ostelee kaikkee mahdollista, aika paljon uutena...mutta eipä hänelläkään ole kirpparitavara ollenka ongelma, ostaa myös sieltä, jos jotain tarpeellista tulee vastaan..

Niin eilen ku oltiin anoppilassa käymässä ja hän esitteli taas kaikkee mitä oli löytäny kirpparilta (turhaakin tavaraa taas..) niin sit hän sano et "mä oon kyl sanonu et sun äiti ei varmaan tykkää näistä mun ostoksista, ku hän ostaa kaiken kuitenkin uutena" ja "sulla on kuitenki oma maku, ettet sä varmaan näistä välitä.." ja " Toiset lapsenlapset(miehen siskon lapset) kun tulee tänne niin niillä on melkein vaaan mun ostamia vaatteita päällä.."

Ikinä en oo valittanu hänelle et olis huonon näköstä, kaikkee mitä on haalinu en oo ottanu vastaan kyllä, mut paljon olen ottanu ja KIITOLLISENA!!! mua ärsyttää kun mua pidetään pinnallisena, vaikka sitä en tod oo!!

juu, kiitos kun sain purkautua, en oo päässy vielä purkautuun kellekään muulle...

Mun anoppi ei mitenkään hankala oo, oikeestaan aika ihana =) Hän kun ostaa meidän lapsille vaatteita, niin koitan aina mummola reissulla pitää näitä hänen ostamiaan vaatteita päällä ja tietenkin kyllä muitakin. Ja anoppi tykkää :D

Täytyy myöntää, että en jaksaisi tollasesta sanomisesta hirveesti itteeni ottaa. Mikä tuossa oli nyt totuudesta poikkeavaa? Äitisi tykkää ostaa uutta, mitä ihmeellistä siinä on? Tai siinä että jokaisella äidillä on oma maku ja ne ei mene aina yhteen muiden kanssa. Oliko nyt ongelma, että sanoi nämä asiat ääneen vai mikä? Ja jos tyttärelle kelpaa niin sinne sitten mummo niitä ostelee, voihan siellä olla vaikka taloudellisesti tiukkaa. Ehkä hän yritti johdatella, että sanot ettette nyt tarvitse ja hän voi hyvillä mielillä ostella vain tyttären perheelle ja te ette ota siitä itseenne.

täytyy varmaan itekki alkaa tohon että pitää hänen ostamiaan vaatteita päällä siellä käydessä..
Sekin kun ärsyttää, et jos jotain on päällä mitä ei tunnista niin sit kysyy heti et mistäs tää on ja paljonko makso. Alkuun kysy aina ovelasti että onks nää äitiyspakkausksesta..

No on toi sun anoppi vähän hassun kuulloinen.Mitä väliä kenen ostamat vaatteet on lapsilla päällä..? Tuntuu et on kade jos sun äisillä on varaa ostaa uutta(joo, tiedän ettei kaikki osta kirpparilta rahan takia mut täsätapauksessa tuntuis et kateus on tuosta). Mä en tykkäis jos joku ostais mein lapsille kirpparilta vaatteita, mä ostan itse kirpparilta joskus jos on jotain tarpeellista, mut muiden ei tarvii ostaa mein lapsille vaatteita tai tavaraa muuten kun lahjaks synntäreinä/jouluna halutessaan, ja siks musta on jotenkin tökeröä viedä muille käytettyä tavaraa lahjaks. Ei kai kukaan veis tuparilahjaks tai anopin 60-v synttäreiks kirpparilta ostettuja vähän kuluneita astioita, eikä muutenkaan sellaisia pyytämättä kellekkään kiikuttais, miks lapselle pitää sit ostaa käytettyä..?

Meillä kans anoppi sairaan utelias siitä mitä muut on ostanu ja laittanu lapselle + hinnat, itse ei osta juuri mitään, onkohan yhden pehmon ostanu viimeisen vuoden aikana. Sanoi jo ennen lapsen syntymää että ei passata pilalle....tyylinsä kullakin....

Alkuperäinen kirjoittaja Tuo ärsyttää???:
Täytyy myöntää, että en jaksaisi tollasesta sanomisesta hirveesti itteeni ottaa. Mikä tuossa oli nyt totuudesta poikkeavaa? Äitisi tykkää ostaa uutta, mitä ihmeellistä siinä on? Tai siinä että jokaisella äidillä on oma maku ja ne ei mene aina yhteen muiden kanssa. Oliko nyt ongelma, että sanoi nämä asiat ääneen vai mikä? Ja jos tyttärelle kelpaa niin sinne sitten mummo niitä ostelee, voihan siellä olla vaikka taloudellisesti tiukkaa. Ehkä hän yritti johdatella, että sanot ettette nyt tarvitse ja hän voi hyvillä mielillä ostella vain tyttären perheelle ja te ette ota siitä itseenne.

Ehkä tässä ärsyttää eniten toi jo aika pitkään jatkunut vihjailu ja toi että otin tosta itteeni, mitä yleensä en tee..ehkä sekin että anoppi otti mun äitini asiaan mukaan kolahti hiukka...

Eikä mulla siis mitään käytettyä vastaan tosiaan oo..

Nooo, mun korviini tuo anoppisi sanoma ei kyllä kuullostanut mitenkään pahalta, kunhan totesi. Itse olen huomannut, että näihin vaateasioihin tuntuu liittyvän pientä kissanhännänvetoa meilläkin, äitini aika usein jossain sivulauseessa kommentoi, jos lapsilla on päällä hänen ostamansa tai sitten anoppipuolen ostama vaate.

Uusimmat

Yhteistyössä