Anoppi-asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elsa

Vieras
Onko teillä kellään yli-innokasta anoppia? Tai anoppia ketä haluaa päsmäröidä vähän kaikessa?

Mun anoppi on kielloista huolimatta ostellut tulevalle vauvalle hirrrveän pinon vaatteita ja kaikki tietenkin hänen makunsa mukaan ja tehnyt erittäin selväksi ettei hän hyväksy vauvalle "farkkuja" tms vaatteita. Vaunutkin oli saatava ostaa (tosin sanoimme että ne haluamme valita itse ), sitterikin kannettiin jo kun olin kolmannella kuulla ja en pidä siitä ollenkaan...

Olenkohan kiittämätön vai mitä, mutta tämä on esikoinen meille ja haluasin ITSE tehdä hankintoja oman makumme mukaan ja nauttia siitä! Nyt ei itse pahemmin viitsi ostella vaatteita kun anoppi on ostanut jo kaapit täyteen... Ollaan myös monesti ehdotettu, että jos he haluavat vauvalle jotain antaa/hankkia, niin antaisivat vaikka rahana vauvan tilille myöhempää käyttöä varten. Mutta ei...

Jotenkin vaan ahdistaa...

Meillä oli vähän sama juttu. Käytin lapsella juuri niitä vaatteita kuin itse halusin enkä niitä mitä anoppi kantoi jos en itse tykännyt.Pikkuhiljaa ostelu väheni ja nyt on enää joulu ja synttärilahjat mikä siis sopii meille oikein hyvin :)

Ihanaa kun saatte hankintoihin apua.Ymmärrän että todellakin ärsyttää kun puuttuvat liikaa.
Meillä oli anopin kanssa joistain asioista samaa vääntöä..Nyt ei oikeastaan osta mitn paitsi heille sinne kotiin lapsiamme varten.
Kannattaa sanoa että nyt me emme mitään tarvitse ja olemme kiitollisia kaikesta avusta.

Suhteemme alussa anoppi yritti hankkia taulua ja mattoa kotiimme, mutta ystävällisesti ohjasimme, että haluamme esim. sisustaa omien mieltymystemme mukaan. Pikku hiljaa oppi. Mitä lapsiin tulee, olen huomannut muuttuneeni suvaitsevammaksi. Ymmärrän aika pitkälle isovanhempien halun hemmotella lapsiamme. Sellaista kultaista keskitietä mennään.

Onko kyseessä anoppisi ensimmäinen lapsenlapsi :) ? Mummut vähän hösää, ne on semmosia omituisia. Mut ne vaan rakastaa niiiiiiiiin kauheasti pieniä lapsenlapsiaan :heart:

Anna mummun hankkia mitä haluaa ja ostele ite mitä haluat - ja käytät sitten mitä ite haluat ;)

Meillä oli sama homma tavaroiden kanssa, mummo halusi ostaa, mutta meidän makumme eivät menneet yksiin. Ratkaisimme ongelman menemällä yhdessä vaunu- ja vaatekaupoille. Yllättävän hyvin sujui ja oli anopilla loppujen lopuksi ihan järkeviäkin näkökulmia tavaroita hankittaessa. Ja hän sai maksaa lapsenlapselleen tarvikkeet ja kehua ostoksiaan muille mummoille. Koita kestää, mummot ovat sellaisia.

Kyllähän nuo pojun isovanhemmat osteli ja ostelee edelleen, mut kaikki vaunut ja isommat hankinnat, kuten turvaistuin nyt saimme itse valita =) Vaatteitakin ostaavat aika usein ja tykkään kyllä (Anoppi tosin tietää miun maun) :)
Mutta tuommoisesta sanoisin kyllä, että jos haluaavat ostaa, niin sitten sinä ja miehesi saatte valita tai ei ole tuomista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Onko kyseessä anoppisi ensimmäinen lapsenlapsi :) ? Mummut vähän hösää, ne on semmosia omituisia. Mut ne vaan rakastaa niiiiiiiiin kauheasti pieniä lapsenlapsiaan :heart:

Anna mummun hankkia mitä haluaa ja ostele ite mitä haluat - ja käytät sitten mitä ite haluat ;)

Itse asiassa neljäs... omille vanhemmille tulokas on ensimmäinen, mutta he ovat kumma kyllä ottaneet paljon rauhallisemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja elsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:

Itse asiassa neljäs... omille vanhemmille tulokas on ensimmäinen, mutta he ovat kumma kyllä ottaneet paljon rauhallisemmin...

Oho, no hällä ei sitten into ihan helepolla laannukkaan :D
Ei mut hyvähän se vaan. Saahan niistäkin mummuista aina välillä lukea/ kuulla, jotka jaksaa ehkä hetken hösätä ja sitten unohtaa koko lapsenlapsen. Eli mielummin hösä joka rakastaa, kuin hösä joka unohtaa.

Yhteistyössä